Vraag over Chicco speeltafel

Vandaag hebben we voor Sylvie een speeltafel gekocht van Chicco.
Nou is er 1 nadeel. Er zitten 2 taalkeuzes op, Frans en Nederlands. Maar ja je raad t al, dat Nederlands is geen echt Nederlands, maar Belgisch!!
Op zich niet erg hoor, Sylvie vermaakt zich er prima mee, ze vind m erg leuk!
Maar ik vraag me nu af, ze komt straks wel in de fase dat ze gaat leren praten. De Chicco speeltafel zegt woordjes die niet in ons woordenboek voorkomen en natuurlijk zegt hij alle woorden ook met hele andere klanken.
Als Sylvie straks gaat leren praten, kan dit dan invloed hebben op haar woordjes en uitspraak ervan?
Of maakt zo’n stuk speelgoed weinig uit bij de taalontwikkeling?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik denk niet dat het heel veel invloed heeft op haar taalontwikkeling hoor, zeker niet als jullie gewoon lekker veel nederlands tegen haar babbelen!

Mijn dochter heeft een kassa, en die spreekt ook belgisch en frans maar ze zet hem steeds zelf op frans, dan ligt ze helemaal dubbel van het lachen
Ze probeert soms de klanken dan wel na te doen. Maar het is niet zo dat ze opeens frans praat hoor. Hahahah

wij hebben hier speeltjes die bulgaars praten… hahahhaha…hebben ze geen last van ze verstaan het toch niet

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb precies dezelfde dus weet wat je bedoelt: dit is mama slak, ze is Groooaaaat!!! hahaha. Dacht al dat het kwam, omdat wij hier aan de grens wonen en het ding toevallig uit belgie kwam ofzo, maar dat is dus niet zo

mama1980

Hahaha lol! Bulgaars zelfs
Nou dan hoef ik me nergens druk om te maken
Thanx allemaal En Sylvie drukt ook steeds dan weer op frans, dan weer op nederlands Dat knopje is te makkelijk in te drukken
Maar hij valt gelukkig wel goed in de smaak

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Mijn dochter zegt ook woorden die niet in haar woordenboek voor behoren te komen, zonder een stuk speelgoed…
Nee, denk niet dat het zoveel invloed zal hebben.