Vraag over de voeding

Hallo, ik heb een vraagje over de voeding van mijn baby van morgen 7 weken.
Ik probeer elke keer er 4 uur tussen te houden en dat lukt aardig als ik het rek met een speen anders wil ze elke 3 uur wel 150cc
Over de hoeveelheid heb ik dus mijn twijfels en hoop dat iemand weet of ik het wel goed doe.
Ik geef haar elke voeding 150cc met 2 schepjes friso voor krampjes en 3 schepjes standaard.
Ze krijgt dus 6 keer 150 cc met 5 schepjes.
Ik zou graag willen dat ze snachts niet meer komt, dus heb ik haar gisternacht een keertje 100cc met 3 schepjes voeding gegeven maar daar trapte ze niet in dus na 2,5 uur kwam ze vrolijk weer…

Kan het ook zijn dat ze iets anders wil dan eten als ze wakker wordt? Ik geef haar aandacht maar ze gaat dan toch de hele tijd huilen dus neem ik maar aan dat ze gewoon honger heeft.

Vraag me af of ze niet teveel krijgt.
Heb haar net de fles gegeven met 3 schepjes voor hongerige babys en 2 schepjes voor de krampjes, eens kijken of ze dan langer slaapt, tja, je moet toch wat.

Het betekend niet dat ik er snachts niet uit wil komen voor haar maar ben gewoon bang dat ze teveel krijgt. Ze is in 14 dagen tijd zo’n 800 gram aangekomen dus dat was een beetje veel zeiden ze op het consultatie bureau.

alvast bedankt.

groetjes lennie

Ik zou gewoon kijekn wat je kindje nodig heeft de nachtvoeding gaat er echt vanzelf af.
Ineens slapen ze door dat je zelf smorgen’s wakker wordt en denkt uh hij is niet geweest vannacht.

Verder qua hoeveelheid voeding als je niet over de liter heen gaat per 24 uur is het prima want meer als 1 liter voeding kunnen de niertjes nog niet verdragen.
En ik zou het bij 1 soort voeding houden dus of voor krampjes of voor honerige baby’s en niet mengen.
wij gebruiken friso comfort en werkt hier prima voor krampjes. teveel wisselen van voeding is ook niet goed.

over dat je denkt dat hij teveel aangekomen is: ieder kindje groeit op eigen tempo de een komt veel aan de ander weinig. Gewoon lekker laten groeien.

Als hij echt over de liter voeding heen gaat kun je misschien de voeding voor honerige baby’s gebruiken ipv voeding voor krampjes.

Succes hopelijk kun je er wat mee

groetjes gytha

Waarom gebruik je 2 verschillende voedingen door elkaar?
Hou het bij 1 soort, bv friso comfort, die is dikker (vult beter) en helpt tegen krampjes…

Dat 's nachts komen gaat vanzelf over… Dat heeft gewoon zijn tijd nodig… Bij Jeske duurde het ongeveer 14 weken en nu komt ze nog af en toe…

Verder staat op de verpakking van de voeding hoeveel je meid mag hebben en hoe vaak… Als je dat aanhoudt, kan er weinig mis gaan…

Wat betreft het consultatiebureau, sommige adviezen zijn goed, andere leg ik naast me neer… Als jij het gevoel hebt van, mijn kindje eet goed, poept en plast goed, slaapt goed, is als ze wakker is lekker actief… Laten gaan dan…

Hoi Lennie,

Je kindje mag 6 voedingen van 150cc en om de 3 uur hoor.
Ik weet niet of je kindje veel slaapt, maar als het flesje wat later
dan 3 uur is mag dat ook.
Je hoeft het niet te rekken met de speen hoor.
Gewoon geven als ze trek heeft.

Je kindje heeft last van krampjes?
Ik zou dan alleen 5 schepjes doen van Friso tegen krampjes. En niet gaan
mengen met Standaard.
Heeft je kindje erg veel last van de krampjes?
Anders zou je voeding voor hongerige babys kunnen proberen.

Ik denk trouwens niet dat ze huilt van de honger want ze krijgt genoeg
voeding binnen. Zou het niet gaan ophogen, dat kan je kindje nog niet aan.
Zou het kunnen dat ze moe is?
Let je goed op de moeheidssignalenogjes wrijven/gapen e.d.? Dan gelijk op
bed.
Op die leeftijd zijn ze vaak 75 min./1 uur op.

Tja, en als je je kindje veel aandacht geeft (misschien teveel?) dan
raakt je dochtertje daar aan gewend en wil niet alleen in de box
spelen (nou ja, op die leeftijd is het meer liggen en om zich heen kijken).
Dan wil je kindje alleen maar bij jou zijn en gaat ze dus huilen als ze even
alleen is.

Niet gaan rommelen met de voeding. Gewoon bij 1 soort voeding houden.

Wij gebruiken voor Anne Nutrilon voor hongerige babys.
Anne is 6 mnd oud en krijgt 210cc en daarnaast fruit/groente.
Jij moet daar nog even mee wachten tot je kindje 4 mnd oud is.
Jammer he?

Het cb heeft trouwens altijd wat te zeuren. Zou me er niet te veel
van aantrekken.
Je kindje geeft het zelf wel aan.
De meeste babys komen op die leeftijd nog snachts.
Zou dan toch maar die fles blijven geven.
Die fles telt ook mee hoor. Dus dan krijgt ze overdag nog 5 flesjes.
Misschien kun je even mailen hoe haar schema er ong. uit ziet.
Als ze bijvoorbeeld om 20.00 naar bed gaat dan zou je de fles kunnen
geven en dan maak je haar niet meer wakker. Dan wacht je tot ze zich
snachts meld.
Als je haar namelijk pas tegen 23.00 de fles geeft is ze in een diepe slaap
en zal ook onrustiger slapen snachts.

Laat je nog wat horen. Dan kan ik je vast verder helpen.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week oud

bedankt voor de adviezen. Bij het consultatiebureau soms niet veel wijzer.
Volgens mij denken hun dat elk kindje hetzelfde is ofzo.
Ik had als 1 ste voeding eerst het huismerk van de kruidvat, maar ik ben niet vies van poep in de luier of scheetjes die stinken van mijn meisje, maar het was abnormaal wat zij een scheten liet… en stinken!!!
Ik vind dat baby’s altijd zo lekker ruiken, maar dit was geen babygeur meer hoor!!
Dus ik dacht: mischien als ik een duurder merk koop dan is het over… En ja, scheetjes laten doet ze nog steeds maar ze stinken niet meer.
Als ik haar alleen friso standaard geef dan krijgt ze krampjes. Dus toen heb ik een tijdje de friso voor krampjes gaan gebruiken.
Maar alles wat er boven in ging kwam er onder weer uit dus ze was heel weinig aangekomen.
Dus zo ben ik 2 schepjes voor krampjes en 3 schepjes normaal gaan gebruiken en zo gaat het aardig goed.

Mischien verwacht ik ook wel teveel in 1 keer van mijn meisje en moet ik niet zo lopen zeiken als ze een keertje na 2 uurtjes wakker wordt.

groetjes, lennie

Ik maak haar trouwens nooit zelf wakker, wacht altijd tot ze zichzelf meld. Dus dat is ongeveer 3.5 uur later, soms iets korter.
Probeer het meestal te rekken na 4 uurtjes anders wil ze elke 3 uur wel 150 cc met die 5 schepjes dus.
Dit is mijn schema, maar het lukt meestal niet om het te redden allemaal.
07.00 - 11.00- 15.00- 19.00- 23.00- 03.00
Dit leek mij op zich een goed schema.

Dus ze mag 6 keer 150cc hebben? op het consultatie bureau vonden ze dat vrij veel. Ik moest ze snachts dus maar 100 cc geven maar zoals ik dus al eerder zei kwam ze na 2.5 al weer, dus dat werkte niet.
Als ze teveel kreeg bouwde ze vetcellen op waar ze later nooit meer vannaf kwam later… bla bla bla…

Ik wil ze best minder geven maar laat ze echt geen honger lijden, dan maar wat teveel.
Maar zo te lezen zit ik qua voeding best wel goed!

groetjes, lennie en de kleine lieve hongerige Dana…