Voor- en nadelen

Wat vinden jullie voor- en nadelen van bv en van kv

Ik heb gelukkig een tijd bv kunnen geven en nu geven we kv. Bij bv heb je wel meer contact met je kleine dan bij kv. Maar bij kv kan papa ook wat geven, dat gaat bij bv wat moeilijk!

Een fles is ook wat makkelijker dan bv vooral in openbare ruimtes en bij vreemden thuis.
Maar dan is kv weer verschrikkelijk duur en bv is altijd beschikbaar en altijd op temperatuur.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Nou, volgens mij heb je ze zelf allemaal al opgenoemd!

Groetekes, Sje

Soms heb je geen keus!

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

BV

voordelen:

1. altijd bij de hand
  2. altijd op temperatuur
  3. gezondste wat er is
  4. goed voor de band
  5. goed voor mama’s figuur
  6. meteen goede troost na vallen/prikje

nadelen:

1. het vergt tijd

KV

voordelen:

1. Meer tijd voor jezelf (kan het flesje papa laten geven)

nadelen:

1. het geeft geen antistoffen tegen allergieen.
    2.op KV zit een limiet van een liter, dus je hebt de kans dat je je baby honger moet laten lijden.

2. je bent afhankelijk van fabrikanten voor de kosten, aanlevering, hygiene en veiligheid

3. je moet altijd van tevoren flesjes ed klaar maken

4. meer kans op ziekten bij moeder en/of kind zoals o.a:

5. borstkanker

6. chronische darmontsteking

7. verhoogd cholestrol

8. overgewicht

9. veel meer/vaker/ernstiger problemen met te harde ontlasting

10. je kan je kind niet meteen troost bieden na vallen/prikje

Je kan papa ook een flesje afgekolfde melk laten geven :smiley:
En idd als je geen keus hebt is het nog veel vervelender, ik zou echt heel erg verdrietig zijn als ik KV MOEST gaan geven maar gelukkig is dat niet zo en wil ik lekker BV-en tot minimaal 2 jaar (als alles goed blijft gaan natuurlijk)

Gewijzigd door - mommy2007 op 18 Feb 2008 16:03:05

Anna haar papa heeft zeker ook bv gegeven (afkolven). Maar het meeste doe je toch zelf.

Wat vinden jullie van bv geven in een openbare ruimte? Ik had er zelf een gêne voor, en jullie?

Totaal geen moeite mee, ik heb zelfs een keer in de rij van een grote kledingwinkel staan voeden.

Ik doe ook (niet voor mezelf persé maar om dat anderen er vaak moeite mee hebben of bijv in een restaurant) 2 t-shirts over elkaar 1 omhoog andere naar beneden en niemand die wat ziet.

Ook als ik mijn t-shirt omhoog trek hou ik mijn dochter voor mijn borst en kunnen ze het zien, dan hebben ze er moeite voor moeten doen

BV is het meest natuurlijke tussen baby en moeder als iemand daar rare gevoelens van krijgt vind ik dat dat hun frustratie o.i.d is.

Voeden in openbare ruimtes zou voor mijzelf niks uitgemaakt hebben, maar wel voor mensen die langs komen lopen en je aan gapen alsof ze water zien branden. Vooral mannen proberen dan een glimp van je borst op te vangen. Dan zit ik al niet rustig meer te voeden en dan komt de melk niet op gang. Dus dat voeden in het openbaar heb ik meteen afgeschaft.

Thuis voeden met bezoek erbij maakte me niet uit, maar zittend op een bankje in het sprookjesbos zag ik niet zitten. (Hoefde ook niet want in de Efteling kun je bij de EHBO-posten een aparte ruimte krijgen om te voeden (incl. verschoonkussen etc.).

Groetekes, Sje

Hoi,

Er zijn speciale bv truien en tshirts. Zijn niet zo heel veel duurder kijk even op babywalz.nl
Je kan ook zo’n zogenaamde pascha sjaal meenemen en deze over je kind en schouder hangen. Verstikt de baby niet en ziet niet iedereen je blote delen van je borst.

Groetjes

lon106

Het is helemaal waar dat bv geven het mooiste is wat er bestaat. Maar ik voelde mij altijd wat ongemakkelijk om in openbare ruimtes te voeden. Je hebt dan het gevoel dat ze allemaal naar je kijken.

Een ding is zeker, ik heb absoluut geen spijt van het geven van bv aan Anna! Ik vond het heel bijzonder en heb deze momenten heel erg mooi gevonden en ze staan in mijn geheugen gegrift! Ik wens het iedereen toe!!