Voedingstijden baby 2 weken

Hallo allemaal,

Ben net weer voor de 2e keer moeder geworden. Onze jongste aanwinst is geboren op 18 april 2009. Onze oudste dochter is nu bijna 2,5 en ik ben even de beste voedingstijden vergeten. Bij de geboorte was ze 3000 gram en ze zit nu op ca. 3300 gram. Wij zitten nu op een volgend schema:

06.30-09.30-12.00-15.00-18.00-20.00-01.30

Zoals jullie zien zit er niet altijd evenveel tijd tussen, dit is een beetje afhankelijk van hoeveel ze drinkt. 's Morgens drinkt ze meestal 60-80 uit de fles en tegen de avond soms wel 120. Ze komt ook altijd aan het begin van de avond om (ca. 20.00/21.00) om nog een flesje en slaapt dan vaak tot 's nachts 01.00-01.30. Iemand enig idee of dit ok is. We hebben wel geprobeerd om haar om 23.00 uur een fles te geven, maar ze is dan bijna niet wakker te krijgen en drinkt dan maar een paar slokjes.

Groet, Sabine

Het allerbeste is gewoon om je kindje zelf aan te laten geven wat haar ritme is, in plaats van strakke voedingstijden. Dan zit je kindje het lekkerst in haar velletje.

Groetekes, Sje

Ik sluit me gelijk bij je aan, hihi

Gefeliciteerd met je dochter .
Mijn dochtertje is nu net 3 weken en er zit in principe helemaaaaaaaal geen ritme in. Over 't algemeen komt ze keurig om de 3u, maar ze komt ook wel eens later omdat ze net lekker ligt te slapen.
Ik geef haar een flesje als ze honger heeft. De kraamverzorgster had er een ritme in gekregen van 7u-10-13-16-19-22-en dan een nachtvoeding. Maar ja… madammeke laat er 's nachts nu hele pozen tussen, dus zit ik overdag gauw een keer op een heel ander ritme, bijv; 6u-9-12-15-18-21-24- en dan ook een keer 's nachts, liefst om 4u uiteraard, en dan is 't ritme ineens wéér anders…

Het prettigst vind ik m’n eerst genoemde ritme, die van 7-10-13u etc… Ook in verband met het ritme van m’n zoontje, die gaat om een uur of 13u nog naar bed, dus als die ligt, kan ik Femke even lekker rustig voeden.
Maar ja, ik voed eigenlijk op verzoek… en dat bevalt hier prima.
Overigens drinkt ze flesjes van 90cc+3 schepjes voeding. Ze is geboren met een gewicht van 4015gr en was afgelopen woensdag 4110gr.

De beste voedingstijden zijn de tijden waar jullie je lekker bij voelen en waar jouw gezin het beste bij omheen draait.

Veel geluk en succes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt Sje.

Ik ga dan maar lekker door zoals het nu gaat. Ze doet het nu goed op dit ritme, en we zien dan vanzelf wel wanneer er meer tijd tussen de flessen gaat zitten.

Grt,
Sabine

Lilypie In verwachting Ticker

Allereerst gefeliciteerd met je dochter!

ik denk dat ze het al erg goed doet als ze van 01.30 tot 06.30 slaapt. Als ik jou was zou ik er nu nog niet echt wat aan doen. Is ze denk ik nog wat te klein voor. De komende weken zou ik gewoon aankijken wat voor schema ze pakt. Wat ik merkte bij mijn zoontje is dat het niet uitmaakt hoe laat ik 's avonds zijn fles af, hij kwam altijd rond 03.00. Uiteindelijk verschoof te tijd steeds een beetje en zomaar sliep hij de nacht door. Maar nogmaals ik vind het schema er nu al goed uit zien!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Marlala, jij ook bedankt voor je reactie en ook nog gefeliciteerd he.

Fijn dat het bij iemand anders ook gewoon nog een beetje rommelig gaat. Onze oudste dochter Anouk van 2,5 gaat inderdaad ook nog slapen 's middags, maar nu geef ik Nikki maar gewoon een flesje voordat Anouk gaat slapen. Grappig wel dat er bij jullie ook een ritme inzat tijdens de kraamhulp week, maar zodra die vertrokken is, verdwijnt meestal ook het schema!

Ergens zal er vanzelf een keer een ritme inkomen, niet dan!

Groet,

Sabine

Lilypie In verwachting Ticker

hoi Gefeliciteerd!

Het is voor mij alweer even geleden… maar volgens mijis hetee voorbarig om al een schema te willen hebben met 2 weken! Volgens mij heeft het hier wel een week of 8 geduurd voordat ik er een beetje op kon gaan rekenen…

Succes ermee
gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker