Voorkeur voor papa

Het valt me heel vaak op, dat Eva een voorkeur voor papa heeft. Ze is graag bij mij hoor en geeft me knuffels, maar als ze moet kiezen is het altijd papa. Net werd ze huilend wakker en ging ik naar haar toe. Toen was ze tevreden. Ze legde haar hoofdje op mijn schouder en was rustig. Maar toen was ik haar speen kwijt en riep ik mijn vriend voor een nieuwe. Toen ze hem binnen zag komen en weg zag gaan, barstte ze in tranen uit. Ze wilde toen niet meer bij mij zitten. Als ze bij mij zit en papa ziet, wil ze meteen naar hém toe. Op een dag dat we samen zijn, komt ze volop bij mij zitten en is ze graag bij mama, maar toch heeft ze volgens mij wel een voorkeur. Terwijl ik eigenlijk veel meer samen met haar ben. Neigen meisjes meer naar hun vader? Overigens krijg IK wél knuffels en papa niet, maar toch…soms vind ik het niet zo leuk dat ze zich loswurmt van mijn schoot, zodat ze bij papa kan gaan zitten…Stel ik me nou aan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hall rainbow.
Ik weet precies wat je bedoelt hier gaat dat ook zo…
zo gauw papa binnenkomt slaat ze in een keer om en mag alleen papa alles doen,
Wij moeten overdag maar genoeg van de kleintjes genieten,Als ze valt dan moet papa haar komen optillen en kusjes geven,ze zegt dan ook: nee mama mag niet papa doet haha,

kleine papa’s meisjes hihi

quote:
Stel ik me nou aan?

Ja

Nee hoor, dat is ook maar tijdelijk.
En niet alleen bij meisjes.
Dat mannetje van ons heeft ook een hele poos gehad dat alleen ik
alles mocht en kon doen. En Diana soms zat toe te kijken: en ik dan?
Toen was het ook zo dat als zij alleen met hem was, er niets aan de hand was.
Maar o wee als ik in beeld kwam.

Tegenwoordig wisselt hij het regelmatig af, maar doen we ook veel met ons
drietjes.

Dus echt waar: het gaat weer over.

Tip: geniet er van hoe zij dan samen spelen, en/of geniet lekker van de
rust die jij dan hebt.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 13 Feb 2010 20:58:15

Gelukkig dat het nog goed komt! Haha. Eva bleek megahonger te hebben en ik heb haar honger gestild met wat melk. Ze ging METEEN slapen daarna. Het arme schaap had frietjes op bij Mac Donalds en een klein Danoontje. Dat was echt niet genoeg, normaal eet ze gewoon een flink bordje. Ik dacht dat friet wel zwaar op de maag zou liggen…Niet dus. Ze klokte 100cc binnen 3 seconden naar binnen…Kijk, dáár ben ik dus WEL goed voor he, om haar trek te stillen!

Hier is mama wat meer in trek, maar wij hebben dan ook een jongetje
Maar als papa wat meer dagen thuis is geweest, dan wil hij ook weer graag bij papa. Dat komt dus echt nog wel goed.

Overigens is het hier zo dat als opa binnenkomt hij helemaal iedereen vergeet en bij niemand anders meer wil. (tjaah… opa doen spelletjes met hem die hij thuis niet mag)

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook hier een papa freak als ie thuis is.
Ik heb dan even rust op dat moment.

Maar zodra opa binnen komt, en opa gaat na een kop koffie weer weg,
dan is het toch brullen geblazen niet normaal!!! Zeker een Opa Freak!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

haha,
ja het is wel normaal op die leeftijd,
meisjes willen vaker papa en jongens vaker mama.
en lieve rainbow, dat is ook niet altijd alles, want dan ben jij degene die constant kan gaan lopen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier ook een meisje dat meer naar pappa nijgt. Alleen als ze echt getroost moet worden kan niemand anders dan mamma dat. Maar verder is het pappa’s prinses hoor

Oh ja Ranbow iedereen weet toch dat je een uur na macdonalds weer honger hebt

Groetjes,

Michèle

hahaha, Jaa na McDonalds heb je zeker na een uur weer honger… dat stilt de honger voor even.

hoi hoi hier ook een jongen die momenteel de voorkeur voor mama heeft dat is eigelijk al een tijdje zo gelukkig word het nu wat minder kan ik ook even mijn eige ding doen terwijl hij met papa speelt maar het naar bed brengen dat mag alleen mama doen

mmmmhh lekker mc donalds krijg er alleen altijd buikpijn van maar blijf er verslaafd aan ik neem altijd 1 big mac extra mee voor bij het ontbijt de volgende dag hahaha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 14 Feb 2010 10:19:20

Ja hoor, hier ook een echt pappa’s kindje!! Anna is helemaal in-too pappa. Als pappa thuis is, moet pappa alles doen, naar bed brengen, kusje geven, knuffeltje geven en schone luier. Soms ook best een beetje handig moet ik zeggen hoor !!

Nora daarin tegen trekt meer naar mij toe heb ik het idee. Voor mij maakt het niet uit. Ik vind het ook best leuk om ze zo samen te zien. In het begin had ik er ook wel eens moeite mee moet ik zeggen. Dat is nu weer over en Anna trekt nu ook wel naar mij toe, maar pappa is het nog steeds helemaal!!

Je kunt Eva het beste haar gang laten gaan en laten weten dat je heel veel van haar houdt. Niets forceren, dat werkt alleen maar averechts. En natuurlijk er geen wedstrijd van maken door extra leuke dingen met haar te gaan doen. Daar worden jullie allemaal niet beter van.

Nou hier een jochie met een voorkeur voor papa!
Hij zei ook als eerste papa en papa is alles… Ik vond het in het begin heel moeilijk. EN geen mama zeggen EN net alsof hij niet blij met mij was. Maar op het moment dat hij mama ging zeggen trok hij ook meer naar mij toe.
Op dit moment zijn we allebei erg in trek . Maar als ik een hele dag met hem alleen ben geweest dan heeft papa savonds echt geen rust hoor

Hier hetzelfde probleem met even stiekem op de slaapkamer komen van papa. Liever niet want dan wil de kleine man al helemaal niet meer slapen… En vaak als papa hem naar bed brengt ook niet. Das weer minder voor mama want dan kan ik het doen

Maar goed, volgens mij zijn het fases. Voorkeur voor mannen heeft ie wel. Opa, zijn oom en papa zijn erg in trek. Misschien komt dat omdat ze wat groter en sterker zijn???

Groetjes Bianca

Hier een echt mama’s kindje, en geloof me dat is niet altijd makkelijk hoor. getroost wil hij alleen door mama, alleen als ik er niet ben mag papa dat doen. Alleen de wilde spelletjs daar is papa voor

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
hahaha, Jaa na McDonalds heb je zeker na een uur weer honger.. dat stilt de honger voor even.

En het is niet eens lekker…
Zelfs die patatjes niet.

Dus, eh, als er hier patat gegeten moet worden, dan bakken we het wel zelf.

M.

Hier een boy die heel de dag ‘papa’ roept… wordt hij wakker dan hoor ik heel lief zacht stemmetje ‘papa’ zeggen… Helaas papa is dan al werken dus moet het toch maar mama worden … dus roep ik ‘nee het is mama’… Maar de keren dat hij momenteel ‘mama’ zegt zijn zeldzaam… Ach ze doen me wel meer als hij nu ‘mama’ zegt dan dat hij heel de dag ‘mama’ zou roepen. Snap je wat ik bedoel… het klinkt eens zo lief, en zo boeiend…

Verder is Opa hier ook zijn favoriet… dus is het ‘opa’ of ‘papa’. De rest bestaat niet… hihi

hier is het eigenlijk ook niet veel anders. mama is prima zolang we met z’n tweetjes thuis zijn maar zodra ze papa ziet wordt ze helemaal enthousiast en is mama niet meer in beeld. tenzij er echt iets aan de hand is dan kan alleen mama ze troosten.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Zodra pappa hier thuis komt is het alleen maar pappa. Mamma bestaat dan niet meer.

Opa is hier ook erg favo.

liefs

Hahahaha, toch grappig om te lezen dat de papa’s over het algemeen favoriet zijn! Toen ik thuis kwam, kwam Eva wel weer meteen naar me toe en gaf ze me een dikke knuffel, compleet met armpjes om mijn nek. Dat maakt dan weer veel goed! We hebben ook op een matras gespeeld en dat vindt ze ook helemaal te gek. Ook met mama kan ze leuke spelletjes doen, dus ik zal me er maar niets van aantrekken dat papa THE MAN is! Als er echt iets is, roept ze wel ‘mamah mamah’, maar als mama dan komt en ze papa ziet, gaan de armpjes toch weer naar papa toe!

moet zeggen dat ik vroeger eigenlijk zelf ook wel een behoorlijk papa’s kindje was hoor, voel me nu wel een beetje schuldig naar m’n moeder

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />