Voor mo

goede morgen mo, heb je vanacht lekker geslapen ???.ik hoop van wel ,of je zit nu ook net als ik achter de pc hihihihihiih.volgens mijn zijn er nog meer vroege vogels als je naar het berichtje kijkt hihihiih

groetjes marielle mama van tanja

Gewijzigd door - zaan5 op 05 Apr 2005 06:50:58

Goeiemorgen Mo, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen joh.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

nou, nee dus.

Heb vannacht netjes voor mijn aquarium alle vissen op internet opgezocht, wat ze voor waterwaardes willen etc etc, hele database gemaakt.

Jaja, heel handig, die extra uren!

Nee, het gaat nog ech nie goed. zit ook zo aan de max van pijnstillers en spierverslappers dat ik me bekand een overdosis slik.

kortom: ellende.

weet al niet hoe ik eraan gekomen ben, maar nog minder hoe er af te komen.

spontane reactie van de fysio gister: hier is geen pijnbestrijding tegen te vinden, doorbijten, en hopen.

wel eerlijk, maar ik hoopte dat ie wat meer wist.

komt wel straks weer langs, om de boel weer wat los te maken, is echt lieve man, weet hoe veel pijn ik hiervan heb, dus gooit ie zijn hele agenda om, en komt iedere dag nu. en ik kan altijd bellen, dan komt ie ev nog extra ook.

zal vanmorgen de fysio nodig hebben, heb vanmiddag een intake gesprek voor neurofeedback, da’s een nieuwe therapie vorm voor pijnbestrijding.
hopelijk kom ik in aanmerking, ze maken een Q eeg (?) en dan zien ze ev afwijkingen, en met een beetje mazzel in het gebied wat ze kunnen beinvloeden.
Dan gaan ze mijn hersenen leren anders te reageren op pijnprikkels.

dus niet meer van: o, jee: pijn, hup actie, maar: oooooooooooo, pijn, nou, jammer dan, niks mee doen.
het signaal word dan zo onderbroken, nu is het druk verkeer in mijn lichaam, naar mijn hersenen en terug: pijn, actie, reactie, pijn, actie, reactie etc etc etc.
ev is dat te onderbreken, zodat mijn lichaam dan eenvoudig gezegd niet meer reageerd als het een pijnprikkel binnenkrijgt, of in ieder geval veel minder extreem.

beetje de boel voor de gek houden, maar als ik daar minder pijn door krijg? JESS!!! hopelijk zien ze afwijkingen in “hun gebied”, dan begint een behoorlijk lang behandeltraject, wel drie keer in de week een uur, maar het resultaat zou wel blijvend zijn.

dit zou dan gaan om de pijnen in spieren etc. de pijn die ik heb door slijtage etc, daar kunnen ze niets aan veranderen, die prikkel kunnen ze niet voor de gek houden.

maar al scheelt het maar 10%, dan is dat al een hele winst!

Dus best nerveus, ben ik een kandidaat? of nie? spannend!

Mo

BTW Marielle: wat doe jij op zo’n ongans uur achter je pc?

Hoi Mo,

Ik had het een tijdje terug al eens gelezen van die neurofeedback therapie en toen aan je gevraagd of dat m.b.v. EEG was.
Maar die vraag had je denk ik niet gelezen (geeft niet )

Maar die neurofeedback therapie, dat heb ik eens helemaal uitgeplozen.
Ik wilde dat een paar jaar terug namelijk ook proberen.
Schijnt namelijk ook te kunnen helpen als je adhd hebt.
Maar ze deden het toen nog maar op 2 plaatsen in Nederland (Groningen en nog ergens, ff vergeten).
En het was MEGA duur want ik kreeg maar 50% van t ziekenfonds terug.
En de behandeling kostte toen 110 euro (of 110 gulden, ook al vergeten )
In ieder geval best duur als je het reisgeld er ook bij optelde etc.
Ik had dan moeten logeren ergens daar, want t was gewoon te ver om 2x per week te reizen.

