Voedingsschema


#1

hallo,

ik ben vorige week gestopt met borstvoeding en onze zoon is nu 7 maanden oud.

ik vind het nu heel moeilijk om te bepalen hoeveel hij mag naast zijn dagelijkse fruit hap en warmeten?

ook wil ik nu naar meer regelmaat. ik heb hem altijd op verzoek de borst gegeven en opbed gelegt wanneer hij moe was.

hoe pak ik dit aan. hij komt snachts namelijk nog steeds en dan geef ik hem een fles. savonds daarin tegen gaat hij om 18.30 naar bed en komt dan niet meer. Is al vanaf het begin zo.

 

wie o wie kan mij advies geven ?


#2

geef hem savonds een fles met rijstebloem 2 lepels??? mijn zoontje is 3 mnd en slaapt van 8 tot 8


#3

Tja, makkelijk is anders he.

Ik kan niet overal advies over geven, want zit ook in het proces van stoppen met borstvoeding geven en dat gaat me ook niet helemaal van het leie dakje. Die kleine van mij is 9 maanden en erg gehecht aan borstvoeding! Ik ben hier nu drie weken mee bezig en ben het langzaam aan het afbouwen.

Ik kan advies geven over het slapen: Bij kind en gezin hebben ze me verteld dat dit nachtpatroon vanzelf stopt, wanneer je stopt met borstvoeding geven. Dit gebeurde bij ons niet en hebben toen advies gekregen wat gelukkig wel hielp: 's nachts laten huilen en laten liggen. Na 5 min. huilen even gaan troosten. gewoon even je gezicht laten zien en je stem laten horen (wel laten liggen!!) niet langer dan een minuut daar blijven en weggaan. De baby zal blijven huilen, maar is nu meer gerust gesteld en na een tijdje in slaap vallen. Hier consequent in blijven voor enkele dagen, want er is een grote kans dat dit meerdere keren per nacht gebeurd en ook voor enkele dagen. Maar dan heb je een doorbraak en blijft ze 's nachts doorpitten. Dit gaat jou lukken, want dit is ons en andere ook gelukt.  

's ochtends bij opstaan krijgt ze bij mij nog steeds borstvoeding, maar 's middags en 's avonds krijgt ze opvolg melk. Het moet alles in totaal min. 500 ml zijn, zodat ze voldoende vitamine etc. binnenkrijgen. nou denk ik dat een borstvoeding portie zo'n 150 tot 200 ml zal zijn. 's middags geef ik 210 ml opvolgmelk in de 5 cereals pap. dat is erg vullend.  dan zitten we al bijna aan de halve liter, wat me meer zekerheid geeft. 's avonds laat moet ik haar melk in vorm van een melkpapje met brood geven, want ze wil nog geen opvolgmelk drinken! Mischien heb jij daar nog advies over?

 Nu geef ik haar 's ochtends nog een korstje brood en 's avonds een 200-300 gr. groente of fruitpapje, vers, met koolzaadolie, voor extra vitamines en omega3. Meer kan ze momenteel niet eten. Nu is deze overstap gelukkig ook van tijdelijke aard. Mijn zus geef haar kleine een halve boterham 's ochtends, 's middags een fruithapje(potje) en 's avonds groentepotje. Naast de gewone portie melk. Dit schijnt een normale portie te zijn.

Het blijft altijd een beetje aftasten of we het voldoende is of niet. Als ze niet meer wil eten, dan houdt het gewoon op. dan zijn ze verzadigd.

Regelmaat heeft veel geholpen in mijn leven met Charlene. Ze heeft slaap op het moment dat ze naar bed moet en slaapt dan binnen 5 minuten. Ze heeft honger op het moment dat het etenstijd is. Het was even wennen voor me, die regelmaat, maar wat een positief verschil zeg. Gewoon je wekker blijven zetten en dan komt het allemaal goed.  Ik hoop dat je wat aan mijn adviezen hebt! Misschien heb jij er nog eentje voor mij over het drinken van opvolgmelk?

Succes in ieder geval.