Vraag over citrus vruchten

Bij wat leeftijd zegen de kinderartsen dat je citrus vruit mag geven. Hier zijn ze bang dat het te zuur is en dat kindertjes daar last van zullen hebben. Mijn zoon (bijna 8 maanden) heeft heel veel last van constipatie. Ik heb gehoord dat citrus vruchten helpen. Dat zou ik wel willen proberen. Ik heb ook gehoord dat Kiwi is ook een goede vrucht voor constipatie.

Als je sinaasappel geeft - hoe doe je dat. Alleen de sap of keine stukjes. Ik heb ook gedacht oom een beetje koncentreerde sap in zijn yogurt te mengen. Hij is borst gevoed en neemt geen fles zo het is niet makelijk om sap in een vlesje te doen. Hij drink een beetje uit een tuit beker ( een of twee slokjes) en ook een open bekertje.

Alvast bedankt voor het advies. Ik ga straks uit om kiwi’s te kopen en ook wat van citrus … maar wat??

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

HOI

Volgens mij mogen ze dat wel allang hebben hoor.
Ik geef hier mandarijntjes of inderdaad sinaasappel. Ik haal de velletjes eraf en dan kleine stukjes.

Doei
Bianca

ps Je nederlands is best goed hoor

ben niet zo thuis in vers fruit geven, ben meer van de potjes olvarit die we hier in nederland hebben, maar ben ontzettend nieuwsgierig naar jouw achtergrond.

Ben je een amerikaan met nederlandse ouders of iemand die opgegroeid is in nederland of gewoon een amerikaan met interesse in de nederlandse taal.
Want ik heb totaal geen problemen om je tekst te kunnen lezen en te begrijpen.

hier en daar een grappig foutje maar meer ook niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:
ben niet zo thuis in vers fruit geven, ben meer van de potjes olvarit die we hier in nederland hebben, ...

Doe je dan alleen de Olvarit, of geef je ook andere merken?
Wij hebben Olvarit Bio, Zonnatura, en iets van Bonbebe ofzo in huis.
Daarnaast aan vers fruit banaan prakken. Appel wil hij nog niet,
ook al kook ik het flink fijn tot appelmoes.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 11 Apr 2008 09:18:00

Gewijzigd door - MarselenDiana op 11 Apr 2008 09:18:24

Hier in nederland hebben we ook roosvicee voor constipatie ed, ik weet niet of dat in amerika ook bestaat. Volgens mij kun je ook een papje maken van liga met sinasappelsap of sinasappelsap een beetje toevoegen aan een yoghurtje. Je kunt ook een beetje olie proberen toe te voegen aan zijn drinken of yoghurtje( hoeft maar een beetje te zijn nl )

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Meloen en druiven laxeren ook heel goed!

En inderdaad, wat Asje zegt, hier bestaat speciale roosvicee. Roosvicee Laxo heet die en dat is puur pruimensap. Dus als je in Amerika aan pruimensap kunt komen kun je hetzelfde effect bereiken als met Roosvicee Laxo.

(De andere versie is Roosvicee Stop en dat is bessensap)

Groetekes, Sje

Hij krijgt al pruimensap in zijn yoghurt. Hij eet ook iedere dag bijna pruimen. Ik geef hem helemaal geen pap sorten of banaan. Gisteren met kiwi begonnen. (Hier zeggen de kinderartsen dat je maar een nieuwe fruit/groenten mag proberen. Sat moet je drie keer geven om te kijken of ze en allergise reactie hebben. Als alles normaal er uit ziet mag je iets anders proberen.)

Bij en andere post zij iemand dat kool soorten ook helpen. De mensen eten dat bijna niet hier. Maar ik denk dat ik toch wel met bloemkool, spinazie en brocolli straks begin. Mischien met wat aardappelen er door… ik moet nog wel zien. Ik vindt meloen ook een goed idee te proberen.

Ik moest eigelijk pas na een jaar met yogurt beginnen - maar ik heb het toch gedaan. Hij vindt het ook zo lekker zo ik ben wel blij dat ik het doe. Ik vrijg wel straks iets te horen van de arts!

Bedankt voor alle ideen! Keep them coming!!

Ik ben Amerikaan. Excuses voor Nederlandstalig fouten!

vanaf welke leeftijd mogen de roosvicee? is het een dikmaker?

