Vooral niet luisteren!

grrr…ruben is echt een klein draakje geworden zeg…
hij zit overal bij…drukt de computer uit en de tv ook…
we zeggen wel 1000 keer dat dat niet mag maar ja…hij weet het wel maar is het zo weer vergeten!
en als ik hem er weg haal schreeuwt ie moord in brand om dat ie dat niet wil…ik laat hem dan wel schreeuwen hoor!
slaan doet ie ook, als ie het er niet mee eens is!

zal dan wel de peuterpuberteit zijn maar het is verrekte lastig!
ik weet dat jullie het ook allemaal mee maken of mee gemaakt hebben dus graag handige tips voor deze mama!!

groetjes karin

karin

mmm… had het andere topic te laat gezien…
maar toch als iemand nog tips heeft met betreft slaan…
zijn ze welkom!!

groetjes!!

karin

Ik vermoed de 14 maanden sprong. Voor de peuterpuberteit is het wel erg vroeg. Wel heel herkenbaar gedrag bij die leeftijd! Vooral consequent blijven en bij echt divagedrag gewoon even negeren. In elk geval niet toegeven als hij gaat krijsen.

Het opvoeden is begonnen!

Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

haha zeg dat wel!
wist niet dat kinderen zulke draakjes konden zijn zeg!!
opvoeden is best lastig…!
wou dat het weer wat mooier weer was…dan kan ie lekker buiten spelen!!!

groetjes!!

karin

@ Liske 13 maanden sprong

@ Karin, inderdaad consequent zijn en blijven optreden en als ie slaat heel duidelijk maken dat dat niet mag. Ik heb morgan laatst wel teruggeknepen, maar het bloed liep dan ook uit mijn wang. Ze liet niet los wat we ook probeerde, ja toen heb ik inderdaad een hard geknepen. Moet zeggen ze knijpt niet meer. Nier dat je hem nu hard terug moet slaan hoor, dat van mij was ook een wanhoopsoplossing want ik stond zelf met de tranen die over me wangen liepen. Ook mervin kreeg haar niet los. Ze leek wel een kreeft.

Groetjes,

Michèle

Welkom bij de club

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Een dreumes van 13 maanden zit naar mijn idee niet in de Peuterpubertijd. Hoe fijn het ook is om daar vervelend gedrag op te gooien ( doe ik ook namelijk ), volgens mij is het wel aan de vroege kant hoor. De peuterpubertijd begint zo rond de 1,5 jaar. Ik denk dus ook aan een sprong.
Maar goed, hoe je het beestje ook noemt, vervelend is het.
Het beste is om ongepast gedrag te negeren maar bij slaan moet je ingrijpen. Zeggen dat het niet mag, even zijn handje vast pakken en hem strak en streng aankijken. Een waarschuwing geven en daarna was het hier de gang ( in de kinderstoel anders was hij zo weer terug .
Slaan is hier al lange tijd verleden tijd, en de gang hebben we eigenlijk ook haast niet meer nodig.
Ik zeg nu: waar gaan stoute jongens heen Jack?
En hij zegt dan: GANG!
Ik: wil jij naar de gang?
Hij: NEE, OVER SORRY!

Duidelijkheid en consequent. Enne terugslaan is echt GEEN optie.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@ Michele: Ik heb een oude versie van oei ik groei, gaat maar tot een jaar, dus de sprongen daarna dacht ik onthouden te hebben van jullie topics… Niet helemaal goed dus. Ach, t komt ook niet op een paar weken.

Enneh… inderdaad, welkom bij de club. heerlijk he, een eigen karaktertje!

Zoiets dacht ik al Liske, maar wat je zegt komt niet op een week neer. Maar ze zijn addorable dan NOT

Groetjes,

Michèle

blijven volhouden dat nee nee is,
als je hem 1x zijn zin gaat geven dan neemt ie je zeker niet meer serieus en dat wil je niet natuurlijk
echt op den duur hebben ze het door
het is vaak honderde keren herhalen. en je geduld niet proberen te verliezen
als je hem een “strafplekje” geeft
geef m dan als ie weer normaal doet een dikke knuffel
dan weet hij dat je zijn gedrag niet zal goedkeuren maar nog wel van hem houdt!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

dat van dat strafplekje dat lijkt me wel handig i.v.m slaan…
nu slaat ie nog niet knetterhard, maar ik vind dat niet nodig dat ie dat doet!
terugslaan gebeurt hier niet…tenzij er zoiets gebeurt als bij michele ( jeetje…wel een vasthoudend dametje zeg! die morgan!) dan weet ik niet wak zal doen…
en hij weet ook al wel heel goed wat ie wel en niet mag!
hij wijst bv naar aan/uitknop van pc en schud dan nee…een seconde later drukt ie er toch op! nou…dat is in mijn ogen gewoon uittesten! en zo gaat dat met meer dingen…
wij blijven ook consequent en negeren we hem als ie het op een schreeuwen zet…maar soms word je er wel moe van zeg!

