Vraag over rijstebloem

is rijstebloem door fles noodzakelijk?
en waar is het goed voor?
ruben slaapt goed door( paar keer tut geven en meneer slaapt vrolijk verder)
dus daarvoor hoef ik het niet te doen…
ben eigenlijk best nieuwsgiereig waar het voor dient…

groetjes!!

karin

Helemaal niet noodzakelijk. Rijstebloem is gewoon pap voor kindjes jonger dan een half jaar. Dus als jij het niet nodig vindt, gewoon niet doen!

Bovendien heeft rijstebloem een stoppende werking op de darmen dus het is niet voor iedere baby tof spul.

Groetekes, Sje

Volgens mij is het bedoeld om een fles wat dikker te maken en zo te zorgen dat hij minder snel weer honger krijgt. Het word vaak gegeven als laatste voeding voor een lange nacht, of als ontbijtfles om de dag goed te beginnen. Ik heb het Joey ook gegeven toen hij 4 maanden was omdat ik dacht dat het hoorde, maar ik vond het zo’n gedoe met de juiste fles en speen er voor vinden, dat ik er al snel weer mee gestopt ben. Toen hij 6 maanden was ben ik bambix gaan geven uit een bordje. Een stevig ontbijt waar hij even op vooruit kan, en hij vind het ook heerlijk!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

hoi
Volgens mij is het niet noodzakelijk, wij hebben het ook niet gebruikt. Soms als ze dagen wat minder at gaf ik haar wel eens wat, om wat extra binne te krijgen…
War het goed voor is? extra voeding, en voorbereiding op pap… misschien ook voor de darmen om te wennen aan wat vezelz of zo? is maar een gok…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ok…dan doen we dat dus lekker niet…
er werd op me werk gezegd dat ze er een voller gevoel van krijgen en dat het beter was dat ik het wel deed…
dus dat is gewoon onzin…maar goed dat ik het gevraagd heb…haha
ruben is een tevreden mannetje, en we gaan dus mooi door zoals we het doen!!

groetjes!!

karin

inderdaad gewoon lekker zo doorgaan.
wij zijn het ook alleen maar gaan geven zodat ze wat langer verzadigt was en lekkerder kon blijven slapen. als dat het geval al is gewoon zo laten zoals het is.

@Wil: ik ben bij lindsey ook begonnen met pap te maken van de rijstebloem, dus gewoon net iets dikker maken dan wanneer je t in de fles doet en dat met een lepeltje geven. misschien een idee voor Bo om ook mee te oefenen, de rijstebloem is natuurlijk al bekend voor m, dus dat zal dan denk ik geen problemen geven.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Wil, op deze leeftijd maakt dat half uurtje echt geen snars uit hoor. Gewoon lekker om 8 uur morgen z’n pap maken en als het 8.15 uur wordt is er ook geen man overboord. Erik krijgt z’n laatste voeding om 18.00 uur (groente en toetje) en dan pas weer z’n pap om 7.00 uur. Dus daar zit 13 uur tussen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dani krijgt in de ochtend zijn fruithapje (meestal rond 09.30/10.00). Hij is soms voor die tijd al een beetje moe. Hou hem dan niet te lang wakker, maar meestal rek ik het wel tot hij zijn fruithapje heeft gehad. Daarna slaapt hij lekker met een vol buikje!!

Vraagje aan jou over de pap (heb deze vraag ook al gesteld in een andere topic). Je geeft aan dat het verstandig is om vanaf 6 maanden pap te geven? Waar is dat voor en kan ik dan het beste als eerste de pap geven in de ochtend? Want ze krijgen in de middag op een gegeven moment natuurlijk een broodje.

@ Wil, Zoals je weet slaapt Joey ook zulke lange nachten Maar eh… hij slaapt al een paar weken van 7 uur tot 8 uur 's morgens, en soms zelfs half9! Ik denk dat het ook geen kwaad kan hoor, zo lang hij niet suffig is na zo lang geen voeding, dan heeft hij die slaap blijkbaar harder nodig dan zijn volgende fles Ik vond het eerst ook wel eng hoor, maar het is eigenlijk al zo vanaf dat hij 6 weken was, dus ben er wel aan gewend nu Maar langer dan 13,5 uur zal ik ook niet doen hoor, half 9 's morgens is een mooie tijd:D

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

mmmmm…dat pap voorloper van brood was wist ik ook niet!
weer wat geleerd!!

groetjes!!

karin

Rijstebloem is de eerste kennismaking met vastere voeding en vervolgens kan je bv. de bambix geven. Brood en pap zijn hetzelfde idee, maar pap geef je vaak 's ochtends als goede start en brood tussen de middag vanaf 7 maanden.

@Wil: schema ziet er prima uit. Als je het idee hebt dat Bo daar naartoe wil, gewoon uitproberen. Als hij 's ochtends alert is bij het wakker worden, dan is het prima en kan je er gewoon 13 uur tussen laten.

Groetjes!

Keurig, van Bo. Fijn dat het om deze tijd ook goed gaat met een lepel. Daar heeft 'ie dus wel het geduld voor? Ben benieuwd hoe het nieuwe schema gaat uitpakken, je houdt ons natuurlijk op de hoogte hè?

Groetjes!

ben inderdaad benieuwd hoe het nieuwe schema gaat lopen met Bo.
had weer is niet goed gelezen dacht dat je de rijstebloem in de fles gaf, sorry hoor hihi

en hier is t idd ook slapen van 19.30 tot 7.30/8.00 soms slaapt ze iets korter soms iets langer dan 12 uur.
Succes ermee!

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

is waarschijnlijk de gewenning en dat hij dus inderdaad weet dat het er wel aankomt.

liefs,
Rinske

Waarschijnlijk gewenning inderdaad. Alhoewel Erik vanaf het begin al begint te huilen als 'ie uit bed gehaald wordt en pas weer stil is als hij z’n pap heeft. Daar gaat het hem dan echt om. Dus wat een verschil hè, wat super dat Bo zo geduldig is blijkbaar. Erik is dus echt meneertje ongeduld hoor, die wil alles direct en nu meteen. En anders: brullen!

Groetjes!

haha hier nog zo eentje…als meneer honger heeft dan wil hij ook heel snel eten. Leuk he die ongeduldige kindjes

Ik ga dan toch binnenkort maar met pap in de ochtend beginnen. Wat voor pap gebruiken jullie? Gewoon Bambix voor baby’s? En daar een paar schepjes van toevoegen bij de melk?

ja hier de bambix pap gehad, is inmiddels echt geen succes meer bij Lindsey. maar in het begin ging het wel goed. er staat wel op hoeveel bambixspul je bij de melk moet doen maar echt heel erg duidelijk ook weer niet, tenzij je het gaat afwegen maar daar had ik dan weer geen zin in. dus gewoon netzoveel bambix totdat het een lekker papje is.

liefs,
Rinske

@Saro: ja, de bambix voor kindjes vanaf zes maanden. Fijne granen-groeiontbijt is dat. Eerst de opvolgmelk klaarmaken en als dat warm is net zolang pap erbij doen tot het een lekker papje wordt. Of 20 gram afwegen op een keukenweegschaal, dan kom je er ook. Ben benieuwd of Dani het lekker vindt!

Groetjes!

Wat fijn Wil! Het was dus goed om z´n ritme te volgen.

Groetjes!