Voorbereiden op oppas?

Weet even niet hoe ik de titel duidelijker krijg, haha!
Vrijdag gaat mijn broer trouwen. Wij zijn daar vanaf 's morgens met de kinderen bij. Rond 18.00 uur laat ik ons met een taxi ophalen om met de kinderen naar huis te gaan (niemand heeft een auto bij zich op de trouwlocatie want we gaan met paardentrams, haha!) We zijn dan tegen half 7 thuis, en dan moet Joey direct in bad en naar bed, en daarna dirct Jessey er achteraan, want om kwart voor 8 worden wij weer opgehaald en gaan we naar het feest 's avonds. De vader van Danny en zijn vriendin passen op. De allereerste keer, en de kinderen zien hun ook iet vaak. De enige die altijd oppast is mijn moeder of zusje, maar die zijn natuurlijk op het feest.

Ik zie er enorm tegen op… Normaal worden de kinderen nooit wakker, maar vandaag wel, en ik vrees ook vrijdagavond, want dan word het 34 graden! Ze hadden nu ook last van de warmte, dus misschien vrijdag ook, zeker met zo’n hele drukke dag vooraf?
Maar nu twijfel ik zo of ik de oppassen al thuis moet hebben als de kinderen naar bed gaan, zodat ze weten dat hun er zijn… Of beter dat ze eerst naar bed gaan of er nisk aan de hand is, en dan pas de opassen in huis? En zou ik Joey moeten voorbereiden dat mama en papa weer weg gaan? Ze snappen natuurlijk meer dan je denkt, maar misschien gaat hij ook juist daarom dan huilen in bed… En dan staat er dus ineens een in principe vreemde aan hun bed om ze te troosten… Pfff ik zie er enorm tegen op!

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou persoonlijk ze wel op tijd laten komen en ze laten helpen met het naar bed brengen. Even een boekje lezen enz. Dan is het al een beetje vertrouwd, en zijn ze misschien ook sneller te troosten als ze 's avonds verdriet hebben.

Liefs, Anne

Ik zou persoonlijk zeker met joey zorgen dat opa er is en dat jij weggaat als hij nog wakker is of dat je hem goed verteld dat jullie weggaan want anders is het misschien heel verwarrend en eng als hij wakker wordt en jullie komen niet maar alleen opa.

Groetjes,

Michèle

Voorbereiden sowieso, anders is het voor hen heel gek. Vooral voor Joey. Jij brengt hem naar bed en niet jij, maar opa komt hem troosten als hij wakker wordt. Ik ben er zelf altijd voorstander van om de oppas te laten komen vóór het naar bed gaan en te laten helpen bij het naar bed gaan.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik heb het 1 keer gehad, toen was Noah nog klein… Wij hadden ook een bruiloft, en lieten Chris zn vader ook later komen… Noah lag dus al in bed…

Hij werd wakker, en was niet te troosten… we zijn na 2uurtjes maar naar huis gegaan…en toen we thuis kwamen, en ik hem zelf in bed heb gelegt sliep ie als een roos.

Maar gaan wij nu zo savonds eventjes weg, leg ik Noah gewoon zelf in bed, en komt mn broertje altijd oppassen…daar zeg ik Noah niks over…
Hij zou nu ook niet meer zo in paniek raken als ie mn broertje ziet…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Bedankt voor jullie reacties! Als het allemaal nog doorgaat zal ik Joey wakker houden bij opa…
Het is alleen even de vraag, want ik moest net met spoed van mijn werk naar huis om Joey en Jessey op te vangen, mijn moeder moet naar het ziekenhuis omdat mijn aanstaande schoonzusje een autoongeluk heeft gehad! Tjeeee ik zit zo in de stress! We hebben nog geen idee wat er aan de hand is, ze is met een ambulace naar het ziekenhuis gebracht, das alles wat we weten
Mijn broer is vanaf deventer onderweg naar enschede, die is ook helemaal in paniek… Ooooh ik word gek hierzo, ik hoop snel iets te horen, en dat hun trouwdag nog door kan gaan

Groetjes Anouk

Oh he gat meid wat naar allemaal. Ik duim voor je.

Groetjes,

Michèle

O, jee!!
Wat vervelend!

Ik duim dat het meevalt!

Liefs, Anne

Oh nee. Hopelijk niets ernstigs! Weet je al meer?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Oh jeetje. Weet je al wat meer?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nou het valt gelukkig allemaal mee! Pfff ben zo opgelucht! Ze is enorm stijf nu en heeft last van de nek, schouders, rug en hoofdpijn en misselijk. Dit kan betekenen dat ze een whiplash heeft, maar dat kunnen ze nu nog niet zeggen. Ze moet 3 dagen heel rustig aan doen, en mocht gelukkig wel weer naar huis! Vrijdag dus toch nog trouwen
Er waren 4 auto’s bij betrokken, zij was de enige gewonde. Twee auto’s voor haar moesten op de rem omdat de voorste een voetganger op een zebra over het hoofd zag, mijn schoonzusje was de derde in de rij die ook nog net kon stoppen, maar de vierde boorde zich met 40 km per uur in haar autootje. Daardoro schoof zij in de auto voor haar en die weer in de voorste. Auto’s total los dus… Ze dacht er in eerste instantoe goed vanaf te zijn gekomen, want ze heeft nog foto’s gemaakt, kentekens genoteerd en zelf de politie gebeld. Toen die er eenmaal was kreeg ze enorme pijn, en moest ze 4 uur lang op zo’n plank liggen met nekkraag enzo. Na foto’s en een scan bleek dat er geen breuk was, en mocht ze weer zitten en later naar huis… Maargoed, het viel gelukkig allemaal mee, nou nog hopen dat ze vrijdag geen of in ieder geval weinig last nog heeft!

Groetjes Anouk

He wat naar!!
Was het toevallig dicht bij Apeldoorn/Deventer?
Daar stond mijn oom in de file door een ongeluk…

Wens je schoonzus maar sterkte…
Gelukkig kunnen ze toch nog trouwen:D

Gelukkig valt het mee! En nu op naar een leuke dag vrijdag, hopelijk heeft ze dan niet al te veel last.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Dat hoor je vaker he dat de echte klap pas later komt als je niet meer hoeft te regelen. Maar wel een lekker ongeluk NOT.

Hopelijk heeft ze vrijdag toch de dag van der leven en valt het verder allemaal mee.

Groetjes,

Michèle

Nou ze heeft echt geluk gehad, maar vandaag is ze er slecht aan toe wat de spierpijn betreft! Maar ze is een bikkel, ze gaat vanmiddag gewoon solliciteren, die afspraak had ze al staan, haha! Mijn broer is thuis om haar te helpen, en die gaat dus ook mee naar de sollicitatie.
Wat vrijdag betreft hou ik mijn hard vast… Joey en Jessey waren gisteravond allebei weer wakker, en omdat ik weg was, ik moest naar de kapper die bij mijn ouders thuis kwam, waren ze ontroostbaar zelfs bij papa! Tjee hopelijk slapen ze vrijdag gewoon door allebei Joey is gisteren na wat drinken wel weer naar bed gegaan, maar Jessey heeft tot half 11 bij papa op schoot zitten huilen. Toen ik thuis kwam kon ze weer lachen, en na een klein flesje heb ik haar in bed gelegd en sliep zo zo!
Het is trouwens ook belachelijk heet boven hoor, zo ongeveer 30 graden! Jessey heeft in een luier onder een lakentje geslapen, en Joey in een luier in een dunne slaapzak, maar toch lijkt dit nog te warm, ze zweten zich een ongeluk allebei! Ik heb Joey nu in een romper zonder slaapzak in bed, als dat goed gaat doe ik hem vanavond ook zo in bed, ik vraag me alleen af of dit wel goed is, dan heeft hij dus niks om als hij het even wat frisser krijgt? Of maakt dat niks uit? Ik slaap zelf ook zonder deken, maar die ligt wel in bed en zo af en toe heb je wel even een been ofzo er onder… Joey heeft al zo lang geen deken gehad dat hij niet eens weet wat hij er mee moet, dus das ook geen optie!

Groetjes Anouk

Fijn dat het meeviel en ik geloof je gelijk dat ze nu helemaal spierpijn heeft. Hopelijk is het vrijdag wat weggetrokken.

Qua warmte weet ik niet hoe het intussen bij jullie is maar hier is het helemaal dichtgetrokken en waait het hard. Lijkt op een bui af te gaan.
Lagen Joey en jessy al te slapen voordat jij wegging?
Wat je verder aan het slapen kunt doen weet ik niet Dylano heeft gelukkig niet zo’n warme kamer alleen 's ochtends 2 uurtjes zon.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik heb de kinderen zelf in bad en bed gedaan, en ben toen weg gegaan… Joey is gewoon gaan slapen tegen 9 uur, die is altijd eerst 2 uur aan het keten, en werd tegen 10 uur wakker van Jessey’s geschreeuw toen Danny haar voor de zoveelste keer in bed probeerde te leggen. Jessey was nog wakker toen ik weg ging, en na 10 keer de speen gegeven te hebben heeft Danny haar uiteindelijk schreeuwen mee naar beneden genomen, ze wou echt niet meer…
Hier is het 32 graden achterthuis en geen wolkje aan de lucht! er staat wel wat meer wind dan gisteren, maar das gewoon warme lucht, bleeeh! Ik ben die hitte ook echt zat, van mij mag het 20 graden worden!

Groetjes Anouk

Hier is het flink aan het afkoelen, hopelijk bij jullie ook enne ik hoop ook dat ze lekker doorslaapt.

Spierpijn is overigens de volgende dag altijd erger. Dat komt omdat je spieren al aan het herstel begonnen zijn en dan zijn de heel stijf.

Groetjes,

Michèle

Pfff nou hier is het nog niet uit te houden… De zon is nu even weg, maar verder geen wolkje net als bij Anouk…