Voedingstijden

Hoi,

Welke voedingstijden houden/hielden jullie aan bij de kunstvoedingen van jullie kindje van 3-4 maand oud? Zoals sommige van jullie weten zijn we aan het overstappen, dus voor nu geldt het nog niet. Als we helemaal over zijn zit je toch wat aan tijden vast???
Graag reacties

We begonnen en nu nog de dag door de weeks om 6.00 en toen om de min 3 max 4.5 uur voeden. LAter om de 4 uur en op een gegeven moment standaard 4.5 uur.

Groetjes,

Michèle

Hey hey

hier ook een flessenmama. Ik voed niet persé op vaste tijden, maar op verzoek. 't Feit is wel dat mijn kiddies een ingebouwd wekkertje hebben met redelijk vaste tijden. Jens kwam altijd keurig om de 4u toen hij 3 à 4 mnd was, behalve 's nachts, dan sliep hij redelijk door. Maar dat wisselde nogal eens.
Maar omdat 't 's nachts nogal eens schommelde (ene keer 4u, andere keer 5 of 6u ertussen) zat ik overdag weer op een heel ander schema als de dag ervoor. Nou ja… boeien… heb verder geen verplichtingen dus zat nooit in de knoop met afspraken.
Net als dat de fles niet altijd leeg ging… ook niet erg. Andere keren ging ie wel weer leeg. Net als met bv eigenlijk; de ene keer drinken ze meer dan de andere keer. En de ene keer komen ze om de 3u en de andere keer om de 4u…
Lekker op verzoek doen joh. Honger is honger.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb ook altijd op verzoek de fles gegeven. Als Demi wakker wordt 's ochtends geef ik hem de fles. De ene keer is dat 6.00 uur en soms 7.30 uur. Alleen als ik moet werken maak ik hem wakker om 6.30 uur. Ik moet zelf om 7.00 uur weg, en ik wil hem niet laten wachten tot hij om 8.00 uur naar de oppas gebracht wordt door papa…

En Wil, ik vind jou schema wel super. Geef je Bo nu 4 flessen van 210 cc? En geef je hem een fruit- en groentehapje erbij? Demi kan ook 12 uur doorslapen, dus zou ik jouw schema ook eens kunnen proberen…

Saskia

Ik ga het ook eens proberen. Demi is net begonnen met zijn fruit- en groentehapjes omdat hij zo’n last van zijn darmpjes heeft gehad (waarschijnlijk sprongetje!). Hij krijgt dus nog maar een paar hapjes. Volgende week wil ik een half potje gaan geven. Dan ga ik gelijk die 4 flessen van 210 cc proberen…

Duimen!
Saskia

Dat aantal uren slaap in de nacht hangt ook van het gewicht af. Dylano moest nog redelijk vaak voeding hebben toen hij 4 maanden was daar mocht toen nog geen 10 uur tussen zitten, omdat hij niet zo zwaar was.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Het gewicht van Demi is geen probleem. Hij zit met zijn lengte en gewicht boven gemiddeld.

Ik laat Demi ook zelf wakker worden. Een speentje geven heeft geen zin, want die wil ie niet. Maar als ik hem laat liggen valt ie van zelf weer in slaap. Kan ik Demi ook de fles laten geven bij de oppas of is dat dan te laat? We plukken hem zo uit bed, in de auto en rijden. Hij is ongeveer om 8.00 uur bij de oppas. Moet toch kunnen? En geef jij als laatste fles een papfles? Dat doe ik nu wel…