Voor 3e (en laatste) keer naar Audiologisch Centr

Yes!
Woensdag 7 april (over twee weekjes dus) gaan we weer naar het Audiologisch Centrum in Zwolle.
Eigenlijk zouden we volgende maand door hun gebeld worden en dan in juli of augustus terug moeten komen.
Dat was omdat Stephan daar op 26 januari (laatste keer dat we daar waren) nog een JAAR achterliep met praten.
Maar dat heeft hij nu dus helemaal ingehaald!
Nu willen we het dus heel graag afsluiten en hebben dus geen zin om nog eens te gaan wachten tot augustus.
Ook de logopediste zag daar het nut niet van in.

Dus…benieuwd of Stephan daar over twee weekjes zijn mond opendoet (meestal praat hij niet “op commando” haha! Thuis kletst ie de oren van je hoofd )

Ben ook erg benieuwd wat ze daar zeggen.
Naar ons idee is er niks meer aan de hand en is zijn woordenschat juist groter dan dat van andere kids van zijn leeftijd.
Ik bedoel: hij zegt zinnen meteen in de juiste volgorde.
Dus niet bijv. “ikke is naar huis geloopt” maar “ik ben naar huis gelopen”

Oké, genoeg opgeschept
(sorry hoor, gewoon een beetje trots na al dat gedoe met niet praten etc.)

Liefs, mamma van Stephan

kijk dat is toch mooi en ook om trots op te zijn hoor mag jij vandaag over opscheppen

Nou,dat is goed nieuws!
Klinkt stom,maar het hoorde (voor mij dan) toch al helemaal bij Stephan…Ik bedoel,als het over Stephan ging dan toch ook vaak over zijn spraakproblemen.En nu kan je dat hoofdstuk al afsluiten.
Ongelooflijk dat hij het nu zo snel heeft geleerd!
Jullie staan zelf denk ik ook wel versteld ervan…heb je het nog met de logo gehad over hoe het kan dat hij het nu ineens zo snel heeft opgepikt?
En schep maar lekker nog even op hoor!Het is toch ook hartstikke leuk!
Groetjes Eljada

Ja, hoe dat zo snel kan opeens (dat praten)?
Geen idee.
Logopediste heeft ook niet echt een verklaring.
Ik ben er van overtuigd dat hij het eerst écht niet KON gewoon.
Dat het dus géén kwestie was van wachten tot hij zeker wist dat hij kon praten.
Want die opmerking hoorde we vaak.
Je kon merken dat hij heel graag wilde, maar het lukte gewoon niet.

En toen opeens…tsja…knopje om ofzo? Opeens lukte het hem!
Eerst moest hij echt GOED oefenen op een woordje hoor, voordat het lukte.
Maar daarna ging het opeens steeds sneller.
En nu kletst ie dus werkelijk de oren van je hoofd, haha!
Nu merken we ook dat hij inderdaad wat taalbegrip betreft voor is op leeftijdsgenootjes.
Dat bleek vorig jaar oktober ook al uit de test bij het Audiologisch Centrum.

En wat dat opscheppen betreft…haha! Tsja, dat gaat vanzelf. Ben gewoon zo trots en blij en opgelucht!
Heerlijk gewoon!
En wie is er nou niet trots als zijn kind een taalachterstand van één jaar binnen twee maanden inhaalt?

O ja, Armanda, ik moet er om half 12 zijn.
Ik kan meerijden met mijn ouders (zij moeten jeu de boulen in Hattem 's middags)
Zij wachten als het goed is dan even, want ze zijn toch iets te vroeg voor Hattem.
Terug gaan Stephan en ik dan met de Interliner.

Groetjes, mamma van Stephan

he wat goed bieb ja onderleeftijdgenootjes is hij het toch gaan proberen nou ik vindt het heel erg knap hoor een hele dikke ja wat fijn dat je dan met de rest kan stoppen zo zie je het komt van zelf wel goed en overop scheppen dat mag toch je ben zo trotse als een pauw ik vindt het helemaal te gek

gr marielle trotse mama van tanja knuffels voor stephan

Wat geweldig meid. Wat knap dat hij het in zo’n korte tijd heeft ingehaald. En wat goed van jullie dat juliie hem kennelijk het vertrouwen hebben gegeven die hij nodig had.
Geef hem maar een flinke knuffel van ons.

Liefs Kristel

te gek zeg. zie je het komt goed en nog sneller als dat je verwacht had misschien!! echt goed hoor

** MAUREEN MAUREEN **

Schep maar lekker op! Is wel allemaal heel snel gegaan hoor!
Is het ook dankzij logopedie of was hij zonder misschien ook gaan praten?
Heb ik namelijk van een collega gehoord, haar zoontje sprak ook bijna niet en in een keer kwam de waterval. Hij zong zelfs alle liedjes in een keer helemaal.

