Voorkeurshouding

Cas is gisteren weer naar het CB geweest. Hij weegt nu 3350 gram en is 57 cm. Hij is maar 345 gram aangekomen de laatste 4 weken, maar dat was niet erg want daarvoor was hij wel heel goed aangekomen. Maak me er ook verder geen zorgen over, hij is heel vrolijk en tevreden.

Alleen Cas heeft een voorkeurshouding naar links. Hij duimt vaak met links en kijkt bijna altijd naar links. We hebben al van alles geprobeerd; rechts stimuleren, op zijn buik leggen in de box, speeltjes alleen rechts leggen.
Nu moet hij 's nachts op zijn rechterzij gelegd worden. Vandaag moet ik een speciaal kussen bij prenatal kopen zodat hij niet kan omrollen (je kon ze bij het CB ook wel huren maar er is een lange wachtlijst).

Hopelijk gaat het werken en wil Cas ook op zijn zij liggen (Lisa vond het heerlijk, maar Cas vindt volgens mij zijn rug lekkerder).

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hoi,
Kika had het ook. Wij hebben van die wigjes gebruikt om haar op haar zij te laten liggen. Werkte goed. Opgerolde handdoek was een uitdaging voor haar; kijken hoe snel ze die weg kon duwen

Bij Kika is het ook allemaal goed gekomen, maar je moet wel erg consequent zijn en volhouden. Het duurt ook best lang voordat het helemaal weg is. Succes!

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

succes ermee! heel gedoe nog lijkt me zo.
maar wel wat mee te doen.
ligt Cas met zo’n kussen min of meer “vast” zeg maar? dat ie niet door kan rollen?
want hij kan zich misschien nog niet zelf terugrollen?
ben gewoon nieuwsgierig, hoe dat werkt.

bij chiropractor waar ik kwam daar kwamen per dag wel 10 kindjes, die zo’n voorkeurshouding hadden, en dan deed ie wat (duurde 5 minuten) en dat nog een keer herhalen, en dan deden ze het niet meer.
wat ie nou precies deed? moet je me niet vragen.
dat waren wel kindjes die zelf er last van hadden, van die houding zeg maar.

mo

Hoi Mo,
ik ga morgen kijken voor zo’n kussen en als ik weet hoe het werkt dan zal ik je vertellen.

kaitlyn had dat ook en wij hebben toen kaitlyn aan het voete end gedaan en de andere dag weer andersom…die keek graag naar het raam en niet na die sombere deur haha

suc6 ermee

Haha ik zie nu pas dat ik 'm onder het verkeerd kopje heb geplaatst; peuter 1 tot 4 jaar.

Lol, jij loopt wel erg op de zaken vooruit hoor, haha!
Dat arme ukkie is net 3 maanden en jij promoveert hem ff tot peuter

Ik hoop dat het kussen helpt!

Groetjes, mamma van Stephan

Zo is het maar net, Elly!

Nou gisteren Cas in de kussen gelegd en vannacht riep hij om half 4 (hij slaapt altijd door) lag hij boven in zijn bed op zijn rug. Dus maar weer zijn slaapzak aangedaan, drinken gegeven en weer in bed gelegd.
Hopelijk slaapt hij vannacht wel weer door.

Morgen zal ik foto’s plaatsen van Cas en zijn kussen!

Dorus had ook een voorkeurshouding, maar hij had last van het Kiss-syndroom, dan zit er een nekwerveltje niet helemaal goed.Hierdoor huilde hij de eerste tijd ook extreem veel…
Hij is hiervoor naar een kinderfysio geweest en na een behandeling was zijn voorkeurshouding weg.En het huilen is er ook door verminderd.
Ben ook best benieuwd naar de foto!

Greetzzz

Groetjes van Els,
mama van Franck (08-04-2003) en Dorus (13-08-2004)

Hoi,
En dat lieve dames is het nadeel van de rugligging! Die iendeloze scheve koppies. Het ene kind heeft alleen een wat afgeplat hoofje aan één kant, maar andere kindjes zijn er echt doo rbeprkt. Zij ontwikkelen hierdoor vaak een zogenaamde kommahouding.

Dat houdt in dat kinderen zich eenzijdig ontwikkelen omdat ze aan één kan beperkt zijn (vast zitten) of omdat ze als ze nog erg klein zijn zich gewoon volledig richten op de kan die ze zien en niet op de kant die ze niet zien.

Wij hebben goede resultaten gehad met een osteopaat! Echt super. Ik ga er voor mijzelf ook af en toe naartoe om alles weer eens los te wroeten . Osteopathie is ook erg op kinderen gericht en dit specifieke probleem.

Groeten,
Nikki (bag lady)

De kussens!

Cas in de kussens!

Cassie Bassie lekker in bed!

Hey, dat ziet er wel handig uit zeg!
(en wat is ie alweer groot zeg, of lijkt dat zo op de foto?)

Groetjes, mamma van Stephan

Hij is in 4 weken 2 cm gegroeid en 345 gram aangekomen. Maar het echte baby-zijn is er af.

Het is inderdaad een handig ding. Cas moet er nog een beetje aan wennen, hij komt nu 's nachts ook nog een keer terwijl hij al doorsliep. Hopelijk is dat de nieuwigheid en slaapt hij binnenkort weer gewoon door.

Hihihi tof ding zeg en wat ziet je ventje er weer heerlijk uit zo lekker in zijn bedje. Hopelijk is het inderdaad een kwestie van wennen en slaapt ie gauw weer lekker door !!! Succes.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

aha! zo ziet dat er dus uit!
en hij kan niet doorrollen, want aan de voorkant zit ook nog een bobbel, dus kan ie lekker liggen zo!
moet je dit nou ook afwisselen? dat ie af en toe ook een nacht dat kussen andersom gebruikt?
anders zit ik te denken, slaapt ie weer heel de tijd op deze kant?

maar het ziet er relaxed uit, en hopelijk slaapt ie nu weer snel de nacht door.
het is natuurlijk erg wennen, die voorkeurshouding heeft ie natuurlijk ook niet voor niks ontwikkeld zeg maar, dat zal lekker gelegen hebben, en nu moet ie aan die andere houding wennen. zal best lukken gok ik zo.

mo

Wat een schatje!

Groeten,
Nikki (bag lady)

Wat handig zo’n kussen. Wij moeten Jonathan ook in de gaten houden. Hij lijkt ook een voorkeurshouding naar links te hebben. Draait zich ook voortdurend op zijn linkerzij en kijkt naar links. Soms wel wat naar rechts, dus moeten het nu in de gaten houden.

Is zo’n kussen duur?

Ik geloof 15,99 bij Prenatal. Ik vond het best meevallen.

Het werkt wel, Cas zijn hoofd lijkt nu al minder plat aan de linker kant.

Fijn dat het zo goed werkt!!
Destiny had ook een voorkeurshouding en als we haar hoofdje naar de andere kant draaide begon ze altijd keihard te krijsen…wij hebben het eventjes op zijn beloop gelaten en na 2 weekjes lag ze ook gewoon naar de andere kant toe…

Bedankt JOlanda. Wij kijken het ook nog even aan. Hij heeft momenten dat hij toch af en toe naar rechts kijkt.