Heel herkenbaar gedrag.
Een aantal maanden geleden zat Dani echt overal aan. Werd er toen ook een beetje moedeloos van dat ik alleen maar nee moest zeggen en hij eigenlijk helemaal niet luisterde, want binnen een paar seconde was hij al weer op de plek waar ik hem juist weg gehaald had. Ik werd dan soms ook boos op hem.
Heb toen ook nog op forum een topic hierover geopend, wat toen ook heel terecht gezegd werd door een paar meiden is dat die kleintjes nu ook de wereld om zich heen aan het ontdekken zijn, al die knopjes, spullen…allemaal zo interessant. Het hoort er ook een beetje bij dat ze overal aan willen komen. Op die manier ontdekken ze wat het is & wat ze ermee kunnen doen.
Ook is goed luisteren voor die kleintjes nog wel moeilijk. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik denk dat het heel belangrijk is om consequent te zijn en ze dingen te verbieden waar ze niet aan mogen komen, maar iets verbieden snappen ze en binnen een paar minuten zien ze het knopje weer en dan zijn ze het verbieden weer vergeten. Hoe vaker je het herhaald hoe beter ze het gaan snappen.
Als Dani nu bijvoorbeeld naar de stereo toe loopt (waar hij absoluut niet aan mag komen) dan is het alleen nog zeggen “Nee” of “ah ah Dani niet aankomen” en hij blijft ervan af. Niet dan Dani een heilige is hoor, haha. Maar hem contstant dingen verbieden is wel een stuk minder geworden.
Wat betreft het boze gedrag…ja dat is hier ook vaak maar gewoon negeren of 1 keer boos aanspreken dat hij dit niet moet doen & daarna negeren. Een strafhoekje heb ik nog niet…misschien moet ik daar ook eens mee beginnen.