Voor 1e jaar geen melk, maar wel pap?

Dom hé… maar ik vroeg me opeens af wat het verschil is. Zoals Levi (nu nog niet hoor … weet eigenlijk niet wanneer wel?) die mag straks wel toetje en dan gaat de avondfles eraf maar… hij mag nog geen melk voor hij 1 jaar is alleen fv.

Wat is het verschil? Beide toch zuivel? En wanneer begonnen jullie met het toetje?..

Geen idee wat het verschil is. Misschien in de bereidingswijze, dat het toetje daarom wel al eerder ‘veilig’ is? Hoe dan ook, Erik kreeg vanaf 7 maanden een toetje na het eten (yoghurt of kwark) en toen lieten we de laatste fles vervallen. Ik weet dat veel CB’s adviseren dit vanaf 9 maanden te doen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja raar eigenlijk, geen “gewone” melk maar wel toetje!
Onze meid kreeg overigs met 11 maand al geen opvolgmelk meer. Vond ze zo vies. Ik ben toen begonnen met gewone melk.

Toetje kreeg Noah hier ook rond de 9maanden geloof ik…
En gewone melk vanaf 12/13maanden…

Liefs, Melanie

Hoi

onze dochter eet vanaf 6-7 maanden een toetje mee. In begin een paar hapjes yoghurt maar ze was er zo dol op dat ze al gauw iets meer kreeg.
En nu nog steeds… dol op toetjes (was ze maar zo dol op haar avondeten). Af en toe laten we haar slokjes gewone melk proeven, maar ze drinkt nog opvolgmelk. Ze is ook pas 9 maanden. laatste fles geven we ook nog, drinkt ze ca 100 cc van.

Ik mocht nu ook al starten met toetjes, met 6 maanden dus. Ik heb me ook wel eens afgevraagd wat het verschil is… geen idee!

Ik zag laatst een x in de AH volgens mij dat er ook danootje vanaf 4 mnd is… Heb ik ook voor Nath gekocht toen hij 6 maanden was…
Gewoon yogurt at ie vanaf 9 maanden…
Je hebt van bambix ook avondpap hoef je alleen maar water toe te voegen…

Nathanael is van 10-06-09

Ik zou niet weten waarom je wel een toetje mag geven een geen melk. Misschien zitten er in melk toch net even wat andere dingen dan een toetje, die ze nog niet mogen hebben.

Op advies van het CB hebben wij met 9 maanden de fles van half 8 vervangen door een toetje na het eten. Ondanks dat die fles nog altijd heel snel leegging vond hij het prima dat hij die fles niet meer kreeg. En at hij met smaak zijn toetje op.

Groetjes,
Sandra

Het gaat om de structuur van de melkeiwitten.
In melk zitten de hele eiwitten.
In toetjes als yoghurt zijn die eiwitten “verknipt”.
(net als in flesvoeding)
Volgens mij is dat in vla niet helemaal het geval trouwens

M.

Idd joghurt is over het algemeen beter te verteren. Rens kreeg vanaf 9 maanden joghurt en dat ging prima. Met 10,5 maand ben ik gestopt met bv ivm antibiotica en toen zeiden ze op het cb dat gewone melk ook wel al mocht. Dat ging dus helemaal niet goed. Rens heeft tot 1 jaar opvolgmelk gehad en daarna heeft hij tot 1,5 jaar karnemelk gehad. Karnemelk kon hij wel tegen, maar gewone melk kreeg hij uitslag van. Met 1,5 jaar ging gewone melk ook goed.
Als toetje zou ik persoonlijk dus alleen joghurt geven tot 1 jaar en zeker niet eerder met gewone melk beginnen., door hier te vroeg mee te starten kun je ook allergien veroorzaken.

groetjes Ramona

[img]http://lb3m.lilypie.com/X8bBp1.png" width=“200” height=“80” border=“0”

Lilypie Pregnancy tickers</