Voor het eerst zonder papfles en groente op bed

Ik ben er zo ontzettend flauw van. Al 3 week heeft mevrouw geen fatsoenlijk groente gegeten. Afgelopen week was het echt niet normaal. Ik weet dat ze met haar hoektanden zit, maar ik trek dit echt niet meer.
Ik was al een tijdje van de laatste fles af. Maar op de een of andere manier zijn we teruggegaan. Volgens mij vanwege vroeg wakker worden. Helpt dus niets. Maar weet wel dat Sanne een hele tijd in de ochtend mega honger had.
Dus de laatste 2 week maar weer eens papfles gegeven. Ook als ze goed at en ruim een uur na het groentehap zodat ze weet dat dit geen vervanging is. Maar de laatste week is het echt niet normaal. Vanavond was ik het echt spuug en spuug zat. Ik heb een potje bruine bonen gepakt normaal eet ze altijd mee met de pot wat ook niet lukt. Maar goed bruine bonen vond ze altijd lekker. Ik zet haar in de stoel en mevrouw stibbelt al wat tegen en brullen en keert zoch om. Doet dus geen enkele moeite om ook maar even te proberen.
Toetje ging deze keer er wel lekker in. Is ook niet altijd zo geweest.
Was volgens haar te weinig. Daarna heb ik haar in bad gedaan en daarna op bed. Wel met enige tegenzin van haar. Ze had dus nog megahonger. Want die papfles ging altijd schoon op. Maar nu vertik ik het.
Zal mij benieuwen hoe de nacht verloopt. maar als ze bruilt vannacht geef ik haar wel wat warme melk. Of zal ik gewoon wat water geven, ik ben bang dat het dan een hele lange nacht gaat worden.
Graag jullie advies.

groetjes een wanhopige moeder Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi Carolien,

Ze heeft nog geen hoektanden als ik het goed begrijp?

Hoe laat wordt Sanne s morgens wakker?
Hier zijn de kinderen van kleins af aan al vroeg wakker. Tussen 6/half 7. Heel enkele keer 7 uur.
Ook toen ze klein waren hielp een papfles niet hoor. Sliepen ze echt niet langer door.
Dus wij gaven/geven altijd kwark of yoghurt met stukjes fruit er door voor het slapen gaan.

Sanne is jullie aan het uitproberen. Hoopt natuurlijk dat ze wat anders krijgt ipv de groente.
Niet aan toe geven.
Niets eten dan ook geen fles als vervanging geven.
Dan geef je gewoon voor het slapen gaan nog wat kwark met fruit erdoor en dan gaat ze slapen.
Negeren dus. Sanne blijft wel gewoon aan tafel zitten en jullie eten gewoon verder.
Verder niet over praten met je man.
Je kunt haar bordje gewoon op haar kinderstoel laten staan. Misschien pakt ze het vorkje toch nog uit zichzelf en gaat zelf eten.

Mocht ze nou vannacht huilend wakker worden, geen warme melk geven.
Gewoon een slokje water en dan aai over de bol en kusje en zeggen dat ze weer lekker moet gaan slapen.

En verder: als Sanne s morgens niet hongerig wakker wordt dan heeft ze ook geen honger geleden.
Daar bedoel ik mee dat ze haar brood snel naar binnen propt en haast geen tijd heeft om te kauwen.

Heb ik je zo wat geholpen?

Groetjes Lisan

Hoi Carolien,

Ik ben het eigenlijk helemaal met Lisan eens. Ik heb ook het gevoel dat die kleine kruimel jullie aan het uitproberen is en dan meot je er dus vooral niet aan toe geven en alternatieven gaan verzinnen. Zolang je een alternatief hebt zal ze het blijven doen ben ik bang. Hier gisterenavond ook geen zin in avondeten, voor de lepel bij Joey zijn mond was draaide hij zijn hoofd al weg. uiteindelijk neits gegeten, ook geen toetje. Hij is niet wakker geweest en vanmorgen normale tijd wakker en nog heerlijk in zijn bedje gespeeld, dus geen honger.
Die kleintjes weten heus wel hoe ze je moeten testen en ook die van jullie heeft het uitgevonden. Ook als ze vannacht wakker word, niets anders doen dan normaal als ze wakker word snachts, eventueel een slokje water, daarna gewoon weer lekker gaan slapen.
Naar mijn idee is dit toch echt de beste manier om ze weer fatsoenlijk aan het eten te krijgen, Joey heeft hier vanavond namelijk weer heerlijk gegeten, geen vuiltje aan de lucht.
Succes ermee, komt best goed.

Lfs

Nou is goed gegaan. Ze werd om 6 uur wakker en had niet eens megahonger. Gisteravond had ze nog even geprotesteerd. Vandaag gewoon weer proberen.
Ze heeft 's avonds wel gewoon honger anders ging die papfles niet op. Maar die krijgt ze nu dus echt niet meer. Ik weet ook al waarom die weer in beeld is gekomen. Omdat ze vorige week zo ziek was van de BMR prik. Toen heb ik haar die fles gegeven ze was zo ziek en ik vond het belangrijk dat ze vocht genoeg kreeg.
Ben er dus te lang mee doorgegaan. De boef, Ze was vanochtend weer supervrolijk en heeft weer een papatik. papa dit papa dat. en huilen als papa wegloopt.
Schattig. Voor de rest eet ze goed hoor ongeveer 3 broodjes op een dag en wel 3 stuks fruit. Ze is echt een fruitmonster zodra ze fruit ziet, graait ze in haar bakje alsof het chips is.
Samen wamr eten doen we alleen op maandag, dinsdag, woensdag en zondag dan eet mama ook 's avonds warm en zondag eten we meestal brood met soep.
Maar normaal gesproken vindt het niet erg om alleen te eten.
Zo wel veel makkelijker zijn als ze gewoon met ons meeeet tussen de middag. Maar om 11.30 warm eten vinden wij echt te vroeg, we hebben wel al geprobeerd te rekken, maar ze heeft dan al zo’n honger!!

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd vol.

Groetjes Carolien

Hoi Carolien,
hoe gaat het nu daar met die kleine, heeft ze alwee reetlust?
Hier vandaag weer drama hoor, vanmiddag wilde meneer geen brood en vanavond geen warm eten, we aten nog wel lasagna waar hij anders zo van smult. Maar goed, dan eet je maar niet hoor, morgen weer een dag. Ik ben er wel makkelijker in geworden naar mate het vaker gebeurd zeg maar, hoewel ik nu toch ook denk dat het door tanden of kiezen komt, hij is ookw eer zo verkouden en kauwt weer vreselijk op zijn handen. Ach ja, gaat ook wel weer voorbij he.
Hoop dat het bij jullie weer helemaal op niveau is.

Lfs

Ze heeft de dag erna weer bloemkool gegeten, maar vandaag was het weer brullen. Ook hier zie ik haar op handjes bijten.
Ik ben er nu ook makkelijker in. Ik weet nu ook dat ze dus gewoon doorslaapt als ze geen eten heeft gehad. Maar leuk is anders.
Groetjes Carolien