Voorbereiden op verhuizing

over 11 nachtjes is het dan zover, wij gaan verhuizen!!
Druk aan het inpakken en regelen natuurlijk.

Wij zijn 2,5 jaar geleden hierheen verhuist en hebben toen wel tegen Eliza gepraat over de verhuizing maar echt heftig was het toen niet voor haar.
Nu hoor ik vaak dat je kinderen op deze leeftijd goed meot voorbereiden op een verhuizing want er kan soms verandering is karakter optreden als het hals over kop gebeurd, denk aan slecht eten - slapen - gedragen.
Daarom zijn we Eliza beetje bij beetje aan het voorbereiden op ons nieuwe huis.
We laten foto’s zien van de woonkamer en waar dan de bank komt en van haar slaapkamer hebben we een foto uitgeprint zodat ze zelf kan tekenen ( in haar fantasie) waar haar bed en kast komt. De speelkamer laten zien, de badkamer ook en wilde gelijk daar in bad hihi.
We vertellen ook veel over het huis en ze vraagt er ook dingen over.

Nu is mijn vraag, of jullie nog tips hebben of ideeen om Eliza op deze grote verandering voor te bereiden?

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Heb er geen ervaring mee op die leeftijd, maar wat ik zou doen is als het kan een paar keer er even gaan kijken en haar er even rustig laten rond lopen.

Succes met alle voorbereidingen

Geen schoon beddegoed op het bedje doen als je voor de eerste nacht daar slaapt. gewoon waar ze de nacht tevoren ook onder geslapen heeft. heeft haar eigen vertrouwde geur.

Liefs Michelle

michelle ; dat is een goede inderdaad! Eigen beddengoed.

Dinsdag gaan we weer even kijken daar en dan gaat Eliza ook mee Er zijn twee kamers over dus we willen haar ook laten kiezen welke kamer speelkamer word en welke kamer slaapkamer voor haar. En ze kan uit een paar kleurtjes kiezen welke kleur haar kamer word. Zo proberen we haar er bij te betrekken en ze vind het hartstikke leuk en versteld iedereen er ook over, hihi.

Groetjes,

Volgens mij doen jullie het al hartstikke goed. Haar zoveel mogelijk betrekken en er met haar over praten. Succes met alle voorbereidingen!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Kimmetje heeft altijd een gouden tip bij een verhuizing met een klein kindje: verschoon het beddengoed van de kleine mop niet. Leg het zo op het bedje in het nieuwe huis. Dat ruikt vertrouwd en maakt het doorbrengen van de eerste nachten in een nieuwe omgeving makkelijker.

Edit: ik zie nu dat de tip door Michelle al gegeven is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Feb 2012 13:03:05

@Sje: Dankjewel ! Beter teveel gezegt dan te weinig

Groetjes,

Ik denk echt dat jullie het goed aanpakken!
Je zou eventueel nog boekjes kunnen halen over verhuizen, zodat ze beelden heeft bij de verhalen die jullie vertellen.

Succes met de voorbereidingen!

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Gaan jullie echt van de een op de andere dag over?

Ik vind overigens dat jullie het super goed doen zo hoor!!

Toen wij gingen verhuizen (N. was toen 3,5 jaar) is daar best wat tijd overheen gegaan. Hebben hem ook altijd meegenomen als we gingen kijken, meerdere huizen overigens zijn we wezen kijken. Wilde ook weten hoe hij zou reageren op die omgeving. Zo hebben we 1 huis gehad daat ons op zich wel leuk leek, maar waar hij helemaal in paniek raakte op 1 of andere manier.
Achteraf was dat toch ook niet het huis voor ons. Maar dat was zeker een belangrijke factor om mee te nemen.

Verder ook meegenomen als we gingen klussen enzo. En wij hebben een maand overlap gehad… 1okt. kregen we de sleutel van dit huis en 1 nov. moesten we die van het andere huis inleveren, dus hij was al veel hier geweest voor we er ook daadwerkelijk gingen slapen.
Wij hebben totaal geen problemen gehad met wennen. Hij (en eigenlijk wij allemaal ) voelde zich hier veel meer thuis.

Succes met de verhuizing!!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Misschien is het wat om haar een doos te geven waar ze zelf al haar speelgoed in kan stoppen en die ze in het nieuwe huis zelf weer uit mag pakken.

Laat haar meehelepen om bijvoorbeeld de badkamer te soppen en haar kamer te stoffen/stofzuigen of iets dergelijks voor jullie over gaan.

laat haar zelf de gordijntjes uitkiezen ofzo op haar kamertje.

Suc6 met verhuizen…spannend!

Gr, Danielle

Ik denk dat jullie het zo hartstikke goed aanpakken door haar er zo bij te betrekken. Ik zou er wel rekening mee houden dat je na de verhuizing tegen wat problemen aanloopt zoals bv slecht slapen/bang zijn.
Op die leeftijd kunnen dit soort problemen door grote veranderingen ontstaan, helemaal voorkomen kun je dit denk ik niet.
Ik zou dan ook zeer zeker de eerste week na de verhuizing zorgen dat je een beetje een rustige week hebt zodat je ook tijd hebt om daar op in te spelen.

Groetjes en veel geluk in jullie nieuwe woning,

Ramona

Bedankt voor de tips en complimenten!

Ga de tips zeker gebruiken.

Groetjes,

Heej ik had niet in de gaten dat jullie al zo snel gaan verhuizen! Scheelt je weer overlast

Wat denk ik bij mijn dochter goed zou werken, is zelf verhuizen. Tas met kleertjes, bak met speelgoed, eigen kleine spulletjes. Die kleine peuters pikken de dingen volgens mij heel snel op! Ben benieuwd hoe jullie nieuwe huis er uit ziet… Met tuin toch? Spannend hoor!

Groetjes Manderijn.

@ Manderijn : Ja heerlijk hoor! Zijn lang bezig geweest met de bank en gemeente (die koopt ons huis) augustus afgelopen jaar zijn we begonnen dus mag nu wel klaar zijn hihi! We hebben een eengezinswoning gekocht met 4 slaapkamers en ruime tuin van 50 m2. Zitten nu in een apartement dus is een grote verandering.

Als het zover is zal ik vast wel foto’s plaatsen.

Groetjes,