Voldoende zuivel bij KMA

Jasper zit rond de leeftijd dat de flesvoedingen er wel af zouden kunnen en normaal gesproken vervangen zouden worden voor b.v. halfvolle melk.
Maar dat gaat nog niet aangezien Jasper nog niet over zijn koemelkallergie is.
Momenteel krijgt hij s’ochtends 200 ml pap van Friso Allergie Care (koemelkvrije fv) en tussende middag bij het brood hiervan ook een fles/beker 150 ml.
Nu staat er op de verpakking dat deze voeding geschikt is van 0 tot 24 maanden, dus denk ik dat ik hier nog wel een tijdje mee door kan gaan, maar van de andere kant ben ik ook een beetje bang dat ie door het aanhouden van deze ‘voedingen’ teveel groeit. Ik zit te twijfelen of ik niet over moet gaan op Soja, maar daar hoor ik voor wat betreft allergieontwikkeling ook weer slechte verhalen over.
Is hier iemand die ervaring heeft met koemelkallergie, en hoe deden jullie dat na 1 jaar?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Heey,

Nou, wij zaten met hetzelfde probleem! Uiteindelijk hebben wij tot bijna 1,5 jaar de fles nog gegeven. Hier ging het zo:
Vanaf ongeveer een jaar, hebben we wel soja yoghurt als toetje gegeven. Hiermee kan je gelijk checken of hij er niet allergisch voor is/wordt. Verder gaven wij 120 cc fles bij het ontbijt, en bij de lunch. (Hierdoor wordt hij niet te groot of dik hoor, kijk maar naar onze kleine Seth: 1,5 jaar 82 cm en nog geen 11kg)
Iets voordat hij 1,5 werd, hebben wij de fles in de ochtend eraf gehaald, en daarvoor in de plaats appelsientje sinaasappelsap met extra calcium gegeven. En een paar weken later, hebben we de fles in de middag vervangen voor een bekertje soya melk.
Nu is het zo dat die soya melk echt niet heel lekker is. Wij hebben hem dus (na eerst het proberen van de soya melk naturel, en met een scheutje diksap erdoor) de soya mlk met een smaakje gegeven, dus bijv. bosvruchten of aarbei.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Anne; Dankje, ik denk dat ik het idd ook maar een beetje zoals jullie doe. Ga de soja toetjes toch maar eens een paar dagen uitproberen.
Ik merk dat ik dat Soja- moment maar uit zit te stellen en uit zit te stellen, ik zie er een beetje tegenop om weer iets nieuws uit te proberen nu het allemaal zo goed gaat. En dan ga ik weer zitten twijfelen of ik niet beter iets natuurlijks zoals geitenmelk, rijstemelk, havermelk kan gaan proberen ipv soja, maar ik weet er gewoon te weinig van. Maar ja, ik zal toch iets moeten gaan proberen want uiteindelijk moet Jasper natuurlijk wel van z’n flesvoedingen af.

@bakmama: Ja, ik herken je verhaal van een vorige topic, vreemde reacties hoor van Jorg, dat gaat nog een heel stuk lastiger dan hier! Nog steeds geen duidelijkheid welke allergie(en) hij nu precies heeft?
Jasper gebruikt gewoon de dieet voeding, verder alles koemelkvrij, maar brood, groenten en het meeste fruit gaat hier prima. Gewone yoghurt of vla gaat hier echt niet, een paar keer geprobeerd om te zien of ie al over z’n koemelkallergie heen is maar direct komen z’n klachten weer terug. Dat ga ik voorlopig niet weer proberen, ben al lang blij dat het nu zo goed met hem gaat. Ga idd maar voorzichtig beginnen met het uitproberen van Soja toetjes. En die soyagroeimelk had ik hier bij C1000 ook al zien staan, dus misschien op termijn ook een goede optie. Heb inmiddels een reactie bij je aap-foto’s geplaatst, super leuk!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers