Vóórschoolse opvang nodig,

hoe hebben jullie dat geregeld (als je het nodig hebt)
Dion gaat volgend jaar hier in het dorp naar school, er zit een KDV die om 7.30 al opengaat en van dezelfde organisatie is er ook een BSO alleen is deze s’morgens niet open.
Mijn man gaat 7.00 uur de deur uit voor zijn werk en ik moet om 7.40 weg dus kan Dion altijd om 7.30 naar het KDV brengen en als hij naar school gaat bieden ze geen opvang meer vanaf 7.30.

Groetjes Sylvia

Lilypie Third Birthday tickers

Heb je al bij de school zelf gevraagd of ze daar iets voor hebben geregeld?
Wij hadden twee weken geleden een gesprek op de basisschool, en daar gaven ze aan dat er door een aantal moeders een vso is geregeld in het overblijflokaal. Die moeders hebben dat zelf opgezet omdat de bso hier ook niet kon bieden.

Groetjes Anouk

oja dat ga ik zeker even navragen, ik dacht ook al dat er misschien een prikbord op school zou hangen met kaartjes van moeders die kids willen opvangen in ruil voor andere dagen dat de andere moeders weer zouden kunnen of een keer een kindje van iemand anders van school halen enz.
Ik denk ook wel dat er z’n soort netwerkje onstaat op een schoolplein als je eenmaal de moeders een beetje kent en de kinderen vriendjes en vriendinnetjes krijgen.

Ik heb net ook zitten googelen op BSO in het naastgelegen dorp, dat is een nieuwbouwwijk en er zitten van die mega grote scholen, dat leek mij niet zo leuk voor Dion omdat hij dan altijd op de fiets of auto weggebracht moet worden en hij nooit alleen naar school zou kunnen gaan en dat de kinderen bij ons uit de buurt daar niet zitten.
Maar het voordeel van die grote scholen is dat het er veel beter geregeld is betreft BSO zo las ik ook dat er een sportBSO is of een theaterBSO of dat je kind na school op zwemles kan enz.
Op de dorpschool is Dion op woensdag en vrijdag vrij vanaf 12.00 uur en op de grote scholen hebben ze continu rooster en zijn ze dagelijks om 13.45 uit school (dacht ik)

Ik moet toch maar eens verder gaan kijken en informeren denk ik.

Waar zouden jullie voor kiezen:

1. een kleine intieme school aan het eind van de straat waar merendeel van de kinderen uit het dorp heen gaan en dat hij dan ook vriendjes in de buurt krijgt maar waar de BSO niet goed geregeld is.

2. mega school met 6 klassen van elke groep waar veel gedaan word met de kids na school en een continurooster heeft maar wel verder weg zit en minder intiem is.

Ik vind de eerste optie voor nu het beste maar als hij ouder wordt denk ik dat hij er niet meer zoveel aan vind op de kleine school.
Ik heb op de dorpschool wel gevraagd wat het gemiddelde nivo was wat de school verlaat en dat zit gelukkig wel goed.
Ik denk dat op de kleine school meer persoonlijke aandacht is en dat de kinderen elkaar allemaal kennen en op die mega school zitten 1.000 kinderen ofzo.

Ik zou voor de kleine school gaan! Ik heb hier ook voor het dilemma gestaan, hele grote school op 200 meter afstand, maar nee bedankt, ik wil een school waar alle leraren álle kinderen bij de naam kennen. Klein wijkschooltje met 8 groepen is een fikse wandeling, maar ik heb het er graag voor over, de sfeer was gewoon goed, elke maand worden er dingen in de hal georganiseerd voor alle kinderen van de school, omdat die dus ook allemaal in die hal passen. Dat klinkt meer als mijn basisschool van vroeger, en dat vind ik beter voor de kinderen!

Groetjes Anouk

Ik heb gelukkig geen voorschoolse of naschoolse opvang nodig. Wel zal ik op de 2 dagen dat ik naar mijn werk ga een later beginnen. Ben nu meestal ergens tussen kwart over 8 en half 9 op mijn werk. Als ik straks Tim weg breng zal ik er pas tegen negenen zijn. Maar goed dat is gelukkig geen probleem. Weet niet of jij niet met je werkgever kan regelen dat je wat later begint, of je partner?

En wat de scholen betreft, ik zou zeker voor de kleine school gaan. Haha komt natuurlijk ook omdat ik zoals je weet in een plaats vlakbij je woon. Dus ik denk dat je het hebt over de wijk G… hebt. Die scholen zijn idd heel massaal, dus die zou ik zelf niet snel kiezen.

Groetjes,
Sandra

hoihoi

hier t zelfde.
manlief is om half7 weg en ik moet om 7.40 weg.
Ik zou voor t kleine schooltje gaan, mede omdat de buurt kinderen daar ook zitten.
kan je niet iets met de ouders in de buurt regelen? misschien hebben meer ouders het probleem en kan je de ene dag bij de een en de andere dag bij de ander, en dan eens de kinderen van de anderen bij jou…?
hier gaat t om twee dagen die de oma’s op gaan vangen. 1 van de dagen gaat manlief proberen zoveel mogelijk een late dienst te draaien. en als we echt omhoog zitten, kunnen we emma met haar nichtje mee naar school geven. zo zal et nichtje ook wel eens met ons mee gaan als haar vader (ouders zijn gescheiden) vroeg moet starten. en voor incidenteel zijn er ook nog 2 gezinnen in de straat die naar dezelfde school gaan.
zo lossen wij het op. hier wordt trouwens wel voorschoolse aangeboden, maar het is echt vreselijk duur!!!

groetjes!

ik zou dan inderdaad toch ook voor de kleine school gaan, omdat dit naar mijn idee ook beter is ivm aandacht e.d. maar ook omdat je zegt dat deze dichterbij is.

ik heb geen bso nodig, de school waar lindsey naartoe gaat is het overigens wel geregeld. maar het lijkt mij dat je best voor die tijd al een briefje of iets dergelijks op kan hangen om iets met andere ouders te regelen, mocht het idd zo zijn dat er op school niks geregeld is.

succes ermee iig

liefs,
Rinske

Nou zo te lezen zijn jullie het allemaal met elkaar eens, de kleinere school dus, dit was ook mijn eerste idee en we zijn al een keer op een opendag geweest en toen Dion 2 werd hebben we hem ingeschreven en hebben de directie gesproken en een rondleiding gehad.
Ik wilde er vroeg bij zijn hahahah want ik was bang dat mijn kind dan naar die mega school moest want de kinderen uit het buurdorp komen nu ook al naar “onze” school omdat het zo knus is… jaja

Ik wil idd. mijn werktijden tegen die tijd een half uurtje verschuiven maar dan moet ik een parkeervergunning zien te krijgen, ik wordt nu gedwongen met de bus te gaan en als ik tot later moet werken rijdt er geen bus meer terug naar ons dorpie en ik ben met de auto veel sneller (scheelt 20 minuten)
Ik kan dan om 8.15 Dion bv naar de buurvrouw brengen zodat hij met haar kids mee kan lopen naar school.
Ik hoop dat dat gaat lukken (van die parkeervergunning) irritant hoor ik werk er al 13 jaar en nu zijn ze naar Amsterdam-zuid verhuist, voorheen hadden we een eigen P

Sandra ik bedoel niet de wijk G… hoor (ik weet trouwens niet wat je er mee bedoeld) maar ik woon naast de wijk Fl…de hihihi
Jij hebt het trouwens wel goed voor elkaar.
Deze voorschoolse oplossing heb ik ook maar voor 2 dagen nodig hoor, mijn man werkt 4 dagen en ik 3 dus Dion gaat 2 dagen naar de opvang de rest vangen we zelf op.

Oeps ben zelf in de war. Had in mijn hoofd dat je in de andere kleine plaats woonde naast jullie Ik bedoelde de wijk g…woud. Maar daar woon je dus iets verder vanaf. Grappig, de wijk die je nu woont is in de plaats waar wij wonen. Maar goed de wijk waar ik woon is daar nog wel wat verder vanaf. Ja, ben zeker erg blij dat wij geen bso nodig hebben. Hoop voor je dat het gaat lukken om een parkeervergunning aan te vragen. Zeker lastig dat je nu bijna verplicht bent met de bus te gaan.

Groetjes,
Sandra

`wij hebben haar op de vrije school ingeschreven en daar kan ze komen, dat is wel een paar straten verder omdat de andere scholen niet mijn voorkeur hadden… daar hebben ze een juffie rondlopen die vanalles regelt daar, en die doet ook de voorschoolse opvang,da’s vanaf 7.45uur… word rennen, maar is te doen denk ik !
dan moet me baas maar ff een kwartiertje wachten hihihii , en werk ik een kwartiertje langer… bij mij zou het perfect in mekaar passen als er niks veranderd… mijn moeder werkt elke dag tot 14.00 uur,dus die kan haar dan op maandag dinsdag en donderdag van school halen om 15.00 uur, … voordat ze thuis zijn ist 15.30… dan kom ik na een uurtje alweer thuis van het werk… op woensdag is manlief thuis (ik denk dat we dat zo laten )heb hij een ochtend voor zichzelf… en dan smiddags kan hij haar ophalen, en ik zou dan op vrijdag vrij moeten nemen …ipv maandag … zodat ik een ochtend voor mezelf heb en haar smiddags ophaal… de kindjes daar blijven allemaal over op school voor het middageten,dus da’s al geregeld…

als ze dat continuerooster in willen voeren dan denk ik dat alle werkende mama’s in de penarie zitten, snap ook nie wie dat verzint… je ken moeilijk tegen je baas zegggen kom van 9tot 14.00 uur werken… vind dat echt een belachelijk idee… da’s net zo handig als dagdelen peuterschool als werkende mama, heb je ook zo lekker niks aan !

Pippy is geboren 17.07.2009