Voor mama's met kindjes met een helm

Max heeft zijn helm gisteren gehad. Hij moet er erg aan wennen, vooral het slapen lukt niet goed. De helm drukt op zijn gezichtje aan de zijkant en hij wil 'm echt af na 1,5 uur. Terwijl hij hem eigenlijk vandaag, op dag 2, al 6 uur achter elkaar op zou moeten.

Hoe ging dat opbouwen bij jullie? Ik vind het nogal snel gaan. Gisteren 3 uur, nu 6, morgen 9 en maandag al 12 uur in de nacht…Max heeft een gevoelige huid. In de folder die we mee kregen stond een heel ander opbouwschema, raar? Het lukt niet om Max de helm nu al zo lang achter elkaar op te laten houden.

Hoe reageerden jullie kindjes op de helm? Max gaat huilen als hij hem ziet. Hij is onrustiger en slaapt erg slecht met dat dingetje op. Eigenlijk lukt slapen helemaal niet…

En zweetten de kindjes ook zo met dat ding op? Max heeft het erg warm. In bed leg ik hem heel koel, maar dan nog zweet hij en heeft hij kliedernatte haartjes. Al na 1,5 uur!

Alle tips en reacties zijn erg welkom. We moeten allemaal even wennen aan de helm, dus ik hoor heel graag jullie ervaringen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Rainbow ik wil je alleen even een hart onder de riem steken!! Ik hoop dat je snel goede tips en ervaringen van anderen krijgt. Het komt vast allemaal goed maar het is denk ik hartstikke wennen!
liefs voor kleine max!

Hoi!
Er bestaat een speciaal forum voor en over kindjes met een redressiehelm. Misschien wist je het al, maar ik dacht, ik zeg het toch!
Het komt vast helemaal goed met kleine Max. Ik heb zn helmpje op hyves gezien en hij kan het goed hebben Tuurlijk zou je het het liefst anders zien, maar over een poos ben je blij dat je dit nu gedaan hebt!
Dit is de site:
http://www.redressiehelm.nl/forum

Groetjes…

Lilypie Second Birthday tickers

Dank je wel. Ik wist dat er hier ook mama’s waren met helmkindjes, maar die hebben dit topic misschien net niet gezien? Geeft niks. Ik zal eens kijken op het forum! Hij staat Max best stoer he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

oef … ik moet nu even terug denken aan mijn oudste dochter (7 is ze nu)
haar wilde ze destijds dus ook een helmpje geven

ze had al een spreidbroekje … die ze 24 uur per dag aan moest hebben … en dan nog dat helmpje…

voor andere medische redenen waren we in 't plaatslijk ziekenhuis bij 'n kinderarts en vertelde dit hem. Hij verklaarde het consultatiebureau voor gek.

ze heeft nu een prachtig koppie hoor

renegade