Voldoende voeding?

Dani is vorige week 6 maanden geworden en toen hebben we zijn voedingsschema wat aangepast.

Hij krijgt nu 3 flessen 210/220 + 7 scheppen, 6+ potje fruit, 6+ potje groente en eventueel fleasje diksap en een koekje of iets. Is dit voldoende???
Op zich geen commentaar van Dani (al was hij vannacht wel erg onrustig en eerder wakker)

Weten jullie nog wat jullie ongeveer gaven rond die leeftijd?? Ik heb wel even bij topics gezocht, maar kon niets vinden.

Dani is groot genoeg hoor, dus zal niet zomaar iets te kort komen, maar ik twijfel wel…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja snap ik. Ik heb dat met Dani vorige week ook gehad. Wat het voordeel is met Liga is dat het heel snel zacht wordt en ze er dus naar mijn idee niet snel ik kunnen stikken. Maar ik blijf er voor de zekerheid toch maar gewoon bij en als hij een te groot stuk in zijn mond heeft dan haal ik het eruit en verdeel het in kleine stukjes…wat een kliederboel wordt dat he…

Ja…dat ruikt wat minder…ook als ze nu een boertje moeten laten, haha. Je zal ook merken dat binnenkort zijn ontlasting anders wordt.

Dus dat tandje groeit lekker door. Bij Dani is hij nog steeds niet helemaal door, maar wordt wel steeds zichtbaarder.

Dat schema ziet er prima uit hoor Saro. Hij gaat richting zes-maandensprong hè, dus dat zou ook goed z’n onrust en eerder wakker worden kunnen verklaren.

Groetjes!

@ Mriek: ik was even bang dat hij misschien te weinig zou krijgen omdat de tijd tussen de 2de fles en avondeten best lang is. Nu slaapt hij daar ook een groot gedeelte van en krijgt hij diksap en eventueel wat anders als hij daar trek in heeft. Ja sprong zou kunnen…al zijn we de 6 maanden net voorbij…maar goed tandjes zijn ook aan het doorkomen, dus zal wel een combi zijn.

Trouwens nog maar heel eventjes en dan wordt Erik 1 jaar…wat leuk!!!

Hoi
Ik had met Emma op 6 maanden precies hetzelfde! (en zij dronkhaar flesjes meestal niet leeg… maa zij vond het ook prima. Van het CB moest ik vier flessen blijven geven (maar dat heb ik niet gedaan), tot zij een boteham ging eten.
Je moet doen wat goed voelt/gaat. Als hij het prima vindt en jij ook, niets aan veranderen lijkt mij.

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

@wil daar werken de hydrofiel luiers goed voor dylano krijgt geen liga zonder doel om en ik heb hem de liga heel snel zelf vast laten houden wordt inderdaad kliederboel maar moeten ze wel leren en in stikken doen ze inderdaad niet zo gauw. wel bijblijven uiteraard

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

@Saro: als Dani het er goed op doet, is het een prima schema. Lekker zo laten. En straks met 7 maanden mag je met een broodje beginnen, wat wordt het al een knul hè? Erik wordt inderdaad over iets meer dan een week al één jaar. Ongelooflijk. Vind het zo leuk, ben al helemaal aan het aftellen. Morgen nog 9 dagen, haha.

Groetjes!

Ik ben op advies van het CB met 7 maanden met brood begonnen en ben toen overgegaan van 4 naar 3 flessen. Maar als Dani het hier prima op doet en jij voelt je hier goed bij zou ik het lekker hierbij laten. En dan over een paar weken met een boterham beginnen. om te oefenen zou je hem af en toe een broodkorst kunnen geven om op te sabbelen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
@Saro: als Dani het er goed op doet, is het een prima schema. Lekker zo laten. En straks met 7 maanden mag je met een broodje beginnen, wat wordt het al een knul hè? Erik wordt inderdaad over iets meer dan een week al één jaar. Ongelooflijk. Vind het zo leuk, ben al helemaal aan het aftellen. Morgen nog 9 dagen, haha.

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZSPRp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Kan me voorstellen dat jullie er erg naar uitkijken! Het is echt wel bijzonder om de 1ste verjaardag van je kindje te vieren. Gaan jullie het groot vieren?

Wat betreft het schema van Dani. Ja hij pakt het wel goed en een extra fles zou qua tijd ook niet echt meer passen. Ik ga wel even kijken of ik hem in de middag ipv de fles misschien nog wat vers fruit kan geven of een broodkorst (Zoals Sandra ook aangaf). Elke dag een Liga is misschien ook niet goed. Ik geef ook nog steeds geen pap…weet ook niet of ik daar mee moet gaan beginnen. Ik moet over 1,5 weer naar het CB. Ben benieuwd wat zij te zeggen hebben over het schema.

Laat je daar niet door van de wijs brengen hè, door het CB straks. Als jij dit schema goed vindt voor Dani, dan is het goed hoor. Je kan hem ook een soepstengel geven, naast liga of een broodkorst. Ik zou alleen die broodkorst ook regelmatig doen, zodat hij er vast aan gewend is als je straks met het echte werk begint.

Groots vieren? Hmm, volgens mij niet. Na het middagslaapje komen er een stuk of 15 familieleden om een taartje te doen en that’s it. Erik vindt het natuurlijk allang best en de hele dag door visite lijkt mij te onrustig en te veel. Dus we houden het bij een paar uurtjes in de middag.

Groetjes!

Dat doe je goed! Het moet voor Erik (en uiteraard jezelf) ook leuk blijven.

Ik ga die broodkorst maar eens proberen. Vind het alleen altijd zo eng dat er misschien een stukje blijft steken…maar volgens mij heeft iedere moeder dat in het begin.

Hmz… Danique is nu bijna 7 maanden, maar ze krijgt nog steeds 4 flessen… (En daarnaast de nodige fruit en groente hapjes etc.) Dan wel s’morgens een bordje pap, maar begreep laatst dat dat nog steeds gezien wordt als ‘fles’. Ze krijgt hier en daar dan wel eens wat ministukjes brood met smeerkaas of iets dergelijks, maar nog laaaang geen heel stukje brood. Ze is wel een tevreden kindje, maar moet ik dan nu ook een fles laten vallen? Hoort dat bij deze leeftijd? Whèlp! Welke fles moet dan weg… Het liefste houd ik het gewoon zo… Maar jah…

weet nu ff niet hoe het dan moet

Gewijzigd door - MamaDanique op 30 May 2009 10:27:54

Je moet helemaal niets hoor volgens mij. Ik denk dat ik ook wel een beetje snel naar 3 flessen ben gegaan, maar het gaat goed.

Uiteindelijk vervalt de fles van 16.00 uur en die kan dan vervangen worden door wat drinken (thee/diksap/water etc) en iets anders (koekje/soepstengel/fruit). Dan zullen ze wat eerder avondeten krijgen en dan voor het slapen nog een fles. En uiteindelijk volgens mij die laatste fles er ook uit, maar dan weer een toetje na het eten…

Jeetje wat een gedoe hè? Moet je ook allemaal maar weten… Maar goed dat er fora zijn zoals deze. Danique is op het moment niet zo van de diksap, misschien toch eens thee proberen. Rooibos is goed om mee te beginnen, had ik ergens gelezen? En dan eerst water koken, en dan laten afkoelen neem ik aan. Ook suiker erin, of juist niet?

Rooibos is goed om mee te starten. Inderdaad eerst lauw laten worden en dan kan kunnen ze het lekker opdrinken. En geen suiker, dat is niet echt goed voor ze en kunnen ze ook niet teveel aan die zoete smaak wennen.

Wat betreft de eetschema’s ik merk bij Dani dat je er op een gegeven moment ook wel een beetje inrolt (met wel sturing vanuit jezelf natuurlijk). Maar ineens hebben ze gewoon behoefte aan andere dingen.

@Saro: precies, het moet voor ons allemaal leuk blijven. Haha. En die angst voor een stukje brood dat blijft steken, heel normaal hoor. In het begin zat ik tegen het plafond als Erik zich verslikte, maar nu ik heb ervaren dat hij dan gewoon even flink hoest en het wel goed komt, schrik ik er niet meer zo erg van. Gewoon proberen en erbij blijven. Als je het idee hebt dat het stuk te groot is, dan piel je het eruit en maak je er een kleiner stukje van. Maar laat 'm zelf maar een beetje pielen, je zult versteld staan van je kleine man!

@mamadanique: bij zeven maanden kan je over op 3 flessen (pap is inderdaad ook gewoon een fles) en de fles van 15.00 uur vervangen door water/thee/sap met een tussendoortje. 's Ochtends pap, dan fruit, tussen de middag een broodje met margarine en beleg met een flesje erna, 's middags een sapje o.i.d. en dan 's avonds groente en een laatste fles. Die laatste fles mag er met 9 maanden vanaf en die kan je dan vervangen voor een toetje na het eten.

Groetjes!

Lindsey krijgt na het eten eigenlijk al een tijdje een beetje yoghurt of kwark na het eten. zou ik dat dan met 9 maanden wat meer moeten geven wanneer de avondfles er af gaat?

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoeveel krijgt ze nu dan? Ongeveer 100 gram is voldoende om de laatste fles te kunnen laten vallen. Ik zou haar nu niet meer dan een paar hapjes geven, want anders is ze gewend aan én een toetje én een fles daarna. En als je dan straks die fles eraf moet doen, valt dat misschien wel heel erg tegen. Anders zou je de fles eraf vervangen door het toetje, maar nu heb je geen vervanging dan zeg maar. Ach, is misschien ook helemaal niet nodig, maar je weet nooit.

Groetjes!

@Mriek

Zou je dan schema ook aanraden als Danique nog niet een heel broodje op kan? Ik geef haar zo nu en dan kleine stukjes van mijn (bruine) brood, als daar tenminste smeerworst of smeerkaas op zit. Maar een heel stukje brood zou ze nog niet redden denk ik. En zou ze dan na dat stukje brood nog een complete flesvoeding krijgen? Ze krijgt nu bij elke fles 180/6, maar dat krijgt ze meestal niet helemaal op. Vind dat wel handig, al die ervaringsdeskundigen hier, heb je meer aan dan dat hele cb…

Groetjes!