Hoi hoi,
Ook mijn zoontje Melvyn van 20 weken spuugde heel veel en heeft een voorkeurshouding.
Ook heeft hij ontzettend last van vastzittend lucht. Boert dus heel slecht en daardoor komt de melk er ook weer uit.
Klinkt misschien heel stom, maar wat tegenwoordig doe ik “de boertjes-bougie-woegie” oftewel rondlopen en zachtjes een swingend nummer zingen en dan op de maat zelf een beetje op en neer gaan. Dat doe ik eventueel tegen zijn spiegelbeeld. Dan is hij even afgeleid en lijkt zich te ontspannen, en door het op en neer gaan komt de lucht los.
Ook zou je eventueel Nutriton (van Nutrilon) kunnen proberen. Dit word ook wel Johannesbroodpitmeel genoemd en kun je bij de drogist krijgen (bij de babyvoeding) en anders heeft de apotheek het wel.
Over de voorkeurshouding:
Een baby heeft de neiging om van je af te kijken als je haar draagt. Draag jij je baby op jouw linkerkant dan kijkt de baby dus naar rechts. Wil je haar naar links laten kijken dan moet je haar zelf rechts dragen.
Verder kun je haar afwisselend voeden en verschonen.
Om haar op haar buik te laten liggen kun je haar een handje helpen.
Dan ga je half naast/over haar heen staan en hou je haar armpjes vast. Haar armpjes hou je als het ware bijna onder haar.
(ik wil wel een foto toevoegen, maar dat lukt me niet)
Ook moet je haar armpjes en beentjes lekker soepel houden, dus lekker veel “fietsen fietsen” en liedjes zingen.
Melvyn had een heel erg afgeplat hoofd, maar nu ik zijn oefeningen doe (hij krijgt fysio) en hij inmiddels veel op zijn buik ligt, lijkt het al wel bijna helemaal weg te trekken.
Ik hoop dat je er wat mee kan.