Mijn zoontje (12 weken) heeft een enorme voorkeur voor links liggen. Zijn hoofdje is al afgeplat een beetje!
Wat te doen?? Iemand tips? En kan dit heel erg kwaad?
Hoor graag van jullie!
Voorkeurshouding
Nanik heeft dat ook gehad maar dan naar rechts.
Als advies kregen wij om haar bedje andersom op te maken en de speeltjes aan de niet voorkeurskant te leggen en te voeden aan de andere kant.
Vaak is het ook zo dat ze het niet fijn vinden om op hun buik te liggen terwijl dit dus juist goed is om hun rug en nekspieren sterker te maken. Dus dat hebben we vaak gedaan ook al was het dan al snel huilen geblazen. Probeer het dan toch een paar minuutjes vol te houden.
Als je geen verbetering ziet kan je contact opnemen met een fysiotherapeut. Die kan er vaak heel veel aan doen om de nekspieren sterker te maken zeker als het kindje jonger dan 6 maanden is. Daarna schijnt het lastiger te zijn.
Gelukkig was therapie niet nodig bij ons en is ze er zeg maar overheen gegroeid. Maar ik heb me er ook zorgen om gemaakt. Vraag het anders na bij je huisarts of cons. buro
Succes
Bianca
Ik ben al van alles aan het proberen…Ik moet maandag naar het CB, ben benieuwd wat zij zeggen. Dat buikliggen is idd ook geen succes bij Levi
We blijven van alles proberen. Ook wel eens van een baby sleep gehoord? Die houdt tijdens het slapen de baby op zijn zij zodat je de voorkeurshouding tegen kunt gaan!
Groetjes Eline
Verschoon hem ook andersom. Dus zodanig leggen tijdens het verschonen dat hij naar rechts moet kijken om jou te zien.
Als je hem in de box legt, precies hetzelfde verhaal. Zodanig leggen dat hij rechts de leukste interessantste dingen ziet.
En als je hem uit bed haalt, doe dat dan aan de rechterkant. Zo wordt hij ook “verplicht” om zijn hoofd naar rechts te draaien.
Groetekes, Sje
en je kindje van rechts benaderen als hij met zijn hoofdje naar links ligt, dit hielp bij lieke erg goed.
en als ik haar in bed legde draaide ik haar hoofdje de andere kant op.
lieke heeft het overigens niet zo erg gehad
groetjes gytha

Ja veel daarvan doe ik al! Hopen dat het op den duur toch resultaat gaat geven!
Andere tips zijn ook welkom hoor!
Groetjes Eline
[/url]
Jeske had ook een voorkeurshouding. Ik ben er mee naar een osteopaat geweest.
Er zat schijnbaar een kleine blokkade in haar rug. Na 2 sessies was ze er zo goed als van af… Je krijgt het vaak ook (deels) vergoed door het ziekenfonds…

Britt heeft het ook gehad en die heeft er ook terapie voor gehad.
Ook heeft ze tussen de handdoeken gelegen toen ze in bed lag zodat ze niet terug kan draaien.
Dit heeft erg goed geholpen ook met draaien geoefend met haar op de grond ook telkens naar haar niet voorkeurshouding.
nou hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes britt en christel
[/url]
delano had ook een behoorlijke voorkeurs houden en dus zijn hoofdje helemaal plat
zodanig dat er op het cb over een helmpje gesproken werd als het niet zou bijtrekken,
aangezien ik dit eigenlijk niet zou willen,ben ik hem in bed op een zij gaan leggen tussen twee rolletjes in ,
en in de box zoveel mogelijk op zijn buikje
en toen hij vanzelf begon te draaien,is dit ook geleidelijk aan weg getrokken gelukkig.