Luca zit nu in het tweede autostoeltje. Over een paar maanden mag thije daar ook in, dat wil ik zeker doen als we op vakantie gaan. thije is dan bijna 11 maanden, dus dat moet wel lukken. Ik vroeg me af of luca dan in het volgende autostoeltje al kan. Dan heb je toch alleen de gewone autoriemen? Is dat niet extra belastend voor die kleintjes? Luca is dan 3 jaar. Hij weegt nu een kilo of 13, dus dan misschien 14 kilo ofzo? Wat denken jullie?
Volgend autostoeltje
Het volgende autostoeltje is nog wel een echte autostoel. Dus niet zo’n zitverhoger met vervolgens alleen nog de gordels. Voor alleen een zitverhoger is Luca nog te klein.
Zie bijv. de Römer Kid Plus als voorbeeld of de Maxi Cosi Rodi. Dat is de opvolgstoel van de stoel waar Luca nu in zit.
Door zo’n stoel gaat de gewone 3-puntsgordel, alleen dan precies op de goede hoogte voor het kindje.
Groetekes, Sje
Hoi,
onze dochter zit vanwegge haar lengte nu ook in een zitverhoger met achterkant zeg maar. Dus gewoon in de driepuntsgordel. Bij ons stoeltje zit nog een gordelklem. Wij zetten deze zo vast aan de boven kant van de gordel voordat deze door het oorstuk gaat zodat ze niet helemaal gebruik kan maken van de vrijheid van de driepuntsgordel. ook heb je nog stoeltjes van dit soort die een vijfpuntsgordel hebben die je later er nog kan afhalen. ik moet zeggen na wat probeertijd vier autoritjes en ze blijft er goed in zitten. wel heb ik er moeten waarschuwen dat ze d’r ene arm er niet uit mag halen.
succes en groetjes
lon106
Er bestaan ook stoelen waar nog een 3 punts gordel inzit en later door gebruikt kan worden tot zitverhoger.
Hij koste toen de tijd 59 euro bij de formido en 79 euro bij de Hema.
Wij zijn er erg tevreden over.
groetjes Bianca mama van Rick en Chris
ik ga tegen die tijd eens goed op onderzoek uit. Maar ik denk toch dat we naar het volgende stoeltje gewoon gaan, voor die paar weken of maanden ga ik niet een heel nieuw stoeltje kopen!