Vooruit!

Hoi meiden,

Naast alle onzekerheden ook even iets leuks delen hoor. Moppie komt opeens vooruit!

Achteraf viel het mij gisteren al op dat ze in haar kamertje opeens haar wasmandje had omgetrokken waar ze normaal niet bij kan maar ja ze rolt ook nog wel eens ergens heen dus ach. (wel deur open en geen traphekje nog dus erg gevaarlijk eigenlijk, dat wordt shoppen van het weekend). Moppie lag lekker beneden op de vloer op haar kleedje en papa riep even omdat hij hulp nodig had met het dekbed. Ik naar boven. Papa weer naar beneden ligt ze bijna in zijn waterbak. (soda ivm ontstoken teen, sorry voor de details ) . Apart maar dat kan. Even later liggen we gezellig met z’n drietjes op de grond te spelen en ik leg moppie vlakbij het wijnrek en opeens…trekt ze zich voort aan haar handjes! Ze zet ze plat op de vloer en trekt zich naar voren terwijl ze haar voetjes afzet en haar kontje wiebelt. Zo lief! En ook zo leuk dat we het samen ontdekten. Meteen gefilmd natuurlijk!

Nu moet ik haar goed in de gaten gaan houden want ze gaat de hele kamer rond, hihi! En we hebben een klein hondje en die is erg interessant zeker omdat het een oude chagrijn is die de hele tijd grommelt. (Iemand nog tips hoe daar mee om te gaan trouwens? Ik zou hem het liefste de hele dag in de gang doen, ivm eventueel bijtgevaar. Hij heeft een bench maar dan zit hij juist opgesloten als moppie eraan komt…)

Het is hier dus gedaan met de rust, ha ha!
groetjes,
Wendy

Ik zou de hond niet op gaan sluiten of weg zetten. Als de hond er geen trek in heeft loopt ze zelf wel weg en nu al heel duidelijk zijn dat de hond niet opgejaagd mag worden en ze nooit alleen samen laten. Verder gewoon alles op zijn beloop laten. Mensen denken dat honden altijd meteen bijten dit is niet zo. Gromen is waarschuwen en dat is wat ze nu doet. Dus hond hond laten zijn en moppie moppie

Wel leuk dat ze zich nu voorwaart kan bewegen. Wij hebben 3 maanden frustratie gehad omdat Morgan alleen maar achteruit ging.

Groetjes,

Michèle

Moppiesmama wat leuk voor je meid! geweldig he als ze dan eindelijk een beetje vrijheid krijgen! ik dacht dat ik de enige was hier die ontzettend trost is op haar kleine en ik durfde mijn verhaal maar niet kwijt omdat ik denk dat ik dan zo raar over kom. maar hier ook heel wat vooruitgang.

de mijne kan dan al een maand volledig kruipen, na 2 maanden wachten dachten we nou die gaat alleen nog maar tijgeren en toen kon hij ineens kruipen. dus wij dolblij. maar nu komt het!

meneertje kan sinds eergisteren en zitten (hier hebben we het langst op gewacht) en kan zich overal aan optrekken en staan! echt geweldig om te zien! ik lag dus heel leuk op de bank te kijken hoe hij heen en weer kroop en ineens kwam hij naar me toe en trok zich op aan de bank en stond ineens in mijn nek te hijgen hahahahah super leuk! maar opgepast want hij kan nu ook bij de playstation van papa komen die op de tv-kast staat! dus papa iets minder blij hahahahahah maar goed voor alles is er een oplossing.

maar ik heb nu het gevoel dat ik veel minder kan in huis als hij wakker is, hebben jullie dat ook dames? en dat vind ik dan weer het nadeel ervan. ach ja het hoort er natuurlijk wel bij maaar aan het eind van de dag voel ik me zo nutteloos en gestresst omdat ik weer van alles niet heb kunnen doen. en aangezien hij in een sprong zit slaapt hij momenteel iets minder dan normaal en dan kan ik eigenlijk alleen maar koken of gaan douchen en mezelf optutten. tja dat moet ook gebeuren. stofzuigen doe ik dan als hij wakker is dan gaat hij heel schattig achteraan kruipen…maar echt grote werk laat ik even staan en doe ik dan samen met papa in het weekend. nou lekker is je hele weekend ook weer naar de kl…e.

buiten alles super leuk al die nieuwe acties. geniet er nog even van hoor moppiesmama want het ergste komt nog! namelijk lopen!!!

Lilypie First Birthday tickers

Leuk hoor als ze vooruit kunnen! Hier nog eentje die een beetje achteruit schuifelt. Kruipen kun je het nog niet noemen. Hij duwt zich af naar achteren. Ik vond dit al grappig om te zien! Wat moet dat worden als hij kruipend vooruit gaat, zijn we hier helemaal in jubel stemming haha!

Leuk he, geniet met zijn allen, het zijn zo’n scheetjes!

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

hee leuk he dat ze steeds iets nieuws kunnen. Hier is het nog niet echt kruipen, maar hij komt wel vooruit.

Alleen hond in de gang? Wij hebben er 2 en die gaan nooit in de gang. De grote gaat vaak naar boven als het haar te druk wordt en ik probeer Colin te leren dat hij niet aan ze moet komen. Hij trekt bij onze kleine hond nogal eens aan zijn haren en dan krijgt hij zachtjes een tikje op zijn handje en zeg ik dat dat niet mag. Dat doe ik trouwens ook als hij mama aan d’r haren trekt.

Als hij op de grond speelt, blijf ik er gewoon bij en anders leg ik hem in de box. Ik vind niet dat de honden minder aandacht en vrijheid moeten krijgen omdat er een kindje is. Wij proberen dan ook alles zo te doen zoals altijd.

Als ik hem even wil laten spelen zonder continu op te letten dan ga ik met hem op mijn slaapkamer liggen en speelt hij op de grond.
Ik denk dat als je de hond gaat buitensluiten dat hij dan helemaal jaloers wordt en misschien kan gaan bijten.

Succes ermee!!

22-12-2009 colin geboren

je moet idd niet de hond in de gang of in de bench doen! Hond gaat op deze manier je kind als een bedreiging/concurrentie zien. Als kind in de buurt is, moet ik weg! Je maakt het zo alleen maar erger.

mama1980

ja dat is dus waar ik ook wel een beetje bang voor ben. Anderzijds ben ik wel van mening dat de hond onderaan de roedel staat en dus ook onder het kind. Maar dat is niet goed te leren omdat het kind onderdanig gedrag vertoont. Het is nu even zoeken dus. Ik heb mijn westie vroeger veel te veel verwend en hij werd echt onhandelbaar. Nu nog steeds ziet hij mij als zijn vrouwtje en daar mag niemand bij in de buurt komen, de baby dus ook liever niet. Nu gaat dat goed maar als ze naar hem toe gaat denk ik niet dat hij weg gaat maar dat hij eerst gromt, wat een baby natuurlijk alleen maar leuk vindt en dan zou kunnen bijten. En sorry maar dat risico wil ik niet lopen. Het is denk ik ook wel per hond verschillend hoe je ermee om kunt gaan…
groetjes,
Wendy

quote:
ja dat is dus waar ik ook wel een beetje bang voor ben. Anderzijds ben ik wel van mening dat de hond onderaan de roedel staat en dus ook onder het kind.

Maar helaas bepaal jij niet wie er onderaan de roedel staat. Zolang je kind kruipt is zij het laagst in de rang. Meestal is het over als je kind kan lopen. Als je kindje lief is voor de hond natuurlijk. Dus het blijft gewoon oppassen.

Moet zeggen dat wij nooit zo paniekerig erin zijn. WIj wandelen zelfs nog meer met ze en ze krijgen zoals ik zij net zoveel aandacht als ervoor en hier reageren ze goed op. De honden waren er het eerst en wij wilden een kind erbij, dan moeten we ook zorgen dat iedereen happy is.
Als je ineens je hond gaat straffen en voordat je kind er was mocht hij alles, dan creeer je juist een gevaarlijke situatie. Gewoon normaal met je hond omgaan is het beste.

22-12-2009 colin geboren

moppiesmama top dat ze vooruitkomt, altijd weer een leuke mijlpaal Wat de hond betreft ben ik het met de andere eens.

Mamaselma, heb je geen box meer

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik snap wel wat jullie bedoelen met de honden en ik bedoelde ook dat ik de rangorde wat ons betreft bepaal, wij zijn de baas maar wat er daaronder gebeurt is lastiger en dat is dus precies waar ik moeite mee heb. Onze hond heeft al eerder gegromd en een soort van gehapt naar een neefje en nichtje dus vandaar dat ik het heel eng vind en niet goed weet hoe ik ermee om moet gaan. Hij gaat dus niet weg als er een kleine aankomt maar begint met grommen en als dat niet helpt dan doet hij lelijk. Logisch want hij heeft gewaarschuwd en helaas ziet hij zichzelf als ranghogere en vindt hij het dus nodig om ons moppie weg te jagen.
In de bench in de huiskamer is ook niet handig want als ze daarheen kruipt en ze blokkeert de doorgang hebben we ook een probleem.

We behandelen hem trouwens niet anders dan voor de geboorte van moppie. Dit op advies van een trainster…
groetjes,
Wendy

is niet leuk, maar als je denkt alles geprobeerd te hebben om het op te lossen,maar je blijft bang dat je hond je kindje zal bijten, dan zie ik maar 1 oplossing. Hond een ander thuis, zonder kindjes geven. Is erg moeilijk, want je houd toch van een dier, maar wat is er beter voor het dier? Een leven in de gang of bench of naar een ander baasje die geen kindjes heeft en alle tijd aan hem kan besteden.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 21 Jul 2010 22:16:07

hoi mama1980, nu klinkt het erger dan het is hoor. Hij heeft alle vrijheid verder alleen als moppie gaat kruipen dan moet ik super alert zijn. Ik heb hem al 12 jaar en hij is echt een deel van mijn leven, en ik dat van hem. vandaar ook dat hij mij niet wil delen. Ik hoopte dus eigenlijk op een soort opvoedkundige tips misschien van andere mama’s met honden maar die hebben blijkbaar niet deze situatie.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
groetjes,
Wendy

Als je met google zoekt, zijn er wel verschillende sites te vinden met tips.
Bijvoorbeeld zoek op: hond en baby. Sommige zijn van professionals en andere van mensen zelf die hen ervaring delen. Misschien zit er iets tussen

En probeer vooral zelf rustig te blijven… Maar volgens mij gaat dat prima.

Als ik bij mijn moeder ben, (heeft vier kleine honden), dan zet ik Dmitry op de grond neer voor mijn voeten en komen ze allemaal een voor een even knuffelen. Sommige willen er niets van weten en gaan dan later weer verderop liggen. We gaan altijd samen aaien en trekken aan de oren ed mag niet, snapt hij nog niet, maar je kan wel zijn/haar handje vasthouden om samen te aaien en het hardop zeggen natuurlijk, misschien verstaat de baby alle woorden nog niet, maar aan de klank van je stem en aan je gezicht kan het wel zien/horen of het goed gaat en naardetijd de hond lekker aaien over de bol als hij lieff is geweest ^^ en hem ook een compliment geven. Als ik dan even weg moet en er is niemand in de kamer zet ik of dim in de box (heeft mijn moeder, past vaak op) of ik neem de hondjes even mee naar de gang/keuken.

Bij mijn vader hebben we een sint bernard, zaten we laatst lekker buiten te spelen op een kleed komt die hond even erbij snuffelen heel logisch, iedereen in paniek ^^ en hem weg jagen, ik boos natuurlijk, want dan leer je die hond dat de baby iets verkeerds is. Dus toen mijn vader binnen was ik de hond roepen lekker naast mij laten zitten en samen aaien, zelf even uitgebreid knuffelen met de hond en de hond heeft de rest van de middag op zijn plek onder de tafel gelegen, niets aan de hand had er helemaal geen verdere interesse meer in, maar op het moment toen hij weggejaagd werd, kwam hij maar elke keer terug, via omwegen om toch te kijken van wat is dat toch.

Lilypie Premature Baby tickers

@Mirema: hahaha jawel we hebben wel een box maar daar speelt hij al een half uur in en dan vind ik het wel genoeg geweest tenminste lijkt mij…en aangezien hij langer dan een half uur wakker is vind ik het sneu om hem alleen in de box te laten.

@de rest: THANK GOD ik heb geen hond succes ermee…

Ik snap hem mamaselma

Wat ik deed was de wa opvouwen in de kamer ed en de ramen zeten dus wel als hij in de box was Die in de kamer dan hè. Zo ook stoffen en zo op demomenten dat hij in de box zat.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat super dat moppie ineens vooruit komt. Heerlijk om te zien. Muriel doet een beetje een poging. Ze trekt zich een beetje voort met haar handjes. Haar beentjes doen nog helemaal niets maar ik ga er vanuit dat dat vanzelf wel komt.
Over je hondje zou ik me niet te druk maken. je bent er toch altijd zelf bij en als hij een keer gromt heb je neem ik aan genoeg tijd om zelf in te grijpen voordat er iets gebeurd. Ik zou er niet een al te groot drama van maken dat is voor de hond ook niet prettig. Wij hebben een teckel gehad en die hield ook niet zo van kleine kindjes. Ik wist dat en hij waarschuwde altijd eerst door zijn lipje op te trekken en dan was het mijn taak om de hond weg te halen of het kind weg te sturen en dan was het goed. Er is nooit wat gebeurd maar de meestal kindjes die ik toen kende waren ook al iets ouder en kon ik het wel uitleggen.

ja natuurlijk probeer ik ook zoveel mogelijk te doen als hij wakker is en dan doe ik hem in de box en ruim ik van alles op en maak overal een beetje schoon alleen wij hebben een huis met 3-verdiepingen en als ik boven veel te veel lawaai maak dan word hij dus eerder wakker. hier heb ik nog niet echt een oplossing voor bedacht. meestal ga ik gelijk stofzuigen als hij op bed ligt en probeer ik daarna pas echt het opruimwerk te doen, beetje andersom dus maar het is even niet anders…het ziet er ook echt niet uit en dan gooi alle troep op de bank of op de bed en ga ik stofzuigen terwijl je normaal gesproken eerst alles opruimt en dan pas hoort stof te zuigen hahaahhaahha maar goed dat komt wel goed. papa heeft nou weer een weekje vrij vanaf maandag dus dan kan ik wel iets meer doen!

en ik doe mijn best om te verhuizen naar een huis met 2 woonlagen want het is echt niet te doen zo een groot huis!