Kiwi kan alleen wel een allergische reactie veroorzaken. Maar als je het inderdaad 3x probeerd dan moet het geen probleem geven. Weet je meteen waar je aan toe bent. Bij druiven zou ik beginnen met pitloos, peer is trouwens ook een optie. En ik weet niet of ze het op deze leeftijd al mogen maar anders dadels.

Ha ha ha hoe komt een Amerikaanse aan zo’n goed nederlands schrift en op ikke ben??? Sje verspreid jij het woord daar ook al???

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Over te zuur zou ik me geen zorgen maken, want als ze hier op het cb adviseren dat ze voortaan een groentenhap en toetje mogen dan bestaat toetje uit: yoghurt met niks! Nou, als dat niet zuur is! Dus gewoon lekker citrusfruit geven hoor.

Groetekes, Sje

enne… wie kan mij het antw. geven op de roosvicee? kan ik beter beginnen met water geven of toch met een smaakje?

het is obstipatie, ik zou proberen te starten met gepureerd appel met wat sinasappelsap vers geperst, en inderdaad pruimen…
Voorzichtig zijn met het geven van roosvice laxo anders krijgen ze luie darmen,ik heb hetzelfde probleem met mijn zoon va 4 die heeft vanmorgen vd huisarts lactulose gekregen, maar dat krijg je hier niet zomaar.
succes

@Mini-boy, roosvicee mag vanaf het moment dat ze andere dingen gaan drinken dan flesvoeding. Maar ik zou er niet te scheutig mee zijn.

Ik leng nog steeds zaken als roosvicee en diksap heel dun aan. Eigenlijk krijgen ze hier gewoon water met een kleurtje. Zit echt minimale smaak aan maar ze pikken het nog steeds van me. Hoewel papa met ietsje meer siroop aanmaakt en dan willen ze nog weleens speciaal zeggen “papa moet ons drinken maken”.

Zoet kan nog lang genoeg dus zolang ze water met een kleurtje prima vinden, hoor je mij niet klagen.

Groetekes, Sje

bedankt Sje… (zo zie je maar je blijft onmisbaar)…

Jurian drinkt nu nog alleen flesvoeding en bambix… bedoel je dan met die bambix het ‘andere’ drinken? Ben bang dat hij zich erin verslikt omdat het veel dunner is dan de flesvoeding etc wat hij tot nu toe gehad heeft. iemand hier ervaring/tips voor?

Kinderen verslikken zich, Erik ook. Dan hoest 'ie flink en dan is het weer goed. Niet te druk om maken hoor!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dan gaan we het toch ooit maar eens proberen… als het aan deze moeder ligt krijgt haar kleine tot zijn 18e flesvoeding … maar je heb gelijk mariek gewoon proberen. wat geef jij hem te drinken? is karnemelk een aanrader? Hoe is het met brood gegaan bij jouw?

Jurian lag vandaag zo te happen in de box dat ik denk hup je wipstoeltje in en fruithapje eten… was weer effe geleden geprobeerd! én hij heeft 6 hapjes op … ben trots!

Goed van 'm!

Brood zijn we nog aan het uitproberen door op een korstje te sabbelen. We willen dit weekend maar eens proberen wat stukjes met boter te geven. Qua drinken doen we eigenlijk nog niets anders dan melk, dus daar kan ik je niet in adviseren. Diksap wel eens geprobeerd, maar dat was nog niet zo’n succes.

Groetjes!

Wat goed mini-boy…het begin is er. En nu af en toe blijven aanbieden, niks forceren natuurlijk en dan zal je zien dat hij steeds meer gaat eten. Alle hapjes die hij nu eet zijn mooi meegenomen.

Groetjes,.
Sandra

roosvicee in mega veel soorten (valt natuurlijk wel mee… maar toch 4 soorten?) wat raden jullie aan om je kindje te geven? Laxo? of Dextro? Zal de Stop maar niet doen voor ons ventje

Krijg opeens een idee… je hebt ook ferro dit is ijzer meen ik. Dit is misschien wel de oplossing omdat Jurian nog weinig of niks eet verder en zijn ijzer wel opraakt volgens onze lieve mensen van het CB

Gewijzigd door - mini-boy op 16 Jan 2009 16:21:57

ijzerhoudend werkt ook verstoppend he mini-bpy dus let daar mee op. Overleg eerst met cb of anders ha.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />