Voedingsshema baby 7 maanden

Beste mama’s

Hoe ziet of zag jullie voedingsschema eruit van een baby van 7 maanden?
Ik ben nog niet begonnen met brood maar volgens het cb moet ik daarmee beginnen.
Pap uit een bordje eet ze niet, heb verschillende geprobeerd maar wil ze niet.
Een broodkorstje gaat er wel al goed in alhoewel ze soms te gulzig is en te grote stukken afbijt.

En hoeveel slapen jullie schatjes tussendoor? want ik heb het idee dat mijn schatje zo weinig slaapt.

Ons schema ziet er nu zo uit:

8.00 fles 180 ml

10.00-11.00 slapen

12.00 fruithapje 200 gr

14.00 fles 180 ml

14.30-16.00 slapen

16.00 koekje met wat te drinken

17.00 groentenhapje 200 gr + wat drinken

19.00 badje

19.45 fles 180 ml

20.00 slapen tot volgende dag 8.00

Zijn jullie op 7 maanden al begonnen met brood? Zo ja hoe zijn jullie begonnen en moet ik er dan iets opsmeren?

Tussendoor geef ik haar eens een koekje met wat te drinken en dat gaat er ook zeer goed in.

Groetjes
Linda en Alicia

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ons schema zag er toen ongeveer zo uit:

7.00 uur pap
9.30 uur fruit
12.00 uur 1 broodje met beleg en melk 180cc
15.00 uur melk 180cc
18.00 uur groente + toetje

Het broodje (bruin) kan je gewoon met boter besmeren en dan bijvoorbeeld smeerworst of smeerkaas erop doen. Snijd het in kleine blokjes en kijk maar wat je dochter ermee doet. Het kan helpen om het stukje met het beleg op de tong te leggen, dan plakt het minder snel aan het gehemelte vast.

Slapen deed Erik ook niet veel. Weet niet meer precies hoeveel, maar vertrouw er maar op dat ze pakt wat ze nodig heeft. Als ze gewoon vrolijk en levendig is als ze wakker is, dan krijgt ze genoeg slaap.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier zag het er zo uit

7.00 papfles
9.30 200 gram fruit
slapen
12.00 1 boterham plus fles 180 cc
15.00 liga + drinken
17.15 groente 200 gram
1845 fles 210 cc

slapen meestal 2 keer anderhalf uur.
Zoals je ziet is de laatste fles met Mriek omgewisseld omdat ze hier toetje pas vanaf 9 maanden adviseerden.
Dus dat is gewoon je eigen gevoel volgen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dat adviseerden ze hier ook Michelle, maar wij waren eigenwijs…
Wij wilden weer iets aan onze avond hebben (haha) en dachten: laten we het gewoon proberen. En het ging prima. En bij ons is die melkfles van 's middags bij 9 maanden vervangen door sapje+koekje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Met 7 maanden was Seth ook nog niet aan het brood. Wij zijn bij hem pas met 9 maanden begonnen.
Met 7 maanden zag het schema er zo uit:

7.30 pap 150 cc
9.30 een half uur slapen
10.30 rijstwafeltje en drinken
13.00 fles 180 cc en erna een half uur slapen
15.30 fruit bijna 200 gram erna nog een half uur slapen
18.00 potje eten
20.00 fles 180 cc

Je ziet dat Seth ook niet veel sliep, hij slaapt nu eigenlij zlefs meer (2x een uur).
Met brood beginnen, ik begon met het brood zonder korst te geven, en eerst alleen boter, om te proberen, maar dat ging gelijk goed, dus ben gelijk met beleg verder gegaan: appelstroop, jam, smeerworst, worst. Als ze het nog niet goed wil eten kan je de boterham ook in een beetje melk soppen, eet makkelijker.
Succes en veel plezier!
Liefs, Anne

Hoi Linda,

Dit was ons schema met 7 maanden

7.00 brood en bv
9.30 fruit en wat drinken
10.00 slapen
11.30/12.00 brood en bv
13.00 slapen
15.00 bv
17.00 200gr warm eten en 100cc joghurt
18.00 slapen
19.30 200cc bv met rijstebloem

Pap is hier nooit een succes geweest niet uit de fles en ook niet van een bordje. Nou moet ik wel zeggen dat Rens met eten altijd vrij vlot is geweest en met 6 maanden ook al een twee boterhammen tussen de middag had. Op advies van het cb heb ik hem toen 's ochtends ook brood gegeven. Pap of brood maakte niet zoveel uit zolang hij zijn melk ook maar goed dronk. Brood van een dag oud eet makkelijker voor ze(plakt minder snel aan het gehemelte) je kunt er smeerkaas, smeerworst/appelstroop of gepureerd fruit op doen. Pindakaas mag niet tot een jaar ivm mogelijke pindaallergie. Het helpt ook om te gelijkertijd zelf brood te eten. Zien eten doet eten. Bij rens werkt dat in ieder gevel. Zo heeft hij brood stukjes fruit en avondeten in stukjes leren eten. Rens hapte ook te grote stukken van zijn korstjes maar als ik hem gewoon stukjes brood gaf ging het wel goed. Zou wel gewoon brood gaan proberen als ik jou was, zeker omdat ze geen pap wil. Als het brood goed gaat dan kun je dat ook 's ochtends gaan geven. Lastig volgens sommige moeders maar ik was echt heel lang bezig om er een beetje pap in te krijgen en zijn brood was met 10 minuten op.
Wat betreft het slapen, rens sliep toen ook niet zoveel, dat werd met een maand of 9 weer meer.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ik heb niet zo’n schema ik kijk gewoon wanneer mirte honger /slaap heeft maar heeft nu een eigen ritme ongeveer.
7.30 fles 180cc
9.00 fruit half potje
9.30-11.00 slapen
11.45 boterham, fles 180cc
13.00-15.00 slapen 15.00 liga
16.00-16.30 groente en fles diksap
soms nog slapen van 17.30-18.00 (meestal neit meer)
20.00 pap fles
en hele nacht slapen.

ik ben met 7 maanden begonnen met brood en doe er leverpastei op of smeerkaas.
ik doe het stukje brood een beetje in de wang duwen zodat het niet aan gehemelte plakt. maar het gaat al steeds beter

Groetjes Gytha

Hier zag het scheme er zo uit:
8.00 fles 200 water + 6 schepjes voeding
10.00 koekje +drinken(roosvice of diksap
11.40 1 boterham en flesje diksap
15.00 fruit en drinken (roosvice of diksap)
17.30 warm eten
19.30 fles 200 water + 6 schepjes.

Ik zat al vroeg op 2 flessen omdat onze dochter geen flessen
meer wil drinken.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Gr Egberta

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/11/24/yYnB.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1f.lilypie.com/mZfIp1.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Egberta op 16 Dec 2009 20:31:35