Voor het eerst naar de dagopvang

Hoi allemaal,

Mirthe is vanochtend voor het eerst een uurtje alleen naar de dagopvang geweest. Ik heb er nog een knoop in m’n maag van. Ik vond het al heel moeilijk om haar daar achter te laten, al was het maar voor een uur. Toen ik haar op kwam halen was ze erg overstuur, echt zielig. De leidster zei dat ze het laatste kwartier zo overstuur was en dat ze haar niet rustig kregen. Daarvoor was het wel goed gegaan. Hier ga ik dan maar van uit maar ik vind het zo moeilijk om haar maandag weer te brengen voor 3 uurtjes! Ik weet wel dat ze erg moet wennen aan alle indrukken die ze daar krijgt en dat dat heel normaal is maar ik voel me er zo rot bij! Ik heb haar trouwens thuis meteen in bed gelegd (ze was in de auto al in slaap gevallen) en ze slaapt nu nog heerlijk.

Hoe lang heeft een kindje ongeveer nodig om te wennen? Mirthe is nu 11 weken.

Hadden jullie hier ook moeite mee? Groetjes Annemiek

Wat spannend hè, een grote stap. Dat wennen is natuurlijk logisch, het zijn heel wat indrukken die ze daar opdoet en die ze nog niet anders kan verwerken dan door te huilen. Er is niet echt te zeggen hoe lang dat kan duren, dat verschilt per kind. Gewoon in de gaten houden. Als het nou echt nooit beter wordt en het voelt niet goed, kan je altijd nog kijken naar een andere vorm van opvang. Maar dat is vast niet nodig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo mama van Mirthe!

Ja, moeilijk he?! Ik vond t ook vreselijk de eerste keer, of eigenlijk voor de 1e keer! We gingen op zoek naar een kinderdagverblijf, en bij de eerste de beste dagverblijf stond ik te huilen(t idee vond ik zo erg) terwijl hij er niet eens zou blijven nog.
Bij mijn zoon ging t goed(hij is wel superblij om mij weer te zien als ik hem ophaal, alsof hij me wil opeten, valt hij me aan, maar mijn zoon was al 6 maanden toen ik weer ging werken. Het is op zich wel goed om vroeg te beginnen, denk ik, want een vriendin van mij bracht haar zoon pas naar een kinderdagverblijf, toen hij al ruim 9 maanden was en dat was heel moeilijk.

t komt wel goed, hoor, t is best een verandering voor zo’n baby, begrijpelijk dat ze ging huilen, maar ze raakt er wel snel aan gewend, echt!

Sterkte…

Het belangrijkste is dat JIJ er niet tegenop ziet,
en haar er rustig naar toe brengt.
Natuurlijk is dat lastig, en heb je een knoop in je maag,
maar als je dat maar niet op haar overbrengt vind ze het snel genoeg
echt wel leuk!

Je zult zien dat ze met een paar dagen wel gewend is hoor.

Succes!

M.

Mijn zoontje Silvijn is 12 weken en afgelopen week voor het eerst naar het kdv geweest. Ik vond het spannender dan Silvijn.
Mijn man en ik besloten om heb gewoon te brengen en dan te gaan kijken hoe het gaat, mocht hij heel overstuur zijn dan halen we hem op, heeft hij het naar zijn zin mag hij blijven.

Hij is uiteindelijk van half 9 tot half 5 geweest en heeft het helemaal naar zijn zin gehad. Twee dagen later moest hij weer en wederom had hij het naar zijn zin. Toen ik hem ging ophalen was hij supervrolijk en begon gelijk te lachen toen hij mij zag…zo lief.

Maar idd verschilt het per kindje… maar het lijkt mij ook lastig als Silvijn had gehuild bij het ophalen.

Succes

Groetjes Mariska