groetjes!

karin

Heel herkenbaar gedrag.
Een aantal maanden geleden zat Dani echt overal aan. Werd er toen ook een beetje moedeloos van dat ik alleen maar nee moest zeggen en hij eigenlijk helemaal niet luisterde, want binnen een paar seconde was hij al weer op de plek waar ik hem juist weg gehaald had. Ik werd dan soms ook boos op hem.
Heb toen ook nog op forum een topic hierover geopend, wat toen ook heel terecht gezegd werd door een paar meiden is dat die kleintjes nu ook de wereld om zich heen aan het ontdekken zijn, al die knopjes, spullen…allemaal zo interessant. Het hoort er ook een beetje bij dat ze overal aan willen komen. Op die manier ontdekken ze wat het is & wat ze ermee kunnen doen.
Ook is goed luisteren voor die kleintjes nog wel moeilijk. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik denk dat het heel belangrijk is om consequent te zijn en ze dingen te verbieden waar ze niet aan mogen komen, maar iets verbieden snappen ze en binnen een paar minuten zien ze het knopje weer en dan zijn ze het verbieden weer vergeten. Hoe vaker je het herhaald hoe beter ze het gaan snappen.
Als Dani nu bijvoorbeeld naar de stereo toe loopt (waar hij absoluut niet aan mag komen) dan is het alleen nog zeggen “Nee” of “ah ah Dani niet aankomen” en hij blijft ervan af. Niet dan Dani een heilige is hoor, haha. Maar hem contstant dingen verbieden is wel een stuk minder geworden.

Wat betreft het boze gedrag…ja dat is hier ook vaak maar gewoon negeren of 1 keer boos aanspreken dat hij dit niet moet doen & daarna negeren. Een strafhoekje heb ik nog niet…misschien moet ik daar ook eens mee beginnen.

Toevallig sloeg Seth mij vanochtend in mijn gezicht…
Of het echt heel bewhst ging weet ik niet, maar ik reageerde gelijk boos en hij dook meteen weg, om helemaal tegen mee aan te kruipen.
Hij begreep het dus heel goed, en ik hoop dat hij het niet mee doet~!

Liefs, Anne

Hopelijk heeft hij het door & anders blijven herhalen.

Dani slaat ook weleens in het gezicht. Hij doet dit alleen niet uit boosheid, maar in zijn enthousiasme als we een spelletje aan het doen zijn. Dan geven we ook gelijk aan dat het niet grappig is en dat hij moet aaien (en dat doet hij dan ook af en toe heel schattig).

Thoby is op dit moment ook van het herhalen…de keukenkastjes gaan hier wel 100x per dag open en dicht…en ik maar nee zeggen…pfffff!

Alleen, lacht hij me tegenwoordig “uit” als ik boos word!
Herkennen jullie dit??

Ik snap er niks van! Ik trek mijn aller ‘booste’ gezicht en spreek hem streng toe…(ga erbij door mijn knieën en laat hem naar me kijken) En dan gaat die kleine drol gewoon staan lachen?!

Groetjes Margot

@Margot: dat lachen is heel normaal hoor. Hij lacht om je reactie, dat vindt 'ie grappig. Is niet vreemd, ofzo.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

dat lachen doet ruben ook…haha blij dat dat normaal is…

ik snap ook wel dat ie dingen wil ontdekken en dat konopjes enzo reuze interressant zijn maar je word er inderdaad een beetje moedeloos van als je de hele dag dingen moet verbieden…
vandaag ging redelijk goed moet ik zeggen…elke keer als ie wat wou doen wat niet mag zei ik… ah ah mag niet! en kwam ie bij me kusje geven…dat mag dan natuurlijk altijd…
maar even door zetten met nee zeggen…zal vanzelf wel goed komen hoop ik!

groetjes!

karin

Ik zou als hij bijvoorbeeld bij het kastje blijft staan en open dicht open dicht doet, dan zou ik hem weghalen.

Verder lacht Seth mij nniet echt ‘uit’, maar meer lacht hij dan even heel ondeugend naar me.

Liefs, Anne