Voorkeur papa, voorkeur mama

Hebben jullie dat ook dat je kindje zelf wil bepalen wie wat met hem / haar doet ?
Als bert haar schoenen bijv wil aantrekken gaat ze heel hard gillen, mama doen.
Als het alleen daarbij bleef, was het geen probleem. Maar het gaat soms de hele dag zo door. Bert kan zich daar soms best door afgewezen voelen, dat zie ik aan hem als ze weer eens zo doet. Zo doet ze het ook wel bij mij, dan wil ik haar ergens mee helpen en gilt ze dat papa het moet doen.

Kortom, als we geen problemen willen en we hierin meegaan , is het constand Joyce die bepaalt hoe het gaat en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Hebben jullie kindjes dat ook zo erg ? Hoe gaan jullie hiermee om ?
Toegeven of aanpakken die hap ?

Uitproberen noemen ze dat
Dat proberen ze allemaal op die leeftijd, maar ik zou er niet in meegaan anders word het alsmaar erger…
Gewoon zeggen dat papa of mama op dat moment bv de schoenen aan doet, en daarmee klaar!
De 1e paar keer zal dat een enorme strijd worden, maar uiteindelijk zal ze zich daar wel bij neerleggen denk ik…

Succes en sterkte met je peuterpubertje

Groetjes Nathalie & Co

Nanik zit ook in zo’n fase.

Ze wil alles alleen op haar manier hebben. PFFF zo vermoeiend. Als ze haar zin niet krijgt (meestal dus want ik ga echt niet met haar mee hoor) dan is het gillen geblazen en huilen een echt driftkikker is ze dan.

Kortom het is hier weer gezellig.

ik zou ook zeggen volhouden en haar niet overal haar zin in geven.
Succes ermee

Bianca

Hoi,

Wij hebben dat met Martin ook meegemaakt. Het is goed als een kind zijn wil leert ontwikkelen, maar hij moet ook leren dat het niet altijd zo kan gaan als hij wilt.
Hij wilde percé door mama uit bed gehaald worden, mama moest de schoenen aandoen enz. We hebben dat opgelost door gewoon te zeggen: ‘Dan blijf je maar liggen’ of ‘Dan blijf je maar thuis, want zonder schoenen aan kan je niet mee’.
Het was daardoor heel snel over, nu probeert hij het nog wel eens, maar schikt zich snel als het anders gaat dan hij wil.

Groetjes,

jantje

hahah nathalie mijn zon is 5 en doet het nog weleens maar dat is geen uitproberen hoor wij allemaal hebben wel eens een voor keur als een kind wil dat papa het doet gewoon laten doen

Hoi Lieke,

Er zijn situaties dat alleen papa of alleen mama kan helpen, dan moet een kind zich schikken, vind ik. Bijvoorbeeld: ik kan Martin niet uit bed halen als ik mijn dochtertje aan het verschonen ben. Hij moet dan maar accepteren dat zijn papa komt.
Zo leert hij ook dat niet alles mogelijk is wat hij wil.

Groetjes,

jantje

Hoi,

Wij hebben die situaties ook. Dit komt voornamelijk dat ik de hoofdverzorger ben. Ik haal haar uit bed ik zorg dat ze ontbijt dat ze luncht dat ze aangekleed wordt enzv… Ze is daar zo aangewent dat als papa een keer iets doet dat niet past. Dat is heel raar ze zijn dan even een ritme kwijt. Ik zeg dan ook heel vaak nou gaat papa je even helpen met het aankleden bijv. Of papa kan je ook helpen met het naar de wc gaan. dus ik kondig het vlak van te voren aan. Zo kan ze zich even een beetje aanpassen. Al blijft het natuurlijk anders want papa doet het anders.
Maar we hebben nooit geaccepteerd dat ik het alsnog deed. Behalve als ze niet lekker is maar dat vind ik een ander verhaal.

groetjes,

lon106