Vooral zeuren bij mamma?

Hoi,

Verbeeld ik me dat nou of gaat Evelien (15 maanden) vooral zeuren en lastig doen als ik in de buurt ben??? Ze is iedere week een dag bij mijn ouders en een dag bij de ouders van mijn man en dan schijnt ze altijd heel lief te zijn. Maar mijn ervaring is dat ze behoorlijk kan zeuren en jengelen en aan mijn benen hangen. En dan til ik haar op voor een knuffel en dan wringt ze zich los, dus dan zet ik haar neer en is het toch brullen geblazen. Ik snap er niks van. Kan het zijn dat ze dat alleen bij mij doet? En waarom dan? En hoe reageer ik hier op? Herkent iemand dit?

Groetjes,
Marleen

Hihi ik herken het volledig! En niet meer dan logisch denk ik, want onze dochter is ook 15 maand
Ja als ze bij opa en oma is, is ze heel erg lief. Maar het komt vooral doordat ze daar andere dingen heeft dan thuis en andere mensen. Thuis kent ze alles al zo goed en ziet ze elke dag hetzelfde. Het word gewoon een beetje saai.
Daarom vermaakt ze zich ergens anders veel beter, omdat ze daar ‘nieuwe’ dingen ziet en ander speelgoed heeft.
En wat ik vooral merk aan Sylvie de laatste tijd is dat ze echt behoefte lijkt te hebben aan contact met andere mensen/kindjes. Bij mijn ouders wonen nog 3 kinderen thuis (de jongste is 13) en die spelen veel met haar.
Ja het klinkt heel stom en ook al zijn ze nog zo ontzettend jong, naar mijn idee is het toch grotendeels verveling.
Als het mooi weer en Sylvie kan lekker in de tuin ravotten dan is er niks aan de hand en speelt ze zo heerlijk uren aan 1 stuk door.
Het is denk ik toch ook weer een fase waar we doorheen moeten

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Onze zoon is 18 maanden (gecorrigeerd bijna 16 mnd omdat hij te vroeg is geboren) en ik herken het ook. Als papa thuis is, is er niets aan de hand. Maar als papa aan het werk is en ik met hem en zijn zusje ben, is het ook jengelen geblazen. Ik heb nu nog zwangerschapsverlof van mijn dochter en onze zoon gaat “gewoon” naar de oppas (opa’s en oma’s). Geen problemen daar, maar bij de ene opa en oma is ook vaak een neefje van hem en die is van dezelfde leeftijd. Genoeg afleiding daar dus! Hopelijk is het een fase waar we doorheen moeten en houdt het snel een keer op!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

@Hanna, dat is een goeie, dat het verveling zou kunnen zijn. Als ze de tuin in kan, zeurt ze nauwelijks! Maar ja, het is al een tijdje slecht weer, dus dat gaat nu niet. Het valt me ook op dat ze, en dat is eigenlijk al heel lang zo, snel op iets uitgekeken is. Ze heeft best veel speelgoed, want als ik naar de speelgoedwinkel ga voor iets nieuws, iets het lastig om iets te vinden wat ze nog niet heeft of wat niet lijkt op wat ze al heeft. Speelgoed voor haar leeftijd komt veel op hetzelfde neer, bedoel ik. Maar een boekje voorlezen is ook geen succes, dat boeit haar (nog) niet. En ze is nog te jong om te tekenen of te knutselen. Ik heb wel stiften en knutselspullen in huis, maar ik ben bang dat dat eerder in haar mond verdwijnt als ik even niet kijk dan dat ze er iets leuks mee doet. Hoe vermaken jullie je dreumes op een regenachtige dag?

En mama is het meest vertrouwd, dus kan ze zichzelf zijn. Ook als dat betekent dat ze even niet happy is. Een groot compliment dus juist!

Groetjes,
M

@Mriek, wat lief, bedankt! Die opmerking doet mijn (vaak twijfelende!) moederhart goed!

Graag gedaan, ik heb ook veel aan die gedachte als meneertje evenjes loopt te stieren.

Groetjes,
M

Haha Marleen dat vraag ik me dus de laatste tijd ook heel erg af
Inderdaad is het speelgoed voor deze leeftijd veel hetzelfde en ook Sylvie is snel uitgekeken op haar speelgoed terwijl ze ook genoeg heeft.
Wat ze nu echt prachtig vind is met water spelen en op haar auto of driewieler zitten. Maar ja dat is dus buitenspeelgoed en als ik die auto en driewieler binnen zet is het ook ineens niet leuk meer
Wat ik wel eens doe is een wit velletje papier pakken en een harde ondergrond er achter en dan Sylvie een potlood geven. Dan houd ik het papier vast en mag zij tekenen. Ze vind het erg leuk, maar niet lang
Oh en de vormenemmer doet het ook wel goed, al krijgt ze alleen de cirkel er zonder hulp nog goed in
Ik kan ook niet wachten tot de tijd aanbreekt dat je ECHT dingen samen kan doen. Zoals memory, vier op een rij, kleien, verfen, tekenen enzovoort
Nouja en als het echt even niet wil allemaal dan gaan we lekker even weg, naar de winkel of naar opa en oma ofzo

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie