Ik vind van wel
Als kind af aan wilde ik al veel kinderen, 't liefst 5-6, maar dat is naarmate is ouder werd afgeslankt naar 3-4. Ik heb nooit één kind gewild, omdat die dan té verwend werd. En om weer twee kinderen te nemen vind ik weinig. 't Liefst gaat mijn voorkeur ook uit naar 3 kinderen, omdat ik zelf ook uit een gezin van 3 kom. Sommigen zeggen wel dat als je de middelste kind bent dat je dan altijd het ‘tussenbeentje’ bent, maar dat gevoel heb ik nooit gehad - ik kreeg pas een zusje erbij toen ik 7 jaar oud was. Tussen mijn broer en ik zit 4 jaar, dus hij was 11. Ik wil wel dat onze kinderen maximaal 4 jaar uit elkaar zitten, en minimaal 1, want hoewel ik wel een sterke band heb met mijn zusje, vond ik het toch jammer dat ze 7 jaar jonger was - had haar liever dan 4 jaar jonger gehad of zelfs korter.
Dus waarschijnlijk zal nummer 3 nog voor mijn 30e komen. Ik denk dat mijn man en ik wel zullen kijken of we een vierde nemen of niet, wanneer die tijd daar is.
Nancy, ik vind je je kinderen mooie namen hebben: Randy is niet mijn eerste keuze, maar zeker mooi. Damon is kortweg prachtig en ook Chloë is fantastisch. In vergelijking met vroeger is wel te merken dat mensen veel meer durven met het geven van namen aan hun kinderen.
Groetjes Elle
mama van Anna (2½jr.) en Leah (2w.)