Voedingsvraagjes 8mnd

Hallo dames,
ik ben nieuw hier,trotse moeder van een dochtertje van 8 maanden.
De onzekerheid is nu toegeslagen…
Heb dus aantal vragen,kunnen jullie helpen?

2flessen van 200cc en 6 schepjes voldoende opvolgmelk voor een dag?
Wanneer de laatste fles van 19.00 uur weg? en hoe doe ik dit?
Hoeveel drinken (sap) moet ze nog extra drinken? krijgt gewoon fruit,eet met pot mee,en pap!

dat was t geloof ik wel voor nu het dringendst.

Bedankt meiden,
liefs

Toen Tim 8 maanden was kreeg hij het volgende:

Ontbijt: Bord pap van 180 cc +6 schepjes melk + Bambix
Tussendoor: Fruit
Lunch: 1 boterham en fles 180 cc + 6 schepjes
Tussendoor: liga, soepstengel o.i.d. met fles diksap
Avondeten: warme hap
19.30: Fles 180 +6

Met 9 maanden hebben we de fles van 19.30 uur laten vallen en zijn we daarvoor in de plaats een toetje gaan geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hallo,

Mijn dochter kreeg met 8 maand de volgende voedingen:
7.45 fles 200 water en 6 schepjes voeding hierna een boterham.
10.00 koekje + diksap of roosvice
11.45 1 a 1 1/2 boterham en diksap
15.00 fruit, meestal geef ik haar wel de beker met drinken, soms drinkt ze soms niet.
17.30 warm eten
19.00 fles 200 water en 6 schepjes.

Nu is mijn dochter 9 maand…en ze wil de 8.00 fles niet meer drinken.
Dus die heb ik nu later vervallen en nu krijgt ze diksap en een beetje
Optimel.
Het is maar net aan welke fles je kindje het meeste behoefte heeft.
Mijn dochter drinkt de avond fles wel goed leeg! Toch krijgt ze om 17.30 warm eten en toetje.

Succes

Lilypie First Birthday tickers

bEdankt voor de duidelijke antwoorden,erg fijn.
Egberta,jou dochter kreeg dus geen pap op die leeftijd meer zie ik?
En als ik met 9 maanden de latste fles afbouw,hoe krijgt ze dan buiten het drinken extra vochtbinnen? geven jullie gewoon van alles te drinken door de dag. geloof 500ml vocht hebben ze nodig he…

Mijn dochter wil geen pap. Verschillende dingen geprobeerd…maar ze wilde niks.
Ik had zelf zoiets van…ze is tevreden op de voeding die ze krijgt. Dus hoef ik me geen zorgen te maken dat ze niet genoeg krijgt.

Ik heb een tuitbeker van Avent en daar kan 150 in. Meestal heeft ze die aan het eind van de dag leeg. Soms drinkt ze meer soms minder.
Hamer er niet op dat ze 200 moet drinken. Ze geven het zelf wel aan. Het ene kind drinkt alles en eet alles en de andere is een moeilijke eter en drinker.
Ik heb een moeilijke eter en drinker.
Op het CB zeiden ze als plasluiers heeft en ze poept goed dan krijgt ze genoeg vocht binnen.

Ga niet de hele dag met een beker drinken achter je kindje aanlopen. Maar bied op vaste tijden drinken aan. Als ze de ene keer niet drinkt…drinkt ze misschien de andere keer wel goed. Ze geven het zelf wel aan.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Hallo, mijn zoonte is nu net 8 mnd geweest en dit is zijn voedings schema;

8;00 fles , 180cc water+ 6 schepjes
11;00 fruit
12;15 stukjes brood
15;00 fles , hetzelfde
17;30 groente, en n beetje yoghurt met diksap erdoor ( anders hoeft hij het niet, haha) 20;00 laatste ( pap) fles, ambix avond papje, vind ie heerlijk!!!! Is zo leeg, hahahaha! Tussendoor geef ikm wel limonade ( water met `n beetje diksap )

Ik vind het ook lastig wat wel en niet mag, maar dit doe ik tot nu toe…
Soms geef ik m ookn paar kleine hapjes rijst bij zn potje groente ofn aardappel, helemaal geprakt.

Groetjes Elma

Hoi loezz

Dit was het schema van mijn zoontje met 8 maanden

7.30 2 boterhammen en bv (veelvraatje)
10.00 fruit in stukjes evt roosvicee meestal dronk hij dit niet
11.30 2 boterhammen en bv
15.00 roosvicee(ongeveer 100cc dronk hij meestal)
17.00 warme hap met vlees en 100cc joghurt
20.00 bv

Ik meen me te herinneren dat ze 300cc zuivel per dag moeten hebben(was eerst 500cc) Daarnaast bood ik 's ochtends en 's middags altijd nog wat drinken tussendoor aan wat soms op ging en soms ook niet.Zolang ze genoeg plasluiers heeft is het prima.Drinkt ze niet erg goed kies dan voor fruit met een hoop vocht. Rens eet graag mandarij en sinaasappel en daar zit natuurlijk ook een hoop vocht in. Rens at met 6 maanden al een toetje(had echt nog honger na 6 maanden hap)dus bij hem kon ik de 19.00 uur fles niet vervangen door een toetje want die kreeg hij al. Ik heb toen hij 9 maanden was(richtlijn cb voor laten vallen van deze fles) gewoon een keer water in zijn flesje gedaan. Daarna had hij geen behoefte meer aan deze voeding.

groetjes Ramona