Voorleesverhaal HELP!

Hallo allemaal,
ik heb een opdracht voor school.
Ik moet een prentenboek maken voor de peuters. ik moet zelf een voorleesverhaal schrijven. Maar het verhaal moet aansluiten bij de belevingswereld van de peuter. Ik heb als onderwerp stoplicht gekozen ofdat een goede onderwerp is dat weet ik niet.

Ik zal in het kort het verhaal vertellen:
In het begin van het verhaal vertel ik wat een stoplicht is. Later in het verhaal wordt de stoplicht ziek van de koude weer, waardoor de stoplicht niet meer werkt. en daardoor verschillende ongelukken gebeuren. vervolgens komt een man het stoplicht repareert zodat het stoplicht weer beter wordt…
zo gaat het verhaal ongeveer.

MAAR is het wel goed??? Graag wil ik jullie mening er over…

Hoi,

Ik weet niet of je het over ongelukken moet hebben. kan eng zijn als je begrijpen. Zou het meer op een rotzooi gooien. van files enzv. Ik vind het wel een moedig en moeilijk onderwerp.
Misschien moet je bij het eenvoudige houden van het uitleggen wat een stoplicht is en waar hij kan staan en welke kleuren hij heeft en bij welke kleur je wel mag doorlopen en welke niet, houden.

Mischien in de trant van een eendje vraagt aan zijn mama wat is dat voor een ding.
en dat mama dat dan uitlegt. laat ze desnoods n.a.v het verhaal een stoplicht kleuren of verven of zo.

In mijn beleving sluit dat beter aan dan de ongelukken enzv. misschien dat je dat kan verwerken in een vervolgverhaal.

Hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.

groetjes

lon106

ik vind het wel een goed onderwerp! Zo raken ze meer bekend in het verkeer. Maar ik zou het inderdaad wel luchtiger houden, dus geen ongelukken. Leuk met de kleuren en je kan misschien een stoplicht gaan bekijken buiten met een paar kinderen. Zelf een stoplicht maken, naspelen op het schoolplein, je maakt dan zelf een groot stoplicht en dan kunnen de kinderen met fietsjes of lopend door het “verkeer” rijden en dan moeten ze goed kijken naar jou met het stoplicht! Maar goed, dat is meer verwerking dan een verhaal, dat moet er eerst nog komen natuurlijk! Lekker simpel houden en leuke plaatjes erbij! Veel succes en plezier!