Voor.huidje vraagje

Ik heb een tijd geleden in het topic van Pranger ook aangegeven dat bij rico destijds een “belletje” kwam als ie moest plassen. nu waren we laatst bij de kinderarts voor een ander iets en hij keek m toen helemaal na. ook dit kwam ter spraken. hij onderzocht dat en gaf idd aan dat ie wat aan de s.trakke kant was. maar nu is het dus volgens mij niet meer verkleefd ofzo. is dit bij jullie kids ook al op deze leeftijd?

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Mar 2012 18:53:50

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Mar 2012 20:49:13

Bij Bo zit het gewoon nog vast volgens mij, Tenminste, ik zie niets anders dan anders, dus dat zal nog wel gewoon zijn. Volgens mij kan het wel vanaf deze leeftijd hoor, dat het voorhuidje los gaat. Maar missshien een heel stom vraagje van mij he, maar goed ben geen man dus ergens ook wel logisch, maar hoe maak je zoiets schoon dan?

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik weet eigenlijk niet of het los zit en hoe zie je dat dan?
Ik durf dat niet naar achter te trekken hoor!

Ik kom nooit aan zijn piemie en hij zal wel heel raar opkijken als ik er WEL aan ga zitten om te kijken.

Gr, Danielle

@Woezel: nouja ik maakte dat gewoon met billendoekjes schoon zoals het hoort voordat t los gaat. zoals iedereen dat doet haha. geen idee hoe het werkt als het losser zit

@Danielle: ??? je moet dat toch schoonmaken? als hij geplast heeft veeg je er toch ook langs met een billendoekje??

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Mar 2012 20:50:30

@mamavanrico, ik denk dat danielle meer bedoelt met als je specifiek gaat kijken of het al los zit, ipv even met een doekje er langs,

liefs woezel

nee daar kijk je ook niet specifiek naar, maar dacht dat ik in mijn eerdere uitleg duidelijk gezegd had dat hij daarvan in paniek raakte, dan ga je toch kijken of alles wel in orde is neem ik aan maar denk dat je bedoeld dat zolang er niks aan de hand is dat je daar niet naar kijkt, nee dat klopt maar als het los zit dan merk je dat echt wel hehe, dat zie je gewoon hoef je niet iets voor naar achter te doen oid.

Bij het laatst bezoek aan het CB voor Marijn checkte ze of zijn voorhuid al los zat. Hij was bijna helemaal los en hij kon hem al een heel stuk naar achteren schuiven. Ik leer hem nu om onder de douche zijn voorhuid zelf naar achter te schuiven of hem schoon te maken. Ik doe het ook weleens maar dat wil Marijn niet altijd wordt dan altijd giegelig haha. Maar ik denk dat dit per kind verschillend is. Maar zeker niet gaan forceren.

Trouwens bij Dion zie ik het nu niet meer het cremepje heeft zijn werk gedaan denk ik.

Ja, dat hele voorhuid verhaal snap ik niks van hoor!

Hoe zie ik nou of het los zit?
Mijn zoontje wordt echt boos als ik aan zijn piemel kom, wassen mag nog net!

Als mijn zoontje plast zwelt de voorhuid wel eerst een beetje op en dan plast hij pas, maar het is niet echt een belletje.

Pff…moeilijk hoor die piemels!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Haha, ja rare aanhangseltjes he?!?!

Nee, ik bedoel ook echt eraan komen natuurlijk, ik maak hem wel schoon hoor, dagelijks werk.

Ik zie wel dat zijn piemie voor wat mer vel los krijgt dus misschien zit het al wel los…geen idee…als ie straks in bad zit zal ik toch eens even gaan friemelen.

Gr, danielle

Gewijzigd door - danielle en aaron op 23 Mar 2012 18:32:07

Nou bij ons kwam dat door dat de KA onderzoek deed (gewoon volledig lichamelijk onderzoek) dus anders wist ik dat ook niet, sindsdien is het ook steeds losser aan het gaan. als je het dan schoonmaakt (door pluistjes van de onderbroek of wat dan ook) moet je dat zover dat het los zit naar achter doen (dat merk je wel) eerst waas dat hier dus maar een puntje. maar inmiddels gaf rico dus zelf al aan dat ie stuk was (haha) en ja, dan moet je dat idd helemaal zo doen en schoonmaken. maar hij wil het ook zelf niet hebben, hij zzei dat zn p.lasser eruit schiet en hij dat eng vind. dat giechelen herken ik idd wel van het begin maar nu hij echt helemaal los zit vind ie er niks grappigs meer aan. hij vind het een beetje eng en wil weten hoe elk deeltje dan heet… tja dat moet je dan maar zeggen, beetje zuur alleen dat ie dat dan heel grappig vind en het daar dan gewoon over heeft wanneer het hem uitkomt hahaha

Pffff, als ik dit zo lees, vind ik die piemeltjes ook maar ingewikkeld! Ik vind het soms al griezelig als ik het moet schoonmaken bij het randje en als het dan soms een beetje…nou ja, groter wordt… Max moet dan lachen, maar ik vind het best een beetje eng aanvoelen dan…komt vast omdat ik er zelf geen heb! hahaha.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

@Rainbow: herken ik wel hoor ik vind het ook een beetje eng haha, het zijn ook aparte dingen, heel gedoe hihi. bij ons is het sneller klaar iig

Ok…ahum…Ik heb dus vanavond na het bad even geprobeerd te kijken tot hoever zijn voorhuid naar achteren kan maar…ik zag niks…dus ik kon zijn eikel(tje) niet zien. Het velletje ging dus echt helemaal niet ver naar achteren.

Hij was trouwens echt NOT amused! Pfff wat een gedoe!

Is het normaal op deze leeftijd dat je nog helemaal niks kan zien? Want als ik mamavanrico hoor is alles al helemaal los.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Bij Seth zit hij ook gewoon nog vast hoor.
Komt vanzelf wel!
Ik ga er ook niet aan zitten frunniken oid. Zie het vanzelf als hij los zit.

Liefs, Anne

@Ilovemyboy: ik wist dat vantevoren natuurlijk ook niet, kwamen er bij de KA pas achter toen ie daar kwam voor onderzoek. ga ook niet zomaar zitten kijken natuurlijk hihi. de reden hier waws omda ie een belletje had tijdens het plassen. dus werd even door de KA nagekeken toen hij daar kwam voor een andere controle… wij hadden het belletje namelijk aangekaart.
rond dat ze 4 jaar zijn zit dat wat losser las ik ergens, tja de 1 is er wat vroeger mee dan de ander. enne hier poetsen lukt ook niet rico wil dat ook niet vind dat eng. dusja dan maar zo goed mogenlijk op de manier zoals ik het ervoor schooonpoetste

@Anne: idd dat zie je vanzelf of seth geeft het misschien zelf aan. dat was bij rico het geval, die riep dus ineens dat het stuk was gerum

@mamavanrico: Fijn! Dan blijf ik er mooi vanaf! Vind het maar niks dat piemel gedoe!

Groetjes,
ILoveMyBoy

dat is ook niks e ndat vinden die kids ook nie leuk, maarja ik zal er toch aan moeten geloven, het zal toch schoon gemaakt moeten worden niet? haha

Hahaha Rainbow…Als Joël na elke luier aan zn piemeltje zit, dan uuh groeit ie ook… en hoor je hem zeggen…Oeehhh aaaahhh hahahahahahahahaha!!

Maar uuh… Sinds Noah besneden is, mag ik sowieso niet aan zn pielie zitten… soms zit er viezigheid op zn eikel(tje), en neeeeee dat mag mama niet doen hoor…Pff,(ook papa niet), dus spoel het vaak maar even schoon met de douche…

Liefs, Melanie

Hier ook nog geen losse voorhuiden…

Wel heb ik begrepen dat je dit alleen met water (lees geen zeep oid) mowt schoonmaken

Ik heb eens geprobeerd te kijken gister, hij liet het toe maar ik durfde zelf niet goed en ik dacht “direct gaat het bloeden als ik het scheur”!

Dus ik zei “al klaar Aaron” en hij zei "oke mama"
Ik dacht "laat maar zitten. …ik merk het vanzelf denk ik wel als ie smorgens een een beetje stijfjes is

Gr, Danielle