Voorhuid?

Ik heb de volgende vraag:
Mijn zoontje zit vaak aan zijn geslachtsdeel.
Ik zeg dat hij dat niet moet doen,en niet netjes is.
Ik heb gevraagd of hij er pijn aan had of jeuk.
Soms zegt hij ja en dan weer nee.
Ik vind het moeilijk om te daarvan uit te gaan,omdat hij weleens vaker ja of nee ergens op zegt wat niet klopt.
Nou heb ik vanavond zijn voorhuidje een stukje terug gedaan,eigenlijk voor het eerst,omdat ik weet dat je dat tot een bepaalde leeftijd niet aan moet komen,omdat dat niet goed is.
Ik was bang dat daar mischien iets zat.
Wie weet of je dat al naar achteren mag doen.En maken jullie het eikeltje zeg maar ook schoon met douchen?
Ja beetje raar maar wil het toch even weten wat jullie doen.

Hij is 3,5 jaar oud.

Heb er ooit een topic over geopend ‘erectie’ waar dit ook aan bod kwam. Mogenlijk kan je deze even bij de zoekfunctie lezen.

Begreep dat het wel tot 5 jaar (meen ik) kan duren voordat je het voorhuidje naar achter kan doen. Maar dat je het zeker niet mag forceren.

Volgens die andere topic zitten alle kindje veel aan hun geslachtsdeel gewoon voor ontdekking. Maar niet bewust …

Nu we het toch over het onderwerp hebben heb ik ook een vraagje over ingedaalde balletjes (tja … voor een jongen natuurlijk ). Bij mijn neefje waren ze met de geboorte niet ingedaald, de arts wilde hier naar kijken maar toen ze op nacontrole moest heeft hij dit niet meer gedaan. Nu vraagt mijn zusje zich af … wat als die balletjes niet zijn ingedaalt?

Volgens het cb zat het allemaal wel goed… maar volgens mijn zusje en mij … zijn ze nu nog steeds niet ingedaald. Hij is bijna 2 jaar oud.

Ik weet ook alleen dat het niet in het begin niet goed is als je de voorhuid naar achter trekt.
Ik kan het bij Noah ook niet doen, want hij heeft een Hypo Spadie in de lichste vorm geukkig.
Dat houdt in dat er aan de onderzijde een openliggende voorhuid is.
Hij moest eigenlijk toen hij 1werd geopereerd worden, dan word ie zeg maar net als in het turkse geloof besneden.
Vindt het zelf erg zielig, maar mn vriend wil het wel laten doen nog, omdat hij denkt dat noah er last van kan hebben als ie later seks zou hebben, of zich er voor zou schamen.
Dus binnen kort even een afspraak maken!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Nu we het toch over het onderwerp hebben heb ik ook een vraagje over ingedaalde balletjes (tja ... voor een jongen natuurlijk ). Bij mijn neefje waren ze met de geboorte niet ingedaald, de arts wilde hier naar kijken maar toen ze op nacontrole moest heeft hij dit niet meer gedaan. Nu vraagt mijn zusje zich af ... wat als die balletjes niet zijn ingedaalt?

Volgens het cb zat het allemaal wel goed… maar volgens mijn zusje en mij … zijn ze nu nog steeds niet ingedaald. Hij is bijna 2 jaar oud.

Ik weet hier zelf niet zoveel vanaf. Maar als je zus nog twijfeld, misschien is het dan een idee om tijdens het telefonisch spreekuur even naar de huisarts te bellen. Weet niet of je hiermee naar de huisarts kan of dat je naar het CB moet, maar je kan altijd even bellen met die vraag.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

mijn twee oudtste zoons hadden ook last van voorhuid die te strak was en de ha had geadviseerd om te gaan maseren de oudste was toen drie de andere optie was idd bensijden toen hebben wij voor het laatste gekozen (ook ivb met het geloof) en dat is eigelijk heel goed gegaan de tweede is onlangs bij de ha geweest voor hetzelfde probleem en kreeg hetzelfde advies dus moeten we er bij hem ook nu aan geloven en hij is nu 6 dus je kan hem volgens de ha op deze leeftijd ook aan het maseren gaan maar persoonlijk vind ik het niet kunnen om bij een 6 jarige aan zijn dingetjes te gaan frunniken

melanie-christiaan dat is niet alleen bij het turkse geloof hoor er zijn meerdere geloven waar dat gebruikelijk is kijk naar het joodse geloof het islamitische geloof (waar ook turkijke ondervalt maar het is geen turks geloof)

groetjes

@ mama van 3 jongens : Okee dat wist ik niet… sorry… ik dacht alleen het turkse geloof, maar bedankt dat je me er even op gewezen hebt… Zijn we weer wat informatie rijker!

Maar deed het bij je zonen zeer na het besnijden???

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

hoi

de eerste twee dagen was het natuurlijk wel wat gevoelig bij het plassen maar verder had hij er niet echt last van hij kan zich er ook niks meer van herineren
mijn zoon van zes moet nog en hij is dan wel wat zenuwachtig maar omdat we er een groot feest van maken ziet hij er niet tegenop
het is wel hoe jonger hoe makkelijker en hoe sneller het geneest

groetjes

een mens is nooit te oud om te leren

Besneidenis heeft nog een ander voordeel, waar je niet meteen aan denkt, de kans om sexueel overdraagbare aandoeningen te krijgen word erg verkleind, ja is niet iets waar je nu over na wil denken denk ik, maar heb er onderzoek naar gedaan!

Niemand verder bekend met ‘niet ingedaalde balletjes’?

Ik ben er zelf niet bekend mee, maar ik heb op tv weleens gezien dat er een jongetje geopereerd werd, omdat zijn balletjes niet goed ingedaald waren.
Ik weet niet meer hoe oud dat jongetje was.

Als ik de moeder was, zou ik toch even de huisarts bellen, kan nooit kwaad, om het even te checken.
Verder hebben ze dat bij Seth op het cb gecheckt, omdat ze altijd nog ‘terug kunnen schieten’, maar dat was niet het geval.
Liefs, Anne

Ik zou het indalen alsnog even laten nakijken bij de huisarts !
Wat betreft het voorhuidje, dit mag je terug schuiven maar tot zover het kan dan. Zeker niks forceren want er zou dan een wondje kunnen ontstaan wat weliswaar dichtgroeit maar doordat er eventueel littekenweefsel kan ontstaan kan het dan nog krapper worden. Wellicht dat papa dit zelf met hem kan oefenen onder de douche ( op en neer schuiven van het velletje ). Hij zal zelf veel voorzichter zijn omdat alleen hij het voelen kan. Oefenen adviseert het CB zowiezo bij 3,5 a 4 jaar geloof ik.
Maar ik denk niet meteen dat het uberhaupt nodig is, het is natuurlijk een gek gevoel als je eraan friemelt en daarmee interessant om te ontdekken voor kinderen. Het voelt anders, niet pijn maar wel anders en tja hoe noem je dat dan als mama vraagt of het pijn doet ? Friemelen hoort erbij, hij moet het ontdekken.
Onze jonge man heeft ook een fase gehad, ook ik dacht dat hij er wellicht last van had maar achteraf gezien was er niks aan de hand behalve dat hij op ontdekking was. Door het gefriemel kwam het vanzelf los.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!