Volle melk en uitslag

Rens krijgt sinds gisteren volle melk ipv bv tussen de middag. Nu heeft hij ineens rode bultjes op zijn armen, in zijn knieholte en op zijn buik. Hij is nu 10 maanden en krijgt al vanaf 6 maanden volle joghurt. Hij eet ook (smeer)kaas.
Hierbij heb ik nooit eerder uitslag ontdekt.
Koemelkallergie lijkt me dus onwaarschijnlijk. Verder heeft hij de laatste dagen niets anders gegeten als anders. Zijn huid is op het moment ook wat schraal.
Vorige week was hij erg verkouden, hij had pseudo-kroep aanvallen.
Op advies van de huisarts heb ik toen vrij vaak met hem gedouched( vrij warm)
omdat dat goed was voor zijn luchtwegen.
Ik vraag me echt af waar deze uitslag vandaan komt. Zou het kunnen liggen aan het douchen of zou de volle melk te vet zijn voor hem misschien.
Iemand een idee?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoooi

Kaas en yoghurt zijn andere typen melkproducten, daarin zijn de koemelkeiwitten nauwelijks meer door het lichaam te herkennen.
Bij volle melk is dit niet zo.

Ik zou toch ff oppassen nu met zuivelproducten als ik jou was.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

nog even wat aanvullende informatie. Ik heb dus zelf 10 maanden bv gegven( nu alleen nog 's ochtends. Ik ben een echte zuivelfan en at eigenlijk gewoon alle dingen waarvan je zou verwachten dat dat niet gaat bij koemelkallergie. Rens eet ook brood met zaden ed(al een hele poos) en hij eet ook varkensvlees en kippenei.
Voor zover ik weet geen soja, omdat wij dit zelf niet gebruiken.
Hij vind de volle melk trouwens wel heerlijk. Ook heeft hij wel eens nutrilon gehad al sik niet genoeg gekolfd had, wat ook prima ging

groetjes Ramona

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/08/19/RJh1.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/WgtZp2.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - ramonavanzante op 14 Oct 2009 20:11:27

Ben je op advies van de HA of het CB met volle melk begonnen? Vind 10 maanden wel erg vroeg om met gewone melk te beginnen. Gebruikelijk is tot 11 a 12 maanden flesvoeding te geven en daarna over te gaan op halfvolle/volle melk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ben je op advies van de HA of het CB met volle melk begonnen? Vind 10 maanden wel erg vroeg om met gewone melk te beginnen. Gebruikelijk is tot 11 a 12 maanden flesvoeding te geven en daarna over te gaan op halfvolle/volle melk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Tsja, klinkt alsof er toch wat dingen tegelijk verandert zijn,
en dus is het moeilijk om aan te wijzen waar het mis gaat.
Natuurlijk kan het ook nog eens gewoon een andere “ziekte” zijn, die bultjes.

Waarschijnlijk is het een reactie op het andere vetgehalte van de melk.
Ik zou het nog even aankijken en goed in de gaten houden.

Je kunt ook even stoppen met de volle melk (halfvolle mag hij ook hoor)
en kijken of het dan weg gaat.
Alleen weet je dan niet of het weg gaat omdat je geen volle melk meer geeft,
of omdat de uitwerking van het warme douchen uitgewerkt is,
of dat het lichaam ondertussen gewend is aan de nieuwe melk.

M.

Ik dacht zelf inderdaad ook nog even aankijken. En de komende week even zo min mogelijk badderen. hier op het cb adviseren ze volle melk en eigenlijk pas vanaf 11 maanden. Maar omdat Rens zo goed eet en steeds minder goed bv drinkt mocht hij ook al wel met 10 maanden aan de melk. En omdat de melk uit een bekertje zo goed gaat wil ik hier niet zomaar mee stoppen. Hij is echt boos als de beker leeg is.
Zo dol is hij op nutrilon nooit geweest.
Maar misschien toch beter even halfvolle melk.

Groetjes Ramona

Hier nog even een update. Ben net bij de ha geweest. Voor mezelf want ik ben al weken niet lekker.heb een fikse luchtweginfectie en moet nu dus aan de antibiotica. Dat betekend dus stoppen met de bv.
Nu heb ik dat 10 maanden gedaan en was ik zowieso al aan het afbouwen.
Rens kreeg alleen 's ochtends nog bv.
De ha vond de uitslag van Rens nog wel meevallen. Kon van alles zijn.
Hij gaf het advies om door te gaan met de volle melk en even af te wachten of de symptomen verergeren of niet. KMA leek hem onwaarschijnlijk omdat hij al best wel een tijd melkproducten krijgt en daar nooit last van heeft gehad.
Vind het best wel spannend hoor of het goed gaat met de melk.
vooral ook omdat hij echt niet dol is op kv.
hoop het maar dat die uitslag een andere oorzaak heeft

groetjes Ramona

Rustig doorgaan en lekker afwachten.
Komt vanzelf goed hoor!

M.