Voogdij grootouders, nietig verklaren

Ik steek helaas door omstandigheden even meteen van wal…
ik ben geen moeder zelfs geen vader…
alhoewel dat laatste niet helemaal waar is…

ik ben de stiefvader van een prachtig mooi kindje, net na de geboorte hebben mijn schoonouders om problemen te voorkomen de voogdij gevraagd van mijn vriendin haar kindje… en onder de druk van de ouders heeft ze daarmee ingestemd…

nu na een aantal jaar wil ze ZSM van deze regeling af…
mijn vriendin haar ouders maken volledig misbruik van deze regeling en technisch gezien is er ook ABSOLUUT geen reden meer voor mijn vriendin om NIET zelf voor haar kleintje te zorgen.

kun je als biologische volwassen moeder de voogdij terug eisen…? zoja hoe…

mijn vriendin durft niet hier op deze site dit verhaal te posten omdat ze bang is dat haar ouders dan opnieuw het haar nog moeilijker te maken…
en mede daarom zet ik hier geen leeftijd en geslacht neer van de kleine

Lijkt me stug dat je de voogdij niet terug kunt eisen. Ze is tenslotte de biologische moeder. Als uit onderzoeken blijkt dat ze capabel genoeg is om weer helemaal zelf voor jullie kindje te zorgen dan moeten ze volgens mij de voogdij teruggeven.

Vraag het eens na bij een notaris of bij een rechtswinkel. Een eerste oriënterend gesprek is altijd gratis.

Groetekes, Sje

quote:
Lijkt me stug dat je de voogdij niet terug kunt eisen. Ze is tenslotte de biologische moeder. Als uit onderzoeken blijkt dat ze capabel genoeg is om weer helemaal zelf voor jullie kindje te zorgen dan moeten ze volgens mij de voogdij teruggeven.

Vraag het eens na bij een notaris of bij een rechtswinkel. Een eerste oriënterend gesprek is altijd gratis.

Groetekes, Sje

dank... ik heb al inderdaad een afspraak geregeld voor ons 2, bij rechtswinkel voor komende maandag...