Voedingstijden 6 weken

Hallo allemaal,

nog maar weer eens een vraagje over voedingstijden, hoeveelheid voeding.
Onze dochter wordt zaterdag 6 weken en haar hoeveelheid voeding en voedingstijden wisselen nogal.
Nu is het gemiddeld om 6-9-12-15-18-20 en s’nachts komt ze tusen 2 en 3.
Zoals jullie zien kan ze er s’ morgens nog wel wat tussen houden, maar de avondflessen volgens elkaar snel op, waardoor ze wel na 2100 als een blok in slaap valt. Wij hebben al op allerlei manieren geprobeerd dit te rekken, maar ze blijft maar om voeding vragen.

Volgens het cb mag ze niet meer dan 600 cc geven per dag, echter als ze een fles van 100 drinkt is ze er na 2 of 2,5 uur alweer. Verder zou ze eigenlijk ook naar 5 voedingen moeten, maar geen idee hoe het zover moet komen als ze zo hongerig is na een uur of 2/3.

Heeft iemand van jullie ook ziets gehad?

Grt,
Sabine

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

bij ons heeft het echt wel even geduurd voordat er een vastere regelmaat in de voedingen kwam. wij gaven lindsey dan eigenlijk ook altijd op aanvraag. moet zeggen dat dat hier echt meer rust gaf. en op een gegeven moment merk je ineens dat er een ritme in zit. en over max. 600cc zou ik me inderdaad niet druk maken, zoals Wil ook al zei: er zullen er maar weinig zijn die daar echt genoeg aan hebben.
Succes!

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

uhhm mijn dochter maandag 6 weken krijgt ook nog 6 voedingen.
8.00-11.00-14.00-17.00-20.00-23.00 en heel soms snacht’s.
Ik ben aan het ophogen zit nu aan 130 cc ik moest van cb nu met 10cc op gaan hogen zodat ze over 4 weken aan 150 zit.
Ze moest eigenlijk ook al om de 4 uur maar dat lukt soms wel soms niet.
Als ze snacht’s komt krijgt ze maar 90cc en heeft ze ook genoeg aan dan.
Ik zou haar gewoon meer voeding gaan geven, als het maar niet over de liter gaat zeggen ze. Maar ik houdt altijd in mijn achterhoofd honger is honger en moeten ze eten! Als ik honger heb eet ik ook en zullen ze het wel nodig hebben.
Ik ga mijn kind geen onnodig honger laten lijden door te rekken of id. krijg je alleen maar een onrustig kind. en ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben of wanneer ze genoeg hebben.

Ik vindt een fles van 100 voor een kind van 6 weken wel weinig. weet niet wat jou kindje weegt?? Ik denk dus als je het ophoogd dat ze wel de 3 a 4 uur tussen de voedingen gaat halen.

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 28 May 2009 14:46:48

Ik moest even terugzoeken, maar dit was het schema van Roy met 6 weken:

07.00 uur : 135 cc
10.00 uur : 135 cc
13.00 uur : 135 cc
16.30 uur : 135 cc
20.00 uur : 135 cc
23.00 uur : 150 cc

Als hij 's nachts kwam dan kreeg hij 90 cc met 3 schepjes.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Ik moest het ook even nakijken, maar Dani kreeg op dit leeftijd 5/6 flesjes van 135 + 4,5 schep. Dus wij kwamen ook boven die 600 ml uit hoor. Ik zou me daar ook niet te druk om maken hoor. Als je dochtertje meer nodig heeft dan is dat zo.
Wat ik ook nog wel eens als tip heb gekregen is om iets meer water in de fles te doen, bijvoorbeel 10 ml, maar wel hetzelfde aantal scheppen. Zo heeft ze iets meer vloeistof, maar wel dezelfde voedingswaarde.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga me dan ook maar geen zorgen maken. Tot nu toe komt ze inderdaad maar 1x keer 's nachts.

Vandaag heb ik inderdaad meer in de fles gedaan (120 water en 4 schepjes) en dus was het schema 6 - 9 - 12 -16- (19.00 80) - 22. Dit gaat er meer op lijken denk ik.

Ze had nogal last van krampjes vandaar dat het cb zei/dacht dat ze te veel kreeg. Sinds gisteren heb ik daar echter druppels voor en sindsdien kan ze een stuk beter boeren. Ik had ook al aangeven om over te stappen op Nutrilon Omneo zodat ze minder last van krampjes en een betere ontlasting heeft maar ik weet niet of dit een goed idee is.

Ben benieuwd hoe het verder gaat. Het zal dan wel een hongerig meisje zijn.

Grt, Sabine

Hello… ze is nog maar 6 weken hoor. En 1000cc is wel HEEL ERG VEEL voor zo’n klein ding. Als ze wat ouder is, à la, maar met 6wkn is dat te veel. Met 6 weken is 120+4 al aan de maat, en met 6 voedingen per 24u zit je dan op zo’n 810cc.
Mijn droppie is nu ook ruim 6 weken, krijgt 6 voedingen van 120+4 en komt nu dus keurig om de 4 uur. Ook nog 1x 's nachts, en doordat die nachttijd wisselt, komt ze 's ochtends ook telkens weer om een andere tijd waardoor we elke dag weer een ander ritme hebben.
Ik laat haar zelf aangeven wanneer ze honger heeft, met een maximale 5u tussen 2 voedingen in (overdag). Gaat de fles niet leeg, dan niet. Gaat ie schoon leeg, mooi zo.
Wees er wel op bedacht dat ze met 6 weken een regeldagje (of dagen) kunnen hebben. Dan kan ze wel om de 2u komen en halve flessen laten staan. Maar ja, weet zo’n ukkie veel dat ze geen bv krijgt… Dus met de fles idem dito.
Femke heeft hier afgelopen zondag d’r regeldag gehad, en daarna volgde de eerste nacht dat ze (per ongeluk weliswaar) doorsliep.

Volg je hartje, je gevoel, en zeker geen eisen/wensen/regeltjes etc. Als je beebje geen honger meer heeft, weigert ze vanzelf.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

ligt ook aan het gewicht van het kindje hoeveel voeding ze nodig hebben.
Het verschild echt per kindje.
Mirte weegt nu 3700 gram en volgens cb kan ze ook nog niet om de 4 uur komen. maar moet er nu wel naar toe gaan werken.
Als ze om de 3 uur honger heeft houdt ik het gewoon om de 3 uur.

Hier verschillen de nachttijden ook. soms slaapt ze door tot tussen 6.00 en 7.00 en soms komt ze om 5.00

groetjes gytha

kailani heeft ook altyd honger zij kreeg met 6 weken 6x135+4 1/2 schepjes
woon sins kort in belgie en heb van het cb een overzicht van wat ze mogen hebben bij welke leeftijd vind het wel handig dan weet je wat je ongeveer mag geven…
kaialni maakt het nix uit die doet wat zij wil en dat laat ik ook lekker zo ze krijgt nu 4x 210 en slaapt snacht goed dus waarom dan moeilijk gaan doen toch…

misschien heb je er wat aan zal hier even zetten wat ik gekregen heb… :

eerte dagen: 6/8x 60+2schepjes
10 dagen: 6/7x 90+3 schepjes

2-4weken 6x 120+4schepjes

1-2 maanden 6x 135+4 1/2 schepjes

2-4 maanden 5x 150 a 180 +5 a 6schepjes

4-5 maanden 4x 180+6schepje en fruit of groeten

5-6 maanden 3x 210+7schepjes groente en fruit

6-8 maanden 3x fruit en groente min 0,5 liter melk voeding per dag max 750ml per dag

8-10 maanden brood fruit groente pap min 0,5 max 750ml melk voeding perdag

10-12 maanden alles wat hij wil ook hele warme maaltijden min 0,5 max 750ml melk voeding per dag

Ja… het CB krijg je soms een punthoofd van, niet waar…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Waarom mag ze maar 600 cc op een dag? Vind dat een beetje raar, ten eerste mogen ze tot max 1000 cc op een dag, en als ik eerlijk ben, zouden volgens mij maar weinig baby's het redden op 600 cc hoor!!!

er is geloof ik wel een richtlin dat je per kg gewicht ik geloof 150 cc mag geven weet het niet zeker hoor) maar dat is een richtlijn, en sommige baby’s hebben gewoon meer nodig!!!

Als ze 6 voedingen krijgt dan mag ze 165 cc per fles hebben, dus ik zou gewoon ophogen al ik jou was!!

Liefs wil

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/d2Rep2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

niks meer aan toe te voegen Will

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hallo iedereen
ik ken het verhaal eerst geef je teveel nu geef je te weinig
onze dochter Jade is nu 8 weken
en komt om de 4 uur voor een fles ongeveer alleen snachts zit er iets langer tussen.
Jade drinkt nu 120 cc water met 4,5 schep. ze drinkt hier ongeveer 100 cc van op. toen ze 4 weken was dronk ze flessen van 120 cc weg wat ze nu niet meer doet.
Jade zit goed op schema , groeit goed komt goed aan. Als Jade na 3 uur komt dan geven we haar ook gewoon een flesje
dat gebeurd ongeveer 1 keer per dag.

wij worden ook gek van CB Want ze spreken elkaar allemaal tegen.de ene keer moet je dit doen en de andere keer kom je bij een andere en daarvan moet je weer zo doen. wij doen wa ons gevoel ons in geeft en onze kleine meid doet het harstikke goed.

groetjes
saartje en Jade

He Saartje,

Zou je willen opschrijven wat jullie voedingstijden zijn? Ben wel benieuwd. Nikki is nu ook bijna 8 weken en ik heb zoeven een topic geplaatst over wel of niet wakker maken voor de fles van 22.30. Ze slaapt dan nl. heel erg diep en moet er erg veel moeite voor doen om haar wakker te krijgen. We zouden haar dus kunnen laten liggen tot ze zich 's nachts meldt, maar ik ben bang dat ze dan nog heel lang om een nachtvoeding blijft vragen?

Grt,
Sabine

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hee!

onze kleine meid is nu 7halve week en krijgt 150+5 schepjes meestal drinkt ze 130/140 af en toe drinkt ze hem bijna op, het schuim laat ze altijd staan.

ze krijgt nu 5 flessen per dag omdat er meestal 4 a 5 uur tussen de voeding zit , en als ze soms doorslaapt krijgt ze 4 flessen en drinkt ze 150 leeg.

en bij ons zit er wel ene redelijk schema in. maar nog niet echt precies, wil het wel gaan proberen geeft voor haar ook wat meer rust misschien.

xx

Hoi Sabine,
Jade kreeg vandaag een fles om
03.30 om 08.00 om 12.00 on 16.00 om 20 en we maken haar dan wakker om 23.30 omfles te geven
meestal slaapt ze dan tot 5 uur alleen nu is ze beetje ziek dus komt ze snachts weer.
Wij maken Jade nooit wakker voor een fles. behalve die van 23.30 want dan hoef je er snachts maar 1 keer uit.
ons is verteld dat als een baby honger heeft hij dat zelf aangeeft.
in begin hielden wij ooke cht strak iedere 4 uur aan en was ik snachts meer wakker dan dat ik sliep nu hoef ik er maar 1 keer uit ideaal.

groetjes
saartje en jade

Lilypie

Hoi Saartje,

Bedankt voor jouw schema. Wat betreft de nachtfles en de eerste ochtendfles zitten wij op hetzelfde schema (en voor deze flessen meldt ze zichzelf).

Wel is Nikki na de fles om 08.00 uur direct heel moe. Ik leg haar dan wel even in de box om te spelen (volgens het Ria Blom principe - voeden - knuffelen - spelen - slapen) en dan na ca. 45 minuten (incl. voeden) gaat ze weer terug. Echter hierna slaapt ze maar heel kort, tot ca. 10.00 uur en dus krijgt ze haar volgende fles al rond 10.30 uur ipv 12.00 uur zoals bij jullie. Daarna slaapt ze langer na een fles en komt er dus meer tijd tussen te zitten. Hoe doen jullie dat bij Jade, is zij ook wel eens tussendoor wakker? En rek je dan met het fles geven of geef je die direct en zie je dan wel hoe het verder gaat?

Ik blijf het lastig vinden hoor die schema’s maar ja met onze oudste dochter is het ook gelukt dus hopelijk gaat dit nu ook zo. Beterschap voor jullie meiske.

Grt,
Sabine

Hoi Sabine
Jade is vaak ook tussendoor wakker. en dat gebeurd nu vaker. we geven haar pas na 3 uur een flesje weer als ze eerder wakker is of komt.
en vermaken haar dan een beetje.
hoe ouder ze worden hoe meer ze wakker is. Jade ligt dan lekker in de box of bij ons lekker kroelen of in haar cradle swing.
wij geven eigenlijk nooit eerder dan 3 uur een fles.

hoop dat ik je zo goed genoeg kan helpen
groetejs
saartje en jade

Lilypie

hoi, mees drinkt ook flessen van 135cc en die is morgen 7wkn oud. ze mogen zelfs al naar 150cc, mmar dat is mees te veel. schema van mees is om de 4 uur, en een beetje zelf laten aan geven. mees ligt op het moment in het ziekenhuis en dat doen ze daar ook hoor. heb wel een goei tip voor krampjes, infacol, kun je krijgen bij de apotheek en het is een wonder middel vinden wij. tis vrij nieuw, dus kan zijn dat ze het moeten bestellen. zag dat ze het bij de kruitvat bij ons in de schappen hebben staan. proberen zeker waard. suk6

Bedankt voor jullie info. Het gaat dus overal wel een beetje hetzelfde. Ik vermaak haar ook een beetje maar net niet te lang zodat ze niet te moe is om te drinken.

Moet zeggen dat ze gisteravond spontaan ineens wakker was om 20.30 na de fles van 18.00 uur. Ik heb haar toen toch maar om 21.00 een fles gegeven en ze heeft geslapen van 21.30 tot 05.00 uur!! Daarna was ze wel heel wakker maar toch teruggelegd. Ze was er toen vanmorgen weer om 08.00 en daarna weer om 12.00 uur! Misschien gaan we nu toch een beetje naar een ander schema toe? Ook is ze na een fles gemiddeld 1 uur wakker en zodra ze gaapt leg ik haar terug in bed. Ze protesteert dan nog een beetje, maar dat komt denk ik voornamelijk omdat ze ingebakerd ligt.

Luna, wat vervelend dat jullie kindje in het ziekenhuis ligt. Hopelijk niet al te ernstig?

Grt,
Sabine

Vreemd hé… je denkt echt als nummer 2 komt ga ik overal niet zo’n punt van maken hoor en geef ik wat hij wil. Maar … stiekem zit je toch veel te rekenen en te tellen …

Levi krijgt nu 5 voedingen van 150cc… dacht dat het niet zou mogen … maar hij komt snachts niet meer (even afkloppen…) …