Voorstellen en even kort ons verhaal


#1

Hallo,

Moet me nu dan toch maar even voorstellen!

Ik ben Marja en sinds 13-12-09 moeder van Leonie.
Ik woon samen met mijn vriend in een dorpje in Friesland.

Ik ben ondanks dat ik 25 jaar ben, per ongeluk zwanger geraakt maar het was heel erg welkom maar ik moest wel erg aan het idee wennen.
Na 5 weken zwangerschap (toen wist ik het net) Begon ik erg over te geven.
Alles wat ik at en dronk kwam er direct weer uit en vele bezoekjes aan de huisarts leverde niks op… het hoorde erbij de eerste 12 weken en ik mocht niet zeuren.
Na een week kon ik niet meer plassen en begon ik wazig te zien.
Ik heb zo maar door gehobbelt (in ziektewet) maar ik kon helemaal niks meer en werdt steeds zwakker.
In de 10e week was ik 20 kilo afgevallen. plaste al weken niet meer, had waanideeën, hoofdpijn en ga zo maar door.
Ik had een giga buik… haha en ik maar denken dat, dat de baby was… had een hongerbuik, dik en opgezet.

Ik ben toen met spoed opgenomen in het ziekenhuis en heb daar een hele tijd aan het infuus gelegen.
In totaal ben ik 42 weken ziek geweest (soms heel erg, soms alleen maar erg misselijk) , slokdarmonstekingen gehad, 25 kilo afgevallen, uitgeputte en vergrootte schildklier etc. De enige die het goed deed was onze baby!

Na een bevalling van 24 uur is onze Leonie geboren (bijna 42 weken).
Bij thuis komst uit het ziekenhuis was er niet veel van me over en als slagroom op het toetje kregen we een baby die nooit ophield met huilen,
Ik zelf kon niet slapen, zo hyperactief was ik + dat Leonie nooit op hield met huilen.

Nu op dit moment gaat alles redelijk. Ons Leonie is na inbakeren en de 3 R’s een tevreden madammetje die met lengte en gewicht nog net binnen de lijnen valt.
Ik zelf ben echt nog niet de oude, heb veel last van migraine gekregen, licht geraakt en nog redelijk vaak misselijk en duizelig.

Groetjes, Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009


#2

Hoi Marja,

Zo heftig verhaal. Het is dus niet altijd een roze wolk om zwanger te zijn. En dan ik maar klagen dat ik 16 weken ziek was tijdens mijn zwangerschap. En in 5 uurtjes bevallen van onze meid. Die is ondertussen 13 maand.

Ik wil je veel plezier wensen op ikkeben en sterkte wensen de aankomende periode. Met herstellen van je zwangerschap en bevalling. Hoop je snel lichamelijk en geestelijk weer de oude bent.
En geniet van jullie kleine wonder.

Liefs


#3

Welkom!

Heftig verhaal ook!
Ik zelf ben ook zwanger geworden zonder dat het de bedoeling was, maar het is een hele aangename en schat van een verassing
Ik ben Anne, 21 jaar en moeder van Seth van 16 maanden.
Wij wonen met z’n drieën in Rotterdam

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers


#4

Wauw, heftig. Fijn dat Leonie inmiddels tevreden is. Hopelijk ben jij er ook snel weer bovenop. Ik heb een zoontje van bijna 2 jaar en we wonen met ons drieën in een dorpje in Drenthe.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker


#5

Who dat klinkt erg heftig zeg
Gelukkig is het toch nog goed gekomen en is je meisie een tervrede kindje
Ik hoop dat jij je snel weer de oude gaat voelen en lekker genieten van je meisje

Welkom op ikkeben
Ik ben Heleen mama van Robin en Justin en we wonen in braboland

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin


#6

Ja heftig! Maar heb er een ontzettend mooi cadeau voor terug gekregen! Dank jullie wel!
Prettige kennis te maken! Vind het machtig mooi op dit forum! En iedereen heeft goede tips en die zijn nooit weg!

Liefs, Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm


#7

Hi Marja,

Jeetje ik dacht dat ik het pittig gehad had. Ik bleek in mijn 31ste week zwangerschapssuiker te hebben en moest meteen aan de insuline en 2 tot 3 keer week naar het ziekenhuis heen en weer en dat was best vermoeiend. Ook mijn bevalling van 96 uur die eindigde in een spoedkeizersnee heeft mij behoorlijk uitgeput en mij van mijn laatste reserves beroofd toen. En ook wij hadden een kindje dat 10 uur per dag huilde. Zij bleek kiss te hebben (een verschoven nekwervel). Na 8 weken is zij behandeld door een manueel therapeut en kregen wij ook een heel blij en tevreden meisje er voor terug.

Ik ben inmiddels 20 maanden verder, maar ik heb ruim 18 maanden nodig gehad om te ontzwanger/ bij te trekken. Geef jezelf hier ook de tijd voor en denk niet dat het na 9 maanden op 9 maanden af goed moet zitten. Een heftige start vraagt ook om een langer herstel.

Groetjes,

Michèle


#8

Hi en welkom!

Wat een heftige zwagerschap en tijd daarna hebben jij en je kindje gehad zeg! Zorg ook voor momentjes voor jezelf op de dag en soms lekker op pad samen met je vriend. Die momenten heb je echt nodig! Het is heel normaal dat je de tijd nodig hebt om weer echt jezelf te worden.

Veel succes en hopelijk voel je je snel beter!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers


#9

Welkom op ikkeben.

Jeetje dat is zeker een heftig verhaal. Wel heel fijn dat Leonie het steeds beter gaat doen en veel minder huilt. Ik hoop dat jij er ook snel weer helemaal bovenop komt.

Ik ben Sandra en de mama van Tim. Hij wordt in juni alweer 2 jaar. Samen met hem en mijn man woon ik in Noord Holland.

Groetjes,
Sandra