Voogdij

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag ik heb 3 kinderen waarvan er 1 bij haar vader woont mijn middelste zoon is van dezelfde vader nu heeft hij over hem geen voogdij nu wil ik deze aan mijn huidige vriend geven waar ik ook een zoontje van heb.Kan ik dat bij de gemeente laten doen of moet dat echt bij een notaris?Weet iemand dit

Ik heb mijn ex er namelijk al meerdere keren opgewezen dat dat geregeld moet worden maar hij onderneemt geen stappen en er zijn alleen maar problemen tussen hem en mij dus nu hoop ik dat dat een beetje rust geeft in me hoofd.

cteeuwen

Je kunt hiervoor het beste even naar een notaris bellen of zo denk ik, ik weet er geen antwoord op.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Voogdij word geregeld via de rechter. Als er niks aan de hand is dan is het een kwestie van een aantal papieren insturen en alles is geregeld, maar in geval van scheiding zullen beide partijen voor de rechter verschijnen en een pleidooi houden waarom iemand wel of niet de voogdij zou moeten krijgen. Ik weet niet of je ex de voogdij over je dochter heeft gezien ze bij hem woont, maar hou er rekening mee dat de voogdij over je zoon niet zomaar aan je huidige partner zullen toekennen. De eigen ouders gaan voor en ze zullen ook niet zomaar kinderen scheiden. Kans is daarom groter dat hij dan ook de voogdij over je zoon krijgt. Maar ik neem aan dat we het hebben over een situatie van overlijden en niet bij leven. In dat geval is het vaak helemaal van belang dat kinderen samen blijven. En een rechter kijkt altijd naar het geval van het kind. Overigens hebben kinderen vanaf 12 jaar zelf ook recht om hun zegje te doen en moet daar ook naar geluisterd worden. Reken wel dat het een hele strijd kan worden als iemand niet mee wil werken. Mijn moeder en de vader van mijn broertje hebben een strijd van 2 jaar gehad.

Groetjes,

Michèle

Zoals Michèle schrijft kan het inderdaad ook een hele lange strijd worden, maar het kan uiteraard ook makkelijker zoals mijn vriend, hij zag zn biologische vader eigenlijk nooit, alleen de man die hij als vader kende (die hem erkend had), maar wou zijn stiefvader graag als vader, hebben ze een brief gestuurt naar de man die hem erkend had of hij het goed vondt, en dat deed die, toen zijn ze inderdaad ook naar de rechter geweest en heeft zijn steifvader hem geadopteerd…

jaa het zit heel raar in elkaar allemaal hier hahahaha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Mijn ex heeft wel de voogdij over me dochter maar ik ben nooit getrouwd geweest.
Dus wij hebben de voogdij echt moeten regelen en dat heeft hij nooit gedaan voor me zoontje.
Ik heb het hem meerdere malen gezegd dat het geregeld moet worden maar hij doet er niks mee.
Nu ben ik op het punt dat mijn zoontje niet naar zijn vader wil als me dochter daar is.Hun zijn eigenlijk als het ware al uitelkaar alleen de 2 mannetjes die bij mij wonen die zijn bij elkaar.
maar ik wil de voogdij nu regelen dat als er wat met mij mocht gebeuren dat me zoontjes wel bij elkaar blijven en dat is bij me huidige partner.

cteeuwen

Ah ik snap hem. Ja dan zal dat toch via de rechter moeten. Mijn ma heeft dat toendertijd ook moeten doen voor mij. Mijn vader was alleen toeziend voogd (dat ik jou ex nu ook over jou zoontje als hij hem erkend heeft). Kijk alleen even goed na of omdat hij de voogdij over jullie dochter heeft hij niet ook automatisch de voogdij over jullie zoon heeft. Want ik weet niet hoe dat zit. Maar als het bij de tweede net zo zit als met de eerste dan heb jij alleen het gezag en dan is het volgens mij zo te regelen, mits hij accoord gaat natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

dank je wel ik ga het even nakijken in me papieren en dan ga ik dat even regelen

cteeuwen