Vraag

MIjn zoontje heeft veel oorpijn gehad en heeft een aantal maanden geleden buisjes gehad.Nu gaan wij in september naar spanje vliegen en ben ik bang dat het stijgen en dalen pijn zal doen aan zijn oren, heeft er iemand tips om zoveel mogelijk de pijn te voorkomen
alvast bedankt, groetjes karin

Hoi Karin,
Welkom op deze site. Mijn naam is Nikki, moeder van twee dochters: Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003).

Kika heeft ook sinds een half jaar buisjes en ze zeiden toen tegen mij dat ze er alles mee kan doen. Ik denk dat de druk juist door die buisjes minder is. Er zit nu een gaatje in dat de druk minder vasthoudt. Maar dat is mijn bescheiden mening.

Hoe oud is je zoontje? Een fles laten drinken werkt goed, zuigen zorgt ervoor (net als kauwen) dat de oren niet zo snel dicht gaan zitten. Een fopspeen kan natuurlijk ook. Succes!

Groeten,
Nikki

…OK, ik had dus eerst je introductieberichtje moeten lezen. Je zoontje is dus 9 maanden, dus een fles heeft hij nog wel…? Of borstvoeding, maar dat lijkt me zo onhandig tijdens het stijgen en dalen

Nikki

hai mijn zoontje sam is nu bijna 9 maanden oud,hij heeft vlak voor zijn 6e maand buisjes gekregen, maar heeft daarna nog zeker 6 keer oorontsteking gehad vandaar mijn angst voor oorpijn

groetjes karin

Hoi karin,

Ik kan me voorstellen dat je er bang voor bent.
Zelf denk ik dat het een beetje gaat zoals Nikki al zei. Dat hij juist door de buisjes wat minder last zal hebben.
Maar ik kan je natuurlijk geen garantie geven.
Ik duim voor je dat het allemaal meevalt!!

Groetjes, mamma van Stephan

bedankt voor jullie reacties, we gaan er maar vanuit dat het goed gaat en dat we een leuke vlucht en vakantie hebben.We hebben er in iedergeval veel zin in

groetjes karin

Nils heeft ook buisjes en hij heeft sindsdien een aantal keren gevlogen. Hij heeft totaal geen last gehad, aangezien door de buisjes zijn trommelvliezen continue open zijn, kan er dus ook geen druk op komen te staan.
Er bestaan overigens (voor kindjes die geen buisjes hebben en ook voor volwassenen) een soort oordopjes tegen dichtklappende oren. Deze zijn gewoon bij 't kruidvat enzo te koop. Verder helpt drinken, op een snoepje zuigen en slikken wel enigzins. Misschien nog een goeie tip van voor ons volwassenen en wat grotere kids: Als je eenmaal geland bent, kun je proberen je oren te klaren (neus dichthouden, terwijl je uitademt door je neus, adem kan dus niet weg en je trommelvliezen springen weer in normale stand. Doe dit echter wel voorzichtig!). Bij mij helpt dit erg goed. Het is eigenlijk bedoeld voor duikers (daar heb ik 't ook geleerd) maar voor mij bij het landen een uitkomst. Let wel: doe dit alleen bij het landen.