Voel me zo rot

Senne is sinds woensdag officieel “begonnen” bij de dreumes/ peutergroep en het is zo moelijk voor d’r

Ze moet zo huilen als ik weg ga en woensdagacond moest ze zo lang huilen voor ze in slaap viel door de nieuwe prikkels. De nacht was vol met dromen en ze moest vaak huilen in d’r slaap…

Ik weet wel dat het bijna altijd zo gaat maar ik voel me er zo rot onder…vanmorgen waren het ook dikke tranen

Hebben jullie een idee hoelang zo’n wenfase ongeveer duurt?

Groetjes van Sascha en Senne

ach wat vervelend zeg.
het scheelt per kindje hoe lang het wennen is. gaat ze nu naar de psz? of ging ze al naar de kdv?
de overgang voor lindsey van baby’s naar peuters was geen enkel probleem, sterker nog…ze vind t nu volgens mij nog veel leuker.
maar toen ze voor het eerst naar de kdv ging heeft het echt wel een maand of 2 geduurd voor ze echt wat kon wennen aan het nieuwe ritme. lindsey was toen ongeveer net zo oud als senne nu is.

liefs,
Rinske

Morgan vond de peutergroep meteen leuk, alleen was het slapen een probleem en hebben we 's avonds ook met heel wat tranen en dromen gezeten. Nu hebben we het soms nog maar dat is als mevrouw weer eens besloten heeft niet te slapen op het kdv.

Groetjes,

Michèle

@ Rinske: Nee, ze is binnen het kdv over gegaan van de baby’s naar de peuters.

Senne is echt een meisje wat het zich graag makkelijk maakt. Ik noem haar een “manjana-manjana” kindje Bij de baby’s was ze al een tijdje de oudste en er zijn in de babygroep natuurlijk weinig prikkels voor d’r. Dat was dus erg makkelijk voor d’r…

Toen ik ze woensdag op ging halen zat ze trouwens wel lekker aan tafel met alle kinderen te spelen dus dat vond ik wel positief… maar de prikkels waren wel erg, ze was er gisteren nog van van slag thuis.

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 05 Nov 2010 12:14:34

@ Sascha denk dat het gewoon even wat tijd moet hebben en soms zijn dagen heftiger en soms minder. Heb je het wel aangekaart op het kdv?? Want dan kunnen ze haar misschien soms een beetje meer proberen te beschermen daar tegen.

Groetjes,

Michèle

Ja, ze zouden haar ook een beetje “uit de wind houden” vandaag.
En mijn zus is daar unitmanager dus die zou ook even gaan kijken op de groep…

en heeft ze dan een wenperiode gehad?
dit heeft namelijk bij Lindsey enorm gescheelt hoor. hier op het kdv hebben ze dan ook een ‘open-deuren-beleid’ wat eigenlijk inhoud dat de babygroep en de peutergroep alleen gescheiden worden door een deur met glas. ook het buiten spelen is gezamenlijk. zo kunnen ze elkaar makkelijk zien. in de wenperiode kon lindsey eigenlijk zelf aangegeven waar ze wilde zijn. de ene keer ging dat supergoed en was ze de hele dag bij de peuters de andere dag vond ze het toch wel prettig om nog even bij de baby’s te zijn. op deze manier is het voor haar heel soepel verlopen. dit duurde iets van een maand en nu gaat het dus supergoed.

succes ermee in ieder geval, kan me voorstellen dat het moeilijk is om ze zo weg te moeten brengen.

liefs,
Rinske

Hier hebben ze wel een open deuren beleid maar dat is tussen de dreumesgroep (waar Senne nu in zit) en de peutergroep. De baby’s zijn boven en dus afgezonderd va de rest.

Ze heeft wel een wenperiode gehad van 2 weken (4x) maar dan bracht ik haar zelf wel gewoon naar de baby’s en haalde haar daar ook weer op. Dat afscheid heeft ze dus tot afgelopen woensdag nooit gehad…

Als je nou denkt: wat antwoord ze snel! Ik wrk op een golfbaan en dus niets te doen!!

tja misschien is het een idee om dit aan te geven dat Senne gewoon nog even wat langer de tijd nodig heeft om te kunnen wennen bij de dreumesjes. het is ook niet niks natuurlijk, ze is nu natuurlijk ook weer de kleinste en dat is ook weer even slikken. als t je echt niet zint zou ik zeker even met de leiding praten voor een oplossing.

hoe doet ze het trouwens verder bij de dreumesjes. doet ze lekker mee? of is het de hele dag moeilijk voor d’r?

liefs,
Rinske

Eva ging toen ze 3 maanden was naar het kdv en dat ging perfect. Ze was te klein om het te beseffen. Maar zoals je volgens mij ook hebt gelezen, verliep de overgang naar de peutergroep heel moeizaam. Eva huilde ook tranen met tuiten, wilde er echt niet heen. Dat kwam doordat ze zich niet veilig voelde. We hadden er echt een rotgevoel over. We hadden het niet verwacht, omdat Eva heel makkelijk is en zich snel aanpast. Na 3 weken was het opeens over. Toen had ze haar draai gevonden en nu wil ze niet eens mee naar huis als papa haar komt halen! Ze heeft het erg naar haar zin en kent daar nu ook alle kindjes. In januari gaat ze echt helemaal naar een nieuw kdv (met Max) en daar kent ze niemand. Dat zal ook wel weer wennen zijn, al helpt het misschien dat Max daar ook heen gaat? Laatst zag Eva haar lievelingsleidster waar ze enorm aan gehecht was en die ze erg miste. Ze zei: ‘Hé Eva’ en gaf haar een kus. Eva zei ‘hoi’ en liep heel stoer verder, zo van: jij bent van de kleintjes, IK zit in de grote groep nu! Het komt vanzelf hoor Sascha, met Eva kwam het ook goed!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

ook geen ervaring mee
maar het lijkt me verschrikkelijk je kind zo verdrietig te zien
sterkte en ik hoop dat ze snel went

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Toen ik haar aan het einde van de middag ophaalde was ze zo blij om me te zien!

Ze heeft vanmorgen na het fruit geslapen van 10 tot 12. Toen boterhammetje en een klein beetje melk. Ze was vandaag wat huilerig en de leidster heeft lekker met haar in de kussens gezeten met een knuffelpoes en -hond. De andere peuters kwamen regelmatig kijken naar Senne en dat vond ze wel interessant.
Maar alleen met ze spelen vind ze nog overweldigend…

Ze heeft van 15 tot 16.30 weer geslapen…

Nu ligt ze weer onrustig op bed… we wachten denacht af…

Onze jongste heeft ook zo’n verdriet gehad in de eerste weken op de peuterspeelzaal. Elke keer als ik vertrok heel erg verdrietig.

Kan me voorstellen dat je je rot voelt.

Geen peil op te trekken hoe lang die wenfase duurt. Is per kindje verschillend. Kan goed dat het volgende keer alweer een stuk beter gaat. Ik zie het maar zo: stel je wordt zelf in een groep van 15 wildvreemde mensen neer gezet en je moet daar je hele dag mee doorbrengen. Dan voel je je 's ochtends ook ongemakkelijk en dan moet je 's avonds ook afreageren om alle indrukken van de dag te verwerken.

Zo werkt dat met die kleintjes precies hetzelfde.

Alle sterkte voor die kleine meid en voor jou!

Groetekes, Sje