Volgorde tanden

Seth heeft nog steeds maar 2 tanden, maar ik heb het idee dat het al een tijd weer aan het wroeten is.
Nu heeft hij onder 2 tandjes, maar zag ik vandaag bovenin een streepje (nog niet door), maar niet bij de voortanden, maar die ernaast.
Is dat mogelijk? Of gaan toch eerst de andere tanden komen??
Iemand ervaring mee?

Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Ja hoor dat is mogelijk. Ik weet niet meer hoe de volgorde hier was … staat wel in zijn boekje (maar dan moet ik met mijn luie billen van de bank afkomen om te kijken ).

Jurian is met 4 maanden begonnen met tanden krijgen … en heeft nu al bijna mondje vol. Volgens mij rond de 2 jaar dat ze dan alles hebben of is dat 3 jaar?

Jack moet nog 2 kiezen boven en dan is hij compleet
Hij is bijna 2. Volgens mij moeten alle tanden en kiezen zo tussen de 2 en 3 jaar wel door zijn…
De volgorde kan alle kanten op. Hier kreeg Jack eerst al zijn tanden, toen de hoektanden en daarna pas alles kiezen. Normaal komen de hoektanden volgens mij later, maar alles is dus mogelijk…

Groetjes van Christa

Ja hoor, kan heel goed. Sanne had eerst 1 tandje beneden en toen kwamen er 3 tegelijk door de tweede onder in het midden en 2 boven naast de voortanden. Dat was een heel grappig gezicht als ze ging lachen. Heel snel erna zij de voortandjes er ook bijgekomen. Nu heeft ze er 6. En vogens mij komen nu pas de onderste 2 tandjes ernaast erdoor of het is een kies.

Ik hoop voor je dat de kleine man er niet teveel last van heeft.

Groetjes Carolien

Nou, hij is door, de tand links naast de voor(boven)tand…
Ik voel een hard puntje, de voortand ernaast (eentje), daar zie ik ook al wat, dus ik ben benieuwd wanneer die komt!

Het grappige is, dat ik het bij toeval zag gister, dus ik denk niet dat hij er last van heeft gehad… Of hij had er wellast van, en het was niet meeer het sprongetje waar hij in zat!

Ik ben benieuwd wanneer de rest komt!
Liefs, Anne

Hoi hoi,

de “normale” volgorde van doorkomen is 2 midden onder, 2 midden boven, 2 naast midden boven, 2 naast midden onder, 4 kiezen, 4 hoektanden (die zijn het pijnlijkst voor ze blijkbaar)… Nikki ging bij mij precies op volgorde en bij Lisa zit ik nog steeds te wachten tot die bovenste 2 eindelijk eens door zijn pffff…

Grtz Von

Lilypie

hier gaat de volgorde volledig volgens het boekje (dus idd twee voortandjes onder, twee voortandjes boven, twee naast midden onder, twee naast midden boven en nu vier kiesjes. nu nog vier kiesje en dan nog de hoektandjes en dan zijn we klaar) maar m’n buurjongetje (is nu 13 maanden) heeft alleen de twee voortandjes onder. volgorde zegt eigenlijk ook helemaal niks. volgens het boekje betekend eigenlijk alleen maar dat dat het meest voorkomt.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

alles kan.savanna kreeg eerst 2 ondertandjes,toen 1 hoektand rechtsboven,en nu heeft ze boven ook 1 voortand door.verder nog niets,en ze is 13 en een halve maand.
cheyenna was ook zo onlogisch

mijn kleine meid is over 23 dagen jarig en dan wordt ze
1 jaar en helaas heeft ze nog geen tandje’s

is dat raar???

@grootaars: nee hoor. Nog niet vreemd. Als ze 2 of 3 zijn (weet het niet precies, sorry) en ze heeft nog helemaal geen tanden, dan moet je je pas zorgen gaan maken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik las net ergens op internet dat als ze met 2 jaar nog geen tanden hebben dat je dan naar de ha moet oid.

Iris begint denk ik ook tanden te krijgen. Alles wat ze te pakken krijgt (handen, t-shirt, speelgoed) gaat in haar mond. Ook is ze heel huilerig. Vanmiddag 3 uur met haar op de bank gezeten. Alleen dan was ze een beetje rustig en sliep ze soms… Ik denk dat het haar boventand is… daar voelt het hard.
Iemand tips voor pijnbestrijding???

Wij gebruiken Dentinox, te koop bij de drogist. Dat smeer je (het is suikervrij overigens) op de zere plek met een wattenstaafje en heeft een verdovend effect. Er zit een max. aan hoe vaak je het per dag mag gebruiken, maar werkt erg goed. Je kan ook druppelen met Chamodent, da’s van VSM (homeopathisch dus).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dank je voor de tips! soms als kersverse mama en papa is het best lastig allemaal. Wat gebeurt er een hoop in het korte leventje van ons meisje! Fijn dat hier altijd een luisterend oor is!!!

oehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

er komt een tandje door is al een klein puntje

Graag gedaan. Daar is dit forum tenslotte voor. Hopelijk helpen de middeltjes een beetje!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker