Voedinsschema baby 8 maanden en een beetje

Dag dames,

Ik ben benieuwd naar andere schema’s, dit is ons schema en ik weet niet hoever dit goed is:

7.00 uur pap met lepel
11.00 uur brood + fles 200cc
14.00 uur fruit 200gram
15.00 uur liga + 100 cc diksap
17.00 uur groente 200gram + 80cc diksap
18.30 uur toetje en dan naar bed

laatste fles hebben wij vorige week laten vallen omdat hij deze niet meer wil.
ben benieuwd naar de reacties!

Lilypie First Birthday tickers

Wil hij 's ochtends geen fruit? De fruit en liga zitten wel dicht op elkaar zo, maar goed … als hij het op krijgt Aangezien je de laatste fles eraf hebt gedaan, zou je ipv diksap een toetje na de groente kunnen geven ivm calcium. Bijvoorbeeld yoghurt of kwark.

Oh haha…zie dat hij al een toetje krijgt, maar dan ietsje later. In dat geval: verder niets aan te merken!

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/Qcaup2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 16 Aug 2010 13:06:41

Hoi,
Neeltjes schema is nu

0645 fles ( wil namelijk geen pap dat lust ze niet)
10.00 fruit
11.00 fles
12.00 boterhammetje
15.00 fles en liga of soepstengel
1730 avondeten
1900 fles

groetjes

nee smorgens wil hij geen fruit vanwege een volle maag van de pap en hij na fruit sowieso geen brood op kan. het verbaast me ook als kindjes na pap nog fruit en daarna brood kunnen eten. nee dat gaat er hier niet in. dus daarom pap smorgens, 11 uur brood en 12 uur fles en naar bed.

toetjes geef ik idd na groentehapje. diksap geef ik omdat er een fles af is. voor voldoende vocht dus. buiten dat kan Meric een hele dag aan diksap zuipen hoor hij is er dol op. maar goed dat mag dus niet hahahaha 2 flessen per dag is voldoende.

liga geef ik trouwens niet elke dag! meestal slaapt hij dan. dus dat is een extraatje op de dagen dat hij niet lekker is…zoals nu krijgt hij 4 tandjes tegelijk dus sabbelen op liga vind hij nu heerlijk maar straks heeft hij dat echt niet meer nodig. heb vaak een maand lang geen koekjes gegeven hoor hoeft ook niet vind ik

voor de rest doen we allemaal een beetje hetzelfde zie ik alleen de laatste fles is hier snel af…

Lilypie First Birthday tickers

Hier nu

7.30 fles 200cc
9.30 fruit 200 gram potje of 2 stuks vers
12.30/1300 1 boterham + flesje 120/4
16.30/17.00 groente 200 gram + half olvarit toetje
19.00/19.30 fles 200 cc

tussendoor ook regelmatig wat drinken aanbieden, maar dat gaat nog niet geweldig. Ook heel soms liga of startkoekjes van bambix, maar ook idd alleen als ze wakker is en da’s niet vaak. Het past anders gewoon niet in haar schema en zolang ze er niet om vraagt. Dit blijft hier zo tot 1 jaar. Is weer een verschil met Belgie en Nederland. In Belgie krijgen kindjes tot 1 jaar 500 cc melk. Eigenlijk mogen ze in Belgie tot 1 jaar ook geen koemelkproducten, dus geen toetjes, geen smeerkaas etc. Dit omdat een baby volgens belgisch CB dan te veel eiwitten binnen krijgt wat de niertjes te veel belast. Daar houd ik me dus niet helemaal aan, aangezien mijn dochter wel een half toetje per dag krijgt (olvarit yoghurtjes) In nederland worden de kindjes ook zonder problemen groot daarmee

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker