Voorlezen?

Mijn dochtertje is ruim 10 maanden en overal hoor en lees je dat voorlezen favoriet is op deze leeftijd. nou ja, Ze snappen het verhaal natuurlijk nog niet, maar ze zouden er igg van moeten genieten om jouw stem te horen en om plaatjes te kijken en te voelen. Nou… hier alles behalve een succes!! haha. Ze heeft er totaal geen interesse voor en wil per direct weer van mijn schoot. Ja, soms bladert ze in razend tempo alle bladzijden om en is het boek in 5 sec uit of ze stopt het in haar mond, maar kijken naar de plaatjes of naar mij luisteren??? Echt niet! Iemand ook zo’n kindje die liever rondkruipt, zichzelf optrekt, stoeit op de bank etc etc dan een boekje leest? En vanaf wanneer vinden ze het ongeveer dan wel leuk dat je ze bijvoorbeeld een verhaaltje voorleest voor het slapen?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bingo!!
Hier ook zo’n druktemaker.
Ik lees hier wel eens over het voorlezen voor het slapen gaan, zelfs met 10 maanden.
Haha, Sarah voorlezen…die ligt meteen in een deuk. Rukt t boek uit mijn handen, scheurt de bladeren doormidden, kruipt naar de rand van het bed, bekijkt zichzlef eens in de spiegel.
Of ik ga eens op zoek waar ze die peper verstopt heeft, of ik wacht tot ze wat rustiger wordt.
Jammer, want ik heb al heel veel boekjes bij elkaar, ben nu bezig met Wipneus en Pim…<jeugdsentiment>
Mijn ouders lazen mij echt ELKE avond voor, heb ik erg van genoten en het is gewoon heel erg leerzaam.
Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Mijn ervaring is dat je de echte voorleesboekjes beter kunt voorlezen als ze in bed liggen of naast je zitten want in een reflex probeerd hij hier ook weleens een plaatje te pakken, waardoor de blz schuurt. en dan luisterd hij vooral in zijn bedje en ik ernaast zit heel geintreseerd.

Hij heeft ook kartonnen/knisperboekjes ed. dan zet ik hem wel op schoot of zitten we samen op de grond en dan wijs ik een plaatje aan en zeg ik wat het is, of voelboekjes samen voelen, maar hij vind het dan ook super interresant.

maarja het ene kind houd van boekjes en het andere van zelf ontdekken toch
je kan ook gewoon spelletjes spelen, ik hoorde dat ze nu moeten gaan imiteren, dus bijv. de bal terugrollen als je het naar ze toerolt? nou hier niet hoor, hij houdt de bal zelfs al rol ik er vijf heen hij houd ze allemaal ^^.

Het échte voorlezen is hier nu pas aan het beginnen, op de leeftijd van jouw dochter is het heel normaal dat ze nog niet de rust en het geduld hebben om lekker te blijven zitten tot jij uitgekletst bent. Gewoon samen boekjes blijven bekijken en laat haar maar lekker bladeren, je merkt snel genoeg wanneer ze meer rust krijgt om naar een verhaaltje te luisteren.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Op die leeftijd was het hier ook niet te doen om voor te lezen. Tim had daar ook niet het geduld voor en wilde liever lekker rondkruipen en spelen. Nu vind hij lezen alweer een tijdje erg leuk. Maar geen idee meer vanaf welke leeftijd. In ieder geval niet voor zijn 1e jaar. Wat ik toen deed was meer van die kartonnen boekjes met schuifjes etc doorlezen. Dat was dan maar voor een paar minuten, maar hij vond het wel erg leuk. En naarmate hij ouder werd bleef hij steeds langer op mijn schoot zitten om te kijken. Het komt dus vanzelf wel dat het lezen langer gaat duren.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

hier precies hetzelfde hoor. Het enige wat ie wel leuk vindt is het voelboek van Nijntje, dan blijft ie wel altijd zitten. Verder niet hoor, ja de bladzijdes kapot scheuren en alles in de mond steken, ja dat wel, maar onder voorlezen versta ik toch iets anders

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier eentje die boekjes bereinteressan vindt! Echt voorlezen doe ik niet. Het zijn meer van die plaatsjes boekjes met 1 voorwerp op elke pagina. Ik maar daar zelf een verhaaltje bij. Niet te lang natuurlijk. Hier vind hij dat prachtig als hij een beetje moe begint te worden…dan blijft hij ook lekker zitten, geef hem dan ook altijd zijn speentje zodat hij even tot rust kan komen. Tja, de ene doet dat wel de ander niet. Iedereen is anders natuurlijk. Groetjes.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers