Voor het eerst iets voor zichzelf gevraagd

Morgan is gek op reclamefolders en die kijkt ze aandachtig door. Of het nou praxis of intertoys is alles is Ohh mooi. Maar vanmiddag kwam ze voor het eerst ook echt vragen of ze er iets uit mocht hebben. Ze zag in de kruitvatfolder bakken lego staan en ze vroeg of we die voor haar wilde hebben. Voor haar wilde kopen dus. We zijn er verder niet echt op in gegaan maar aan de ene kant vond ik het wel schattig aan de ndere kant is het tijdperk van rustig reclame kijken en lezen nu voorbij…

Groetjes,

Michèle

aaah wat lief. enne ja haha nu gaat ze zelf in de intertoys boeken met sinterklaas kijken wat ze wil hebben van de sint kijk maar uit
maar vroeg ze dan gewoon letterlijk: wille jullie die voor mij hebbe?
rico zegt namelijk altijd: baby die daar hebbe!
die vraagt niet die eist

Ja Inge ze vraagt dan wille jullie die voor mij hebben. Ze zegt ook is van mij en niet van Morgan of van baby. Laatst vroeg mijn stiefvader aan haar wie is dat (ze stonden samen op een foto) nou zegt morgan jou. het moest natuurlijk jij zijn maar ik vond dit al heel knap.

Groetjes,

Michèle

Heel knap. Noa praat ook over ‘ik’ en ‘mij’, maar nog niet over ‘jou’ of ‘jij’.

Speelgoedfolders lezen gaat nog goed, maar in een winkel rondlopen minder…
" Noa speelgoed meenemen?" is hier een zinnetje dat in een speelgoedwinkel standaard uit haar mond komt…

Oh dan doet Morgan het genuanceerder Sophie, die zegt allewen oh wat mooi, kijk eens pappa/ mamma wat mooi. Echt zo mooi. En als wij niks zeggen loopt ze nukkend weg, om nog een keer te vragen of wij het echt niet mooi vinden. Als we in een gulle bui zijn en we vragen wil je het hebben dan zegt ze echt waar??? en als wij dan ja zeggen pakt ze het zelf en loopt ze verguld naar de kassa, maar als we het dan afgerekend hebben en zeggen wat zeg je dan horen we nog steeds dank je wel pappa en/of mamma

Groetjes,

Michèle

Hahaha… kom ik met mijn meisje… ze zag dezelfe bakken toen ze krantje zat te lezen op het toilet… En ze zei: Kijk mama, rode boter, groene boter, blauwe boter! (als dat de kleuren van de drie bakken waren…) Ze dacht dat het boterkuipjes waren!

Ze heeft het inderdaad ook over ik, mij, hem haar jij jouw. Alleen hem en haar haalt ze wel door elkaar.

Groot worden onze dames groot he?!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

@ liske ja ik weet het ze worden groot en het gaat zo hard. Maar eh wees blij dat de jouwe nog niet door had dat het speelgoed was

Groetjes,

Michèle

hihi. Noa is nog een half jaartje jonger, dus die zal ook nog wel van tactiek veranderen

Nathanael zegt wel jou… In de zin van: Houw jouw…
Wel heel lief hoor, maar et begon met dat ik zei van IK, zegt hij : HOUW, zeg ik weer : VAN, zegt hij weer : JOUW
Heel lief!

Maar nee, hij is nog niet in de fase van dat ie iets wil hebben en dan vraagt…
Misschien is hij er ook wel te jong voor nog…
Wel wijst ie wat ie wil, ook als we in een winkel zijn, maar dan loop ik maar gauw door
Hij kan niet alles hebben natuurlijk!
Alleen af en toe een auto van de action ofzo… dat doe ik dan nog wel zo nu en dan…
Maar niet van die dure dingen… Die krijgt ie wel voor zn verjaardag

Nathanael is van 10-06-09

Nou hier zo ie zo niet te vaak meer want ze begon het als gewoon te zien ook al was het niet duur. Niet dat ze geen dank je wel meer zei, dat wel, maar ze begon te verwachten dat ze bleef krijgen.

@ sophie kans zit er dik in

Groetjes,

Michèle

wat leuk
Rico noemt zichzelf wel baby.
is van baby…baby wil peeje/speeje…baby moet eten.

ook praat hij wel in de jou en jij vorm.
hij zegt nooit "ik"
vandaag zei hij ook zoiets prachtigs… je weet dat hij af en toe een zin eruit gooit. maar dat komt nog niet heel vaak voor. (een lange zin maar nog niet met bepaalde noodzakelijke woorden ertussen die erin horen)
hij zei toen ik buiten op het balkon stond:
is donker buiten, regent en is koud!
ik moest echt lachen. vond het geweldig…
nu doet hij ook zijn ogen dicht als ik hem in bed stop. dan zegt ie: baby gaat sgapen! en knijpt dn zijn ogen dicht en roept dan kei hard: IS MOEEEE!!!
hahahaha

Haha, wij hadden het vanochtend nog!!
We waren bij de Blokker om een puzzel te ruilen, en Seth stond te kijken: DIE LEUK!!! Mee Seth! Kopen, tale (betalen).
Haha, uiteraard heeft hij het niet gekregen

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers