Voorgevoel jongen/meisje en datum

Hallo,

Ik dacht misschien is het wel leuk om een soort stelling hier neer te zetten:
Klopt het dat het voorgevoel van een moeder vaker uitkomt over het geslacht en wanneer je/jullie baby geboren wordt.
Ik had namelijk vanaf het begin het gevoel dat we een zoon kregen en dat hij 8 april (uitgerekende datum) geboren zou worden. En dit is beide uitgekomen. Ben benieuwd of dit bij jullie ook zo was.

Liefs Monique

Gewijzigd door - Asje op 28 Sep 2008 09:07:45

Dat voorgevoel schijnt inderdaad nogal eens te kloppen als ik de verhalen mag geloven.

Ik had het bij de eerste zwangerschap heel sterk het gevoel dat het een meisje werd. Als ik aan de kraamtijd dacht, zag ik alleen maar roze enveloppen door de brievenbus vallen. Ik vond het ook heel moeilijk om “hij” te zeggen als het om de baby in mijn buik ging. Ik vond “zij” veel logischer klinken.

En inderdaad…een dochter!

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik had na vier maanden een voorgevoel dat het een meid werd. Ik vond het ook helemaal niet erg dat mij man met de jongensnaam een voorbeeld van het kaartje had uitgeprint en dat die mijn broer per ongeluk had gezien. Die dacht vanaf dat moment dat we al wisten wat we kregen maar dat was niet zo. Ook keek ik telkens meer naar meidenkleding dan naar jongens kleding. Ook heb ik gezegd vanaf het begin dat ik niet dacht dat het op tijd geboren zou worden. Ik kreeg gelijk onze dochter is 16 dagen later dan uitgerekende datum opgewekt en geboren.

Dus ik denk dat voorgevoel vaak wel uit komt. misschien wat de bevalling op zichzelf ook wel omdat je erop instelt dat het dan geboren gaat/ moet worden.

groetjes

lon106

Ik had ook tot twee keer toe dat ik me niet kon voorstellen dat het een jongetje was en richtte me helemaal op meidenkleding, alles moest roze.

En inderdaad, wij kregen twee meiden.

Maar ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik beide keren hoopte op een meid.
Misschien dat ik me daarom richtte op meidenkleertjes en roze spullen.

In ieder geval is onze droom uitgekomen

Toen ik wist dat ik zwanger was had ik die nacht gedroomd dat ik een jochie zou krijgen. Alle dromen daarna waren het ook jochies. De dromen gingen trouwens altijd over de zwangerschap en dat de baby er was, nooit over de bevalling. Die sloeg ik altijd over, of iemand anders deed het voor mij
En idd we hebben een zoontje gekregen!!
Over een datum heb ik nooit een gevoel gehad.

Groetjessss Evelien
Moeder van Jayson (30-06-08)

Hier ging die vlieger niet op. Was er van overtuigd dat het een jongetje ging worden. Een meisjes naam hebben we dus ook zeer kort van te voren bedacht. De jongensnaam lag meteen van het begin af aan al vast.

Maar ik ben er niet rouwig om hoor, dat mijn voorgevoel niet uit is gekomen.
Ik zou mijn meissie voor geen goud meer willen missen !!

Marleen (trotse mama van Fréderique)

mijn vorgevoel is niet uitgkomen vsan anderen wel ik was in de veronderstelling dat we een meid zouden krijgen en kregern een jongen

Hoi hoi
Mijn voorgevoel is wel uitgekomen .
Ik dacht de hele tijd dat het jongen zou worden en dat ie eerder zou komen als onze uitgerekende datum .

Dit is ook gebeurt .
Ik was uitgetelt op 31 december 2007 .
Onze zoon Tim is op 19 december geboren .
Ik ben ingeleid vanwege een te hoge onderdruk .

Groetjes Dorethe

Ik had totaal geen voorgevoel!
De hele zwangerschap niet.
De meeste mensen dachten dat het een jongen zou worden en wat denk je een …?? een meisje!
Hahaha zo kan het gaan.

groetjes GYtha

hoi monique
Ik heb een dochter gekregen en wist gevoelsmatig al heel vroeg in de zwangerschap dat ik een meisje zou krijgen. Met namen bedenken kwamen we ook alleen maar op meisjesnamen uit. Ook wist ik gevoelsmatig dat ze eerder zou komen.Weet niet waardoor ik dat dacht een voorgevoel. Daarom had ik ook ruim op tijd alle spullen in huis en de babykamer af. Ik denk dat als ik de tweede keer zwanger wordt ik oook weer een meisje ga krijgen.groetjes chantal

Chantal

Wij dachten dat het een kereltje zou worden, maar op de echo was het duidelijk een meisje Ik zei ook altijd dat ik liever jongens wilde, leken me makkelijker. Nu Quinty er is, wil ik haar voor geen goud missen! Tis een lieve, makkelijke MEID! Wel zei ik, dat ze eerder zou komen dan 30 apri. En idd, ze is op 20 april geboren

Gewijzigd door - Quintysmama op 29 Sep 2008 13:11:13

Gewijzigd door - Quintysmama op 29 Sep 2008 13:11:36

wat grappig…!!

Hier heb ik ook altijd geroepen dat het een jongen zou worden waarom?? geen idee! maar ook dacht ik vanaf het begin dat het eerder dan uitgerekende datum zou komen…

nou een jongen is het geworden maar na 4 weken voorweeën en ontsluiting is het een week na uitgerekende datum geboren (zou volgende dag worden ingeleid… gelukkig net niet meer nodig)