Vraag over combisleeper

nou we hebben de combisleeper dus gekocht
nu lees ik in het boekje dat de BUITENZAK dient als zomerslaapzak,
maar de binnenzak vind ik persoonlijk dunner (weet wel dat die van fleesh is maar toch)
kun je die binnenhoes dan niet in de lente ofzo gebruiken? dan is het nog niet erg warm en ook niet echt koud meer maar door de fleesh stof wordt je wel op temp opgewarmd dacht ik zo…
nouja hoor het wel van de combisleep kenners

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Je moet het zien als een vierseizoenendekbed. Dus die binnenhoes kan inderdaad prima in de lente en de herfst. Bij de omschrijving zijn zij er waarschijnlijk vanuit gegaan dat je de mouwtjes het hele jaar door gebruikt en ja, die passen alleen op de buitenzak

Je kunt de zakken prima los van elkaar gebruiken. Er zijn zat mensen die de binnenzak los gebruiken als de buitenzak in de was zit Ennuh, drogen in de droger gaat hier prima. We doen het op een iets lagere temperatuur om krimpen te voorkomen. Doe hem wel even binnenste buiten zodat de hoekjes goed drogen.

dankje!
over de droger nog een vraagje he,
wij hebben geen temperatuur instellingen alleen tijd instellingen en de functie: strijkdroog/kastdroog/zeerdroog/extra droog.
wat in dit geval te doen?
en wassen op 30 graden he?

in’t begin ging het helemaal niet goed rico in de combisleeper, hij kan zich er nauwelijks in voortbewegen en hij kan er dan niet goed in staan. maar nu slaapt ie als 'n roosje

Ik heb ooit ergens gelezen ( of dat nu op een papier was dat bij de combisleeper zat, dat weet ik niet meer) dat je het moet vergelijken met een slaapzak+ dekentje. De binnenzak is dan dus de slaapzak en de buitenzak het dekentje. Ik stop de combisleeper ook in de droger en dan zet ik hem op strijkdroog.

dankje claartje,
ja ik las op het kaartje dat de buitenzak de zomerslaapzak is,
fleesh is te warm voor in de zomer en de binnenzak is gevoerd met fleesh katoen. ik weet het het ademt wel maar het is wel warm!
denk dat ik het gewoon als volgt doe;
winter: combi binnen buitenzak
lente: binnenzak
zomer: buitenzak
herfst; combi binnen buitenzak ZONDER mouwtjes.
haha uhu…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 Jan 2010 12:52:00

Leuk he die combisleeper, het lijkt wel een puzzel

Wij zetten de droger altijd op kastdroog maar dan met een lagere temperatuur.

Ik moet zeggen dat wij hem ook wel eens op 60 graden hebben gewassen hoor. Zeker toen hij hem een keer had ondergekotst. Eerst ff met de hand en daarna met de 60 graden was mee.

Fijn dat ie er nu heerlijk mee slaapt!

haha, je brengt het leuk; ondergekotst haha gadver!
rico is altijd een spuugbaby geweest en laatst moest hij echt braken zoals wij dat doen zeg maar, toen zei ik dat ook: had de hele vloer ondergekotst…
pff echt zielig is dat, hij schrok er zo van en kreeg nauwelijks lucht
vond dat zo zielig!
dat was voordat ie werd opgenomen dus ben blij dat hij toen veilig en wel in een ziekenhuis lag, en dat ze het in de gaten konden houden
hij kreeg toen niks kwa eten alleen 2 dagen ORS en na die 2 dagen mocht ie vast voedsel proberen.

enfin over de zak…
rico slaapt er nu steeds beter in, mara hij wil s’middags niet meer slapen.
is dit normaal?
dit is namelijk al 3 dagen zo hij moet eerst helemaal over zijn toeren moe zijn… voordat ie pas gaat slapen en dat is meestal NET na het avond eten.
ik vraag me af of dit aan de combisleeper ligt of niet.
vanochtend was ie ipv 10 over half 7 (de laatste week is het zo dramatisch vergeleken bij hoe het normaal is rond 8 uur dus!) en nu weer tot 10 voor half 8, dus dat is al beter.

Hoi mamma van rico,

Kan best hoor dat hij er beter in slaapt.
Het is denk ik een lekker warm slaapzakje.
Wij hebben het slaapje slaapzakje(is ook van Fleece) en onze dochter wilde voorheen overdag niet slapen en door het slaapje ging ze juist erg lang slapen.
Soms wel 3 uur achtereen.

Jouw kindje wil overdag niet meer slapen?
Onze jongste wilde met anderhalf jaar ook niet meer slapen. Van alles geprobeerd (dus iedere middag nog even op bed) maar wilde gewoon niet meer.
Gaat nu al 1 jaar (is nu 2 1/2 j) iedere avond om 18.00 op bed.
Vind het soms wel handig dat er geen middagslaapjes meer zijn, je kan zo eens gemakkelijker een dagje weg. Maar aan de andere kant, aan het eind van de middag zo tegen half 5 zit de jongste in een dip. Is dan erg moe en dan zijn ze vaak jengelig.

Zou in jouw geval nog een paar dagen proberen of hij smiddags echt niet meer wil slapen.
Zo niet, dan ophouden en om 18.00 op bed leggen.

Groetjes Lisan.

dankje lisan,
alleen krijgt rico om 7 uur nog warme melk.
en ligt dan om half 8 uiterlijk op bed.
heb een nieuw topic geopend die ook met dit slapen te maken heeft.
maar wat je zegt als ik hem om 6 uur in be dzou leggen is het s’ochtends om half 5 of eerder al raak. ik neem aan dat hij er nog niet echt aan toe is ofzo anders zou hij het wel redden tot 7 uur toch.
en hij is overigens ook al vanaf half 7 wakker dan. vind dat echt absurt maar zoals ik al zei heb het nader uitgelegt in een ander topic omdat ik me toch afvraag of het met dit onderwerp kwa combisleeper te maken heeft.
enne hij sliep juist beter ZONDER combisleeper
dan sliep ie gemak tot 8 uur en soms wel tot 9 als het effe meezat.
nu slaapt ie juist veel korter en dat vind ik vreemd

Wat je ook kan doen (doen wij ook wel) als hij zo vroeg wakker is zeggen dat hij nog even moet gaan slapen.
Dat het nog te vroeg is om al naar beneden te gaan en dat hij nog even verder moet gaan slapen.
Je kunt ook even de luier verschonen en dan leg je hem nog weer terug.
Bij ons is het juist zo sinds de jongste niet meer op bed wil tussen de middag slaapt ze juist langer dan toen ze nog wel een middagslaapje had.
Als ze s middags nog sliep ging ze pas s avonds tegen half 8 op bed en werd dan om half 6 wakker.
Nu ze om 6 uur op bed gaat wordt ze smorgens vaak pas om 7 uur wakker.
Da s dus veel langer.
Vanmorgen was het zelfs half 8.
De oudste van 4 1/2 had ik een warmtedekentje in bed gelegd en die is ook altijd vroeg (6 uur wakker) en die sliep vanmorgen tot kwart voor 8.
Dus voor ons is 7 uur al uitslapen.

En waarom jouw zoontje minder goed slaapt in de combisleeper? geen idee.
ik vroeg mij dat destijds af bij dat slaapje.
Voor dat ik dat slaapje had werd er als baby hooguit 3 kwartier uur geslapen en toen ik dat slaapje in huis had werd er ineens 3 uur achter elkaar gemaft.

Groetjes Lisan

nou,
wat je als tip gaf dat doen wij dus ook,
ik geef hem pap en een schone luier, en dan meteen terug naar bed,
dan gaat ie wel spelenmaar niet slapen, hij denkt echt van bekijk het maar mooi!

hmm ja, misschien ligt het dan gewoon aan de tijd van het jaar en heeft ie gewoon een winter dip haha

Hoi mama van Rico,

Geen pap geven als hij zo vroeg wakker is, want dan denkt hij dat hij er niet meer in hoeft.
Zou gewoon even zeggen dat het nog vroeg is en zeggen weer verder te slapen.
Helpt hier dus wel goed. Komt niet vaak voor maar zo af en toe.
Zou de pap gewoon geven als hij er wel uit mag.

Groetjes lisan.

@Lisan: dit hebben we altijd al gedaan en heeft altijd geholpen.
hij was altijd nog gewoon te moe.
dan was ie om 7 uur wakker had ie honger, en daarna viel ie zo weer bijna in slaap dus legde ik hem terug in bed.
snapje? en nu doet ie dat ineens niet meer,

Kleintjes worden groot
Julian heeft ook een periode gehad waarin hij 's middags niet meer wilde slapen. Dit was gelukkig na zo’n anderhalve week over. Niet slapen? Nou, dan niet. Kom er dan maar uit en dan gaan we wel een stuk wandelen met de buggy of een stukje autorijden. Daar viel hij dan uiteindelijk toch in slaap en sliep misschien een uurtje. We legden hem altijd wel in bed maar haalden hem er uit als het echt niet ging.

Vroege wakker worden hebben veel kinderen last van de laatste tijd. Misschien is het door de sneeuw erg licht in zijn kamertje en denkt hij dat hij er uit kan. Julian wort nu vroeg wakker van de mensen die hun auto staan schoon te maken.