Maar nu ga jij dus voor datzelfde, dat vind ik wel grappig.
Een paar jaar terug hoorde je namelijk NIEMAND over die therapie (??!!)
Wat ik begrepen heb is dat je naar een beeldscherm moet kijken en dan zie je bijv. een raket.
Die moet je dan in gedachten op laten stijgen. Dus niet m.b.v. een muis of het toetsenbord.
Als je hersenen de juiste opdracht geven en de raket idd opstijgt, worden ze “beloond”.
Klinkt vrij vaag, maar ik heb er toen over gelezen en zag het op zich wel zitten.

Heel veel succes!
Ik hoop écht dat je ervoor in aanmerking komt joh!
Al helpt het idd maar 10%…
Zal voor je duimen!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Hoi Mo, hoe is het gegaan? Kom je voor de behandeling in aanmerking???

(p.s. had hierboven nog een heel verhaal voor je neergetypt )

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

hahahahaha hihihih die mo .ja ik werk 3 ochtende in de week en dan ben ik er gelijk uit met me mannetje vandaar dat ik op een vroegetijdstip ben .hoe gaat het nu met je???

groetjes marielle mama van tanja

Ben voor de intake geweest.
ze hebben 7 eeg’s gemaakt.
en vragenlijsten ingevuld.
en tijdens de afname’s van de eeg’s zagen ze al een aantal “afwijkingen” voorbij schieten.

Ik ben dus in principe wel kandidaat! omdat ik nogal afwijkend ben

Nu is het heel spannend, die eeg gegevens en de vragenlijst gegevens gaan de computer in, dan zien ze nav die eeg aan je hersengolven ev afwijkingen. waar die afwijkingen dan zitten, daar kunnen ze aan zien wat er dan aan de hand zou zijn.

volgende stap is dan: die hersengolven iets anders aanleren, in de computer maken ze dan een speciaal op mij geent progje.

ik word dan met sensoren op mijn hoofd in een luie stoel geparkeerd, en de goeie hersengolven komen altijd wel een keer “per ongeluk voorbij”. als dat gebeurd, krijgen mijn hersenen een beloning (hondekoekje ofzo?) en zie ik op het beeldscherm iets gebeuren, raketje, filmpje oid.

mijn hersenen gaan dan op een gegeven moment leren: hee, als we het zo doen, worden we beloond.
en zo kan je dan die golven permanent beinvloeden.

de fouten eruit halen zeg maar.

Bieb: ze zijn nu al heel ver met dit en adhd, 80% genezen ze. dus: geen adhd meer.
de kosten zijn:
voor 20 sessies, inclusief die intake: 1500 euro. diverse verzekeringen betalen 100% uit, als je verzekerd bent voor psychologische hulpverlening.
tip die ze geven: ga niet bellen en vragen vergoeden jullie neurofeedback? want dan zien ze een uitgang.

maar als jij met een verwijzing van je ha daar heen gaat, de behandelingen zijn onder leiding van een psychiater. dan kun je de kosten in principe gewoon declareren. niet iedere verzekering doet het, ik weet het van de mijne nog niet zeker, ga gewoon de eerste rekening declareren, en raak dan wel in paniek als ze zeggen: dat vergoeden we niet

maar 80% helpen ze dus definitief van hun adhd af. permanent. je hoeft ook niet terug ofzo. dus geen pillen meer, en al die andere “ellende” die eea met zich mee kan brengen.
en: het word op meerdere plaatsen in het land aangeboden tegewoordig, de neurofeedback instituten komen op als paddestoelen.

hier heb je een link, daar staat het eea op aan info, is va een ziekenhuis. ze helpen je graag aan een adres in je eigen buurt, zijn heel behulpzaam.

ik had het geluk dat ze zelf net een afdeling openden in den haag, voor mij dicht bij.

www.neurofeedback.nl

Je gaat via mij wel horen, wat en hoe

verder gaat het nog matigjes, slaap nu wel een uur of 4 per nacht, maar klachten nemen nog niet echt af! brrrrrrrrrrr

Mo

Wauw toppie dat je waarschijnlijk een kandidaat bent joh. Wanneer ga je er effect van merken als je ermee begint. Lijkt me wel een uitkomst ook voor die adhd. Hopelijk krijg je het helemaal vergoed, mag je gauw beginnen en nog belangrijker… merk je gauw resultaat !!!
Succes en we horen het wel he

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Succes Mo
We zullen voor je duimen hier

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin