Voedingsschema


#1

mijn dochtertje is 4 maanden en gaat beginnen met een fruithapje erbij

ze krijgt nu5 flessen

7.00 uur 180cc
0900-10.00 fruithapje (paar lepeltjes)
spelen
11.30 fles 180 cc
12.00.-12.15 slapen
14.30-15.00 wakker spelen in de box of op de grond
15.45 fles 180c
16.30 slapen
20.00 fles 165 cc
23.45 fles 165
0030- 6.30-0700 slapen en af en toe even brabbelen
Moeten haar oor de fles van 20.00 en 23.45 wakker maken en dan laat ze er nog 50 of 60 cc staan soms minder en af en toe wil ze niet drinken

heeft iemand tips om haar niet elke keer wakker te maken of eventueel een ander schema


#2

Ze heeft de leeftijd dat de laatste fles mag komen te vervallen. Dus ik zou die van 20.00 naar bijv. 20.30 of 21.00 schuiven en die van 23.45 weg.

En verder: baby’s zijn ook mensen. Dat wordt nogal eens vergeten. Zelf zou je het ook niet tof vinden om wakker gemaakt te worden om verplicht wat te eten of drinken en dan zou je ook 50 of 60 cc laten staan. Dus geen moment druk over maken als ze dat doet!

Groetekes, Sje


#3

Meteen met Sje eens, daarbij heb ik altijd oo vraag gevoed en nooit een standaard schema gehad.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#4

Onze zoon is ook 4 maand oud.
Volgend schema.
7.30 - 8.00 uur flesje
9.30 fruit
10-11.00 slapen
11.00 flesje
13.00-14.00 slapen.
14.30 flesje
16.30-17.30 slapen
18.00 papflesje
19.00-08.00 slapen
Wij hadden de vijfde fles net voor de drie maand eraf.
Waarschijnlijk heeft ze geen behoefte meer aan die laatste fles.
Je zou eventueel bij de fles van 20 een beetje rijstebloem in kunnen doen.
Onze zoon slaapt overdag elke keer maar een uurtje, maar 's nachts maakt hij dan ook een ruk.
We zijn net begonnen met de fruithap en ik moet zeggen nu moet ik hem elke keer wakker maken om 11 uur. waarschijnlijk zit hij dan helemaal lekker vol. Succes!!
Groetjes poldervrouwtje


#5

En hoe is het met je schema, maak je je dochtertje nog steeds wakker voor de laatste voeding of niet meer?
Hier zijn we sinds maandag ook de laatste voeding eraf gehaald.
Dochterlief is bijna 5 maanden oud.
Krijgt om half 8 voeding
2 uur later ongeveer fruithap.
Tussen 12u-12.30u voeding
Rond 15u/16u weer voeding
Tussen 17u-17.30u warm eten.
En tussen 19u-20u de laatste voeding.

Er zitten ongeveer 12u tussen de eerste en laatste voeding.
Dit gaat eigenlijk heel goed. Na elke voeding is ze ongeveer 2 uur wakker.
Het is wisselend aangezien ik ook nog met halen/brengen van de oudste die naar school gaat.
Half 8 start ik altijd en het is net hoe het loopt. Vraag en aanbod eigenlijk soms stuur ik hierin als ik s’avonds weg moet.

Succes.

Groetjes,


#6

Lastig is dat he, Als je oudste al naar school gaat. Onze dochter gaat ook nog 2 x per week naar zwemles om 16.00 - 16.30 uur. Het is soms even puzzelen. Gelukkig hebben we dichtbij buren waarvan de zoon naar dezelfde school gaat en in dezelfde klas. Dus carpoolen veel. Alleen werkt zij er nog bij dus de vlieger gaat niet altijd op. Wij wonen op het platteland en zijn sowieso afhankelijk van de auto. Het is zo’n 10 minuten rijden. Tussen de middag eten wij warm (vanwege manlief, die is 's avonds pas om 19.30 uur in huis en om dan nog warm te eten of warm maken is ook niets), anders liet ik haar overblijven, wat ze helemaal niet erg vindt trouwens.
Het wordt gelukkig al makkelijker. Maar soms heb ik het idee dat alles erin gepropt wordt. En elke keer in die maxi cosi, is toch ook niet leuk.
Maar Mag niet klagen, heb echt een ontzettend makkelijk ventje. Heel relaxed en rustig.
groetjes


#7

Jazeker, altijd passen en meten. Gelukkig heb ik geen warm eten tussen de middag. De oudste kan gelukkig zelf haar brood smeren scheelt ook een heleboel.
Ik zit ook zeker 10 min. in de auto heen en weer, we hebben lieve buren die dan even een oogje in het zeil houden. En s 'middags carpoolt dochter lief mee met iemand hier in de buurt.
Donderdag wordt hier ook gezwommen van 17.30u-18.u ze carpoot dan met dezelfde persoon maar we eten dan wel om half 7. Tja this niet anders, maar ben super blij met het carpool systeem scheelt echt enorm!

Ben overigens wel blij met het structuur, de kinderen weten waar ze aan toe zijn, en dat is best fijn gedijen ze goed bij

Je zou na de fruithap 2 uur later de fles kunnen geven. Dan zitten tussen de voedingen 4 uur. Want als ik zo naar je schema kijkt zit er 3 uur tussen en als er dan ook nog warm eten/fruit bij komt zitten ze wel voller zou het niet?

Groetjes,


#8
quote:

Je zou eventueel bij de fles van 20 een beetje rijstebloem in kunnen doen.


Dit is inderdaad goed aan te raden, heeft bij mijn meisjes ook gewerkt