Vraag!

Hallo,

Ik heb een vraag.

Bij de CB zeiden ze tegen mij dat mijn kleine meid (van 10 maanden) nu ook smeerkaas mag eten.
Nou,ik de volgende dag gaan kopen natuurlijk, maar ik heb ervan een beetje geproeft maar ik vind dat er veel zout in zit. Ik heb het van de Lidl gekocht. Een magere smeerkaas.

Nou weet ik niet of ik het geven mag.
Zij vind het lekker hoor!!!

Ja, smeerkaas mogen ze al vrij snel. Ik werk op een kinderdagverblijf en dat is 1 van de eerste dingen die we geven. Kinderen vinden dit ook heel erg lekker.

In smeerkaas zit idd veel zout. Ik geef het daarom ook niet, maar gewone kaas. Ook daar zit wel wat zout in maar zeker niet zoveel dan in smeerkaas.
Ik heb ook op een kdv gewerkt, daar werdt ook echt alles aan de kinderen gegeven, en lang niet alles was verantwoord. Dus ook het kdv is niet altijd juist hoor.

Gr Sandra

Wij kijken bij ons kdv heel goed naar de voeding van kinderen en gaan de kinderen echt niet zo maar iets geven. Wij volgen de richtlijnen van het cb en van de ggd. Ik weet niet waar jij gewerkt hebt maar wij kijken hier altijd heel goed naar. Dat smeerkaas zouter is dan kaas is waar, maar dan hoeft het nog niet meteen niet goed te zijn!!

Je hebt toch ook goudkuipje kids? Maar ik weet niet of dat net zo zout is…

Het is beter om voor het eerste jaar zo weinig mogelijk zout te geven omdat het gewoon niet goed is. En smeerkaas is best zout, dus waarom zou je het dan geven??
Als je toch ook gewone kaas kan geven?

Gr Sandra

In brood zit ook zout
Als je al het zout moet vermijden mogen ze niet meer
Ik heb smeerkaas ook aan mijn ventjes gegeven
En een klein beetje zout kan geen kwaad

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin