Voorbehoedsmiddelen

Hallo dames

Ik heb eigenlijk een vraag. Ik ben na 4 weken voor het eerst na de bevalling weer ongi geworden. Nu hebben mijn vriend en ik het wel gehad over voorbehoedsmiddelen en we hebben besloten om de prikpil te nemen. Melanie is een kindje door de pil heen dus de pil willen we niet meer. Nu ben ik bij de HA geweest en volgens het beleid op de praktijk is het zo dat er pas weer met hormonen begonnen mag worden 3 maanden na de bevalling. Ik heb internet al doorgelopen maar kan er niets over vinden. De meeste begonnen ongeveer met 6 weken weer met voorbehoedsmiddelen. Sommige ook al eerder.

DE VRAAG:
Hoelang na de bevalling zijn jullie begonnen met voorbehoedsmiddelen met hormonen dan? De pil etc? En wat zou jij doen als jou HA hiermee zou komen? Ik zit erover te denken om even naar een andere te gaan. Ik ben hier net bij deze HA en zodra mijn vriend en ik samenwonen moet ik wel een andere doordat het in een hele andere provincie is.

Ik ben weer met de pil begonnen toen ik zes weken na de bevalling voor het eerst weer ongesteld werd. Ik heb er nooit iets over gehoord dat dat niet gekund zou hebben. Maar goed, heb het dan ook nooit met de huisarts besproken. Een second opinion bij een andere huisarts vragen?

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/Utajp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 23 Sep 2010 19:58:49

Ik moet volgende week ook weer even naar het inloopspreekuur op het CB hier in het dorp. Misschien kunnen zij me informatie geven.
Mijn vriend en ik willen in de toekomst wel nog een kleine maar nu nog niet de situatie is er nu echt niet naar en ik zou het lichamelijk ook nog niet aankunnen

En je verloskundige? Zou je haar/hem hierover nog kunnen bellen?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb overleg gehad met mijn gynocoloog en ik kon met mijn eerste menstruatie weer beginnen en dat was zo 6 weken na de bevalling. Je zou eventueel ook de vk nog even kunnen bellen, als je uitlegt wat er is kan zij je ook nog helpen.

Groetjes,

Michèle

Ja das ook nog een goeie dat kan ik morgen ook nog wel even gaan doen. Ik ga niet nog 2 maanden wachten totdat er iets gaat gebeuren qua voorbehoedsmiddelen

Mijn verloskundige adviseerde toen cerazette? dat was een pil die je kon gebruiken in combinatie met borstvoeding. Moest je of binnen zoveel weken naar de bevalling mee beginnen of op de eerste dag van je menstruatie.

haha je wordt doodgegooid met allemaal adviezen naar je bevalling ^^.

owja en als je het zoiezo alweer wilt gaan proberen kan extra voorzorgsmaatregelen zoals een voorbehoedsmiddel bovenop de anticonceptie nooit kwaad.

Borstvoeding geeft ik niet meer. De melk is op! Ik heb het dus wel gegeven.

En die extra voorbehoedsmiddel dat zit wel goed die hebben we al in huis zeg maar want dat zijn we zeker de eerste periode van plan om te gebruiken.

Ik heb 3 maanden gekolfd en 1 maand nadat ik gestopt was werd ik weer voor het eerst ongesteld. Vanaf die tijd ben ik dus de pil weer gaan slikken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

ik moest na 6 weken naar de gyno en toen was in nog nie ongi geweest maar heb toen wel de pil voorgeschreven gekregen en daar mocht ik gelijk mee beginnen. ik vind 3 maanden ook wel erg lang hoor

Ik ben na 6 weken na de bevalling weer begonnen met de pil. Ik was ondertussen dik 2 jaar van de pil af, toen ik eenmaal weer begon veranderde ik in een emotioneel in de war mens. Kon er niet meer tegen. Dus na twee maand gestopt met de pil.
Door mijn syndroom (PCO) wordt ik niet makkelijk zwanger…dus hebben wij helemaal geen voorbehoedsmiddelen gebruikt.
Ondertussen ben ik zwanger van de 2de…na de bevalling wil ik een spiraaltje laten plaatsen.

@Pjukje: Heb je met een spiraaltje geen last van hormonen? Wil nl. ook na deze zwangerschap een spiraaltje, maar inderdaad het liefst met zo min mogelijk hormoonafgifte.

Na de afgelopen bevalling heb ik ook cerazette geslikt icm borstvoeding. Mocht je daarvoor gaan, let erop dat deze pil geen stopweek heeft! (ik had de bijsluiter niet gelezen, DOM! gelukkig niet zwanger geworden toen)

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@liske je hebt ook spiraaltjes die geen hormoon af geven. Dus die wil ik graag proberen. Zal t.z.t met mijn huisarts overleggen wat zij mij aanraad. Ga in ieder geval geen pil meer slikken!

hoi hoi ik ben hier ongeveer 4.5 tot 5 weken na mijn bevalling weer begonnen met de pil,dat was inderdaad na mijn eerste menstruatie weer…

dank jullie wel allemaal

Ik ga de ha bellen dat ik weer direct voorbehoedsmiddelen wil gaan gebruiken en ik ga erop staan dat het zsm gebeuren gaat anders ga ik wel naar een andere ha die van me vriend maar die zit in een heel andere provincie