Groetjes Mim

Hoi allemaal.
Ja Mim dat heb ik ook wel eens gehoord,maar hoe oud was dat kindje dan?
Iris zong vanmorgen ineens mee met Barbapapa.Elke keer papapapa,papapapa.Hoofdje beetje heen en weer wiegen…zo lief.
Dan kan ik haar wel opvreten.
Groetjes Eljada

Die was 2 jaar geweest voordat hij een beetje ging praten.
Moest metteen aan hem denken toen ik het verhaal van Stephan hoorde.
Maarja, niet ieder kind is hetzelfde.
En ik heb makkelijk praten met een kind dat de hele dag kletst (is trouwens ook niet altijd makkelijk )

Groetjes Mim

Bij Stephan was het zo dat hij echt niet opeens alle woorden GOED kon uitspreken (hij moest vaak gemiddeld 1 a 2 dagen oefenen op een woordje voordat hij het kon zeggen) maar het is dus wel opeens supersnel gegaan!
Wow zeg, gewoon niet bij te houden!
Hij had een ernstige spraakachterstand, liep een jaar achter en heeft dat in 2 maanden ingehaald.
Nou sorry hoor, maar de eerstkomende tig maanden ben ik supertrots hoor, haha!
We hebben ons toch best wel zorgen gemaakt, vooral ook omdat zijn half-broer een spraakprobleem heeft.
O ja, ik weet trouwens niet of het nou door logopedie gekomen is of door school of …??? Maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk.
Hij kletst nu werkelijk de oren van ons hoofd, haha!

Liefs, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 26 Mar 2004 17:08:05

Stephan’s half-broer is nu ruim 8,5 jaar en sinds een half jaar/jaartje(?) kunnen we hem eindelijk voor een groot deel verstaan!
Het is nog lang niet zoals wij praten zeg maar, maar hij is te begrijpen!
Hij zit dus al een aantal jaren op een speciale school en opeens (zomaar?) ging het een stuk beter met praten.
Gelukkig maar, want het is erg frustrerend als je een kind niet kan verstaan. Zeker als zo’n kind al 8 jaar is. Dan voel je je wel machteloos hoor.

Gewijzigd door - Bieb op 26 Mar 2004 18:50:23

Nou, eerlijk gezegd heeft ons dat ook altijd verbaasd.
Hij doet altijd erg zijn best om het uit te spreken en als we hem dan niet verstonden probeerde hij het rustig nog een paar keer.
Als we hem dan NOG niet verstonden waren wij gefrustreerder dan hij!
Hij is er nooit kwaad om geworden ofzo.
Nou, ik denk dat ik persoonlijk toch wel zwaar gefrustreerd zou zijn hoor, als ik me niet duidelijk zou kunnen maken
Bijzonder jochie dus!
En gelukkig dat Steef nu lekker kletst!
Hij heeft er weinig last van gehad, alleen op het laatst een beetje, maar dat is ie alweer vergeten

Effe update.

Vandaag voor het laatst naar het Audiologisch Centrum geweest.
Zijn gehoor is nog een keer getest en dat ging prima (zijn gehoor is altijd goed geweest).
Daarna woordjes uitgelokt met een spelletje en hem lekker laten kletsen.

Ze zijn erg tevreden over hem.
Hij zegt zelfs al wat woorden die hij nog helemaal niet hoeft te kunnen zeggen.
Zoals bijv. BLAUW.
Die “BL” schijnt nog helemaal niet te hoeven ofzoiets.
Nou ja, prima toch?
Wel lachen hoor!
Twee maanden geleden liep hij nog steeds een jaar achter met praten en nu loopt hij zelfs een beetje voor!

Volgend jaar komen we nog 1x terug daar.

Heerlijk! Lekker geen logopedie meer, geen zorgen meer, meneertje kletst de oren van ons hoofd!

Wat ik trouwens wel vriendelijk vond van die vrouw van het aud. centrum is dat ze een uitdraai van Stephan’s oortjes ging maken (druk meten en de beweeglijkheid van het trommelvlies) toen ze hoorde dat we morgen naar de KNO-arts moeten.
Dat kunnen we dan meenemen.

Nou, dat was het!!

Gewijzigd door - Bieb op 07 Apr 2004 15:43:32

nou wat goed bianca!! echt geweldig…en ja het zal ook wel lekker wezen dat jullie daar voorlopig niet meer naar toe hoeven. en weet je ieder kind doet ze dingen op zijn eigen tijd en op zijn eigen manier, maar tuurlijk ben je trots als je hoort dat je kind het nu goed doet ja toch?

maureen

he maureen wat toepassenlijk die poppetjes ihihihihih. gelukkig bieb dat je nu daar niet meer heen hoeft . zo zie je maar hoe het kan lopen . hoe goed het nu gaat geweldig toch.

groetjes marielle

In 1 woord GEWELDIG
Fijn hoor dat het zo goed gaat. Zo zal je zien dat alles op z’n pootjes terecht komt.
Enne, veel succes vandaag

Liefs